Po takřka 80. letech se německá automobilka rozhodla definitivně ukončit výrobu legendárního brouku. Na jeho první generaci, respektive na jeho designu, pracoval i slavný Ferdinand Porsche a velmi rychle se tento model pro své až roztomilé tvary a cenovou dostupnost stal bestsellerem. Milovali ho především mladí lidé, což se po celou dobu jeho produkce vlastně nezměnilo.

Největší boom ale tento model zažíval v 60. letech, v éře hippies, kteří si ho společně s Volkswagenem T1 velmi oblíbili. V začátcích, kdy měl Brouk vzduchem chlazený motoru umístěný vzadu, šlo o vůz, který prý bylo možné opravit kdekoliv a čímkoliv.

Klasický Brouk to měl nahnuté už jednou dříve, když byla jeho výroba v roce 1978 ukončena v Evropě, díky úspěchu tehdejšího nového modelu Golf, a přesunuta do Mexika a Brazílie. V Mexiku se nakonec auto vyrábělo až do roku 2003.

Volkswagen čelil žalobě o miliony. Šlo o design modelu Beetle

V roce 1998 se pak tehdejší šéf koncernu Ferdinand Piëch rozhodl, mimochodem vnuk Ferdinanda Porsche, že pojem Beetle znovu oživí. Model, který dostal jméno New Beetle ale na velké úspěchy svého předchůdce nenavázal. Oblíbený byl hlavně u žen. To se ale Volkswagenu nelíbilo, a aby ho ukázal v lepším světle i mužům, přišel v roce 2012 Volkswagen s jeho novou, již třetí generací. Ta měla ostřejší tvary a ztratila trochu ze své roztomilosti. Chvíli to vypadalo nadějně, ale pak začaly prodeje tohoto modelu, nejspíš i nástupem oblíbenosti SUV, opět klesat.

Vůbec poslední vyrobený Brouk z 5961 kusů edice Final Edition, který sjel z výrobní linky právě dnes, nakonec skončí v muzeu ve Wolfsburgu.

Test Volkswagen Beetle 1.4 TSI 110 kW (DSG)

Zajímavostí je, že agentura AP, která o konci výroby informovala, tvrdí, že Brouk je stejně dobře rozpoznatelný, jako lahev coca-coly. No, na tom rozhodně něco bude. 🙂