2019-Toyota-AYGO-x-cite-exterior

Trh s ojetinami je nejen u nás stále velmi silný. Vybrat ovšem to správné ojeté auto, které nás nenechá po pár kilometrech ve štychu, může být celkem oříšek. Proto se německý autoklub ADAC rozhodl, že udělá podrobnou statistiku spolehlivých a naopak nespolehlivých ojetin. Upozorňujeme ale, že nejde o bernou minci, jde jen o statistiku poruchovosti. Ačkoliv byly některé modely označeny jako nespolehlivé, nemusí to tak být na 100 %.

Statistika vznikala v roce 2019, kdy ADAC řešil bezmála čtyři miliony problém řidičů s automobily. Nakonec dali dohromady seznam 113 modelů, z nichž je sestavena tato statistika. Vyplývá z toho jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Ta dobrá je, že ze 113 modelů je jen 18 opravdových propadáků. Špatná je, že jen 37 bylo prakticky absolutně bezproblémových. Kompletní statistiku, ovšem v němčině, včetně grafů najdete zde.

Malá auta

Vítězem mezi malými městskými auty je podle ADAC Toyota Aygo a to všechny modelové roky od roku 2010 do roku 2017. Naopak poraženým je v této kategorii Smart Fourfour. V jeho případě vykazovaly poruchy hlavně modely z let 2014 a 2015. Největší starosti u tohoto vozu pak dělají majitelům baterie a řazení.

ADAC ale našel celou řadu spolehlivých aut, která se také řadí mezi malé modely. Chybu prý neuděláte u Audi A1, Citroënu C3, Fiatu Punto, Hondy Jazz, Mazdy CX-3, MINI, Peugeotu 2008, Renaultu Captur, Suzuki Vitara nebo Toyoty Yaris.

Stejně tak narazíte ale i na řadu modelů, které vám mohou udělat vrásky na čele. Patří mezi ně Hyundai i20 z let 2011 – 2014, kterému často zlobí zapalování. Problémy měl často i Opel Meriva z roku 2011, kterému často odcházela vodní pumpa, a trpěl také na netěsnost hadic.

Nabídka ojetin zásadně klesá, jejich cena v následujících měsících může rapidně růst

Nižší střední třída

Kdo chce ojetinu z nižší střední třídy, vsadit by měl na německé prémiové modely. Jako opravdu málo poruchová se ukázalo Audi A3 a Q3, ale také BMW řady 1, řady 2 a X1. Vedle nich se pak drží Mercedes-Benz třídy B, ale také CLA a GLA. Pokud prémiové značky nepatří mezi vaše sny, pak chybu neuděláte ani s Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Škodou Rapid a Volkswagenem Beetle.

Na druhé straně žebříčku pak stojí Nissan Qashqai, který měl problémy snad ve všech letech výroby. A navíc jich byla celá řada. Obdobné problémy má i Kia Cee’d modelového roku 2011, která podle ADAC nabídla pestrou škálu více či méně závažných technických patálií.

Přečtěte si také:  Opilý důchodce vyletěl se svou škodovkou ze silnice. Auto zapíchnul do hluboké trávy

Střední třída

I kategorii střední třídy co do spolehlivosti dominují auta vyrobená v Německu. ADAC tvrdí, že nejspolehlivější jsou Audi A4, A5 a Q5. Dobře si vedlo také BMW s modely řady 3, 4 a X3. Chybu neuděláte ani s třídou C značky Mercedes-Benz.

Opačný konec žebříčku okupují Ford S-Max pro časté potíže s baterií, problémovým čerpadlem a generátorem. Vedle něj se pak objevily vozy Volkswagen Sharan a jeho sesterský SEAT Alhambra. Oba modely vykazovaly problémy s recirkulací výfukových plynů.

Vyšší střední třída

Asi není překvapením, že i v této kategorii vedou německé vozy, ačkoliv je pravdou, že i poraženým je německé prémiové auto. Velmi dobře dopadly a nízkou poruchovost vykazovaly modely Audi A6 a BMW řady 5. Dobře si ale vedly též Mercedes Vito a Viano, ale také Ford Turneo nebo Volkswagen Transporter.

Problémovým prémiovým vozem je Mercedes-Benz třídy E 2010. Ukázalo se, že míval potíže se startérem, zapalováním, ale i baterií a těsností hadic. To se ovšem změnilo v letech 2013 a 2014, kdy už tyto problémy nevykazoval.

Prodej ojetin se musí změnit. On-line prodej ale není o telefonní rezervaci a přistavení auta před dům