test-2020-renault-captur-155-edc- (2)

Nejnovější generace Renaultu Clio přijela s mnoha revolučními novinkami a jen o chvíli později s nimi přichází i Renault Captur. Ten jsme vyzkoušeli v redakčním testu s nejvýkonnějším motorem a převodovkou EDC.

Designová revoluce

Mezigenerační změna, kterou u svých nejnovějších modelů Renault provedl, je opravdu výrazná. Modely Clio i Captur se úplně proměnily – a to jak z vnějšího, tak i z vnitřního pohledu. A je to rozhodně velký krok kupředu.

Karoserie dostala současný designový jazyk francouzské značky s výrazně tvarovaným LED denním předním svícením, ale i masku chladiče s výrazným logem. Že jde o Renault poznáte na první pohled. Oproti předchozí generaci Capturu se ta nová výrazně proměnila i na zádi. Vlastně by se velmi zjednodušeně dalo říci, že Captur dospěl.

Ještě výraznější je to ale v interiéru. Ten je rovnou o několik tříd lepší – a to jak na pohled, tak i co do použitých materiálů i zpracování. U testovaného auta mu dominuje velký displej multimédií s displejem orientovaným na výšku. Jde ale o ten nejdražší a nejlepší multimediální systém Easy Link 9,3″. Dotekový displej však stále doplňují mechanická tlačítka, ale i otočné ovladače na ovládání klimatizace.

test-2020-renault-captur-155-edc- (30)

Renault to vzal opravdu od podlahy, protože po Cliu má i Captur zcela nové startovací tlačítko, páčku ovládání rádia pod volantem, ale i volant. Interiér působí moderně a je o poznání příjemnějším místem, než u mnohem dražšího, většího, ale staršího Koleosu, který testujeme právě nyní.

Za volantem

Captur stojí na modulární podvozkové platformě CMF-B, kterou sdílí i s Renaultem Clio a Nissanem Juke. I díky tomu nabízí spoustu moderních asistenčních systémů, ale již brzy bude v nabídce i s plug-in hybridním pohonem, protože platforma se zástavbou baterií i elektromotoru počítá. Do prodeje by plug-in hybrid měl přijít už v polovině letošního roku.

My ale teď máme k testu verzi s nejvýkonnějším motorem z nabídky. Jeho označení TCe 155 EDC prozrazuje, že jde o benzinový čtyřválec s objemem 1,3 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 113 kW/155 koní a 270 Nm a je spojen výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Poháněna jsou přední kola, čtyřkolka není pro Captur k dispozici ani za příplatek.

Motor je tichý a to nejen na volnoběh, ale i při jízdě. Má velmi slušný zátah, ale problémem je, že je na něj potřeba opravdu dlouho čekat. Ne snad, že by se bylo potřeba tolik výfukových plynů k roztočení turbodmychadla, ale protože reakce na sešlápnutí plynového pedálu jsou opravdu pomalé.

Přečtěte si také:  Test plug-in hybridu Ford Kuga PHEV (2020)

test-2020-renault-captur-155-edc- (5)

Jakmile ale motor zareaguje – a převodovka taky – dočká se posádka poměrně slušného zátahu. Nové motory 1,3 TCe jsme chválili pokaždé, když jsme je testovali a tento není (pokud nebudeme řešit prodlevu na pedálu) výjimkou. Navíc má velmi slušnou spotřebu paliva, která se dá běžně udržet těsně nad 6 l/100 km.

Závěr a cena

Renault Captur udělal velký mezigenerační skok, který se projevil hlavně na designu interiéru. Auto nyní působí hodnotnějším dojmem a lépe vypadá. Potěší, že si ponechalo ovládání s kombinací dotekového displeje, ale i mechanických ovladačů. Interiér nabídne dostatek pohodlí i prostoru pro čtveřici cestujících a zároveň pojme i jejich zavazadla.

Z hlediska jízdy potěší klid na palubě – motor, valivý odpor, ale ani aerodynamický hluk do interiéru takřka nepronikají. Lehké rozčarování může přijít po sešlápnutí plynového pedálu, protože motor na něj reaguje letargicky, ale napravit to může jeho dynamika a nakonec i jeho nevelký apetit.

Ceník Renaultu Captur nabízí dvě výbavy – základní ZEN a testovanou INTENS. Nejnižší cena startuje na akčních 382 500 Kč pro verzi s tříválcem TCe 100. Testované provedení je v nabídce pouze ve vyšší výbavě a zaplatíte za něj minimálně akčních 547 500 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Captur TCe 155 EDC
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1333 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 113 kW/155 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 270 Nm při 1800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.6 s
Maximální rychlost: 202 km/h
Převodovka: 7° dvouspojková (EDC)
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.3–7.5 / 4.8–5.1 / 5.4–5.6
Emise CO2: 122-127 g/km
Objem nádrže: 48 litrů
Délka: 4227 mm
Šířka: 1797 mm
Výška: 1576 mm
Rozvor: 2639 mm
Provozní hmotnost: 1341 – 1451 kg
Objem zavazadlového prostoru: 404–536 litrů
Ceník: ke stažení zde