test-audi-a8-50-tdi-210-kw-quattro- (25)

Posledních několik dnů znovu ve velkém ožila kauza dieselgate a to problémy značky Opel a snad částečně ukončenými problémy značky Audi. Pro úplnost připomínáme vyšetřování Opelu, který byl německými úřady obviněn z falšování emisních výsledků a v současné době se čeká na první konkrétní obvinění.

Oproti Opelu má Audi s dieselgate problémy už řadu let, ale vypadá to, že se vše chýlí ke konci. Německé úřady totiž doslova před několika hodinami rozhodly, že Audi si za falšování emisí zaslouží pokutu ve výši v přepočtu 800 milionů eur. Automobilka tuto pokutu přijala, nicméně se vyjádřila ve smyslu, že pokutu samozřejmě uhradí, ale její výše prý citelně zasáhne do letošního hospodářského výsledku. Negativně samozřejmě.

Značka Audi se pro německý tisk vyjádřila také v tom smyslu, že tuto pokutu bere jako konečné uzavření celé kauzy, která se u Audi týkala spalovacích šestiválcových a osmiválcových motorů vyráběných od roku 2004.

Jakkoliv ale sama značka tvrdí, že má kauzu tímto uzavřenou, nemá tak úplně pravdu. Kvůli aféře dieselgate je totiž německou prokuraturou vyšetřování několik desítek zaměstnanců Audi, a to včetně (v tuto chvíli již sesazeného šéfa) Ruperta Stadlera. Uzavřeno tedy bude až ve chvíli, kdy soud obviní nebo očistí ty, kteří za falšování emisních výsledků opravdu můžou.