Moderní reinkarnace brouka už není tím lowcostovým lidovým autem, ale rozhodně na svého prapředka velmi dobře navazuje. Na první pohled prostě hned poznáte, že jde o Brouka. Do redakčního testu jsme si tentokrát vzali Volkswagen Beetle, se kterým by asi nechtěl jezdit úplně každý. Už tak dost extrovertní design brouka v tomto případě podpořila růžová barva.

Design

Když Honza v posledním testu brouka tvrdil, že u sebe nenacházel ani stud, ani potřebu začít si lakovat nehty, bylo to tím,že testoval outdoorovou verzi Dune, v níž se broukovi dostane několika drsnějších doplňků a velkého křídla. Já ale podobnou potřebu nalakovat si alespoň nehty na nohou cítil. Nakonec jsem to zvládl, ale o jakékoliv mojí mužnosti za volantem se příliš hovořit nedalo. Pro dámy jde ale zcela jistě o volbu možná dokonce perfektní.

Vnější design na tvary karoserie původního brouka odkazuje opravdu perfektně, oproti první novodobé generaci New Beatle vypadá auto více dospěle a působí vyváženějším dojmem. Vlastně na něm ani ta růžová nevypadá špatně. Důležité je, že se s ním neztratíte v davu, protože standardní nabídka zahrnuje spoustu veselých barev, například oranžová, červená, zelená, modrá, žlutá, hnědá, ale samozřejmě nechybějí ani černá, bílá nebo stříbrná-šedá.

Nuda na vás nečeká ani v interiéru, ačkoliv lakování palubní desky v černém klavírovém laku působí docela obyčejně. Schová totiž panel, který prochází celou šíří palubní desky a přechází na dveře. Alespoň, že palubní deska dostala růžové doplňky jako orámování rádia a výdechů klimatizace. Stejnou barvu lze najít i ve spodní části volantu a na dveřních výplních. Barvičkami může zářit také spodní část středové konzole, která byla v testovaném autě vyvedena ve stříbrné barvě. Barevným kombinacím se prakticky meze nekladou. Zajímavé jsou přídavné ukazatele na vrchu palubní desky, které ukazují teplotu oleje, stopky a nebo tlak turbodmychadla. Blbost, ale potěší. 🙂

Pohodu na palubě zaručí třeba i Fender

Volkswagen Beetle to jede na styl, důležitá je tak také pohoda na palubě. S tím pomohou nejen nepřeberné možnosti kombinací barev i provedení palubní desky, ale také například hudební aparatura Fender.

Společnost Fender Musical Instruments Corporation pochází z Ameriky. Společnost založil v roce 1946 Leo Fender, který byl původně opravářem automobilových rádií, ale později se začal zajímat o výrobu hudebních nástrojů, především kytar. Díky mnoha desítkám let zkušeností nabízí zvuková aparatura v broukovi prvotřídní zvukový zážitek.

Zvukový systém Fender tvoří soustava reproduktorů s velkým výkonem 400 W, subwoofrem a 10kanálovým digitálním zesilovačem. Společně s tím dostanete také zásuvku pro připojení USB. Vyjde vás to na 16 tisíc Kč a nějaké drobné a o tom, že se k vašim uším dostávají tóny prostřednictvím těchto speciálních reproduktorů, se dozvíte díky několika logům v interiéru, pěkný nápis je například na trojúhelníčkových reproduktorech na dveřích vedle vnějších zpětných zrcátek.

Svoje roky nezapře

To, že Beetle není nejnovějším modelem, prozradí už třeba jen klíč, který dostaly modely už z konce minulého tisíciletí. Volkswagen Beetle třetí generace byl představen už v roce 2011, znamená to tedy, že stojí na základech šesté generace Volkswagenu Golf. A je to na něm znát i při jízdě.

Vedle zcela nového Golfa působí opravdu zastarale, a to nejen chováním a nastavením podvozku, ale také díky absenci prakticky všech nejmodernějších asistenčních systémů. Zaškrtnout si v ceníku tak můžete jen parkovací senzory, couvací kameru a nebo „Blind Spot-Sensor“ (hlídání mrtvého úhlu) či asistent pro „vyparkování“. Věk prozrazuje také fakt, že přední světla nabízejí pouze bi-xenonové výbojky a LED pro denní svícení tvoří jednotlivé diody, nikoliv souvislý proužek jako mají nejnovější modely.

Pohonné ústrojí, maximum je 1.4 TSI 110 kW

Pod kapotou testovaného modelu Beetle jsme měli nejvýkonnější motor z nabídky. Šlo o benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI se 110 kW, je to také jediná možnost pokud nechcete sami řadit. Výkonnější 1.8 TSI a nebo 2.0 TSI už v nabídce nejsou, ačkoliv z počátku se s nimi brouk také nabízel a na některých zahraničních trzích se stále nabízí. Vybírat lze také ze slabších jednotek 2.0 TDI 81 kW a nebo 1.2 TSI 77 kW.

Motor je příjemně tichý hned po startu a vlastně se na tom nic nezmění ani při jízdě. Dynamika je dostačující, z 0 na 100 km/h to zabere přibližně 9 sekund a maximální rychlost je 200 km/h. Na závodění ale Beetle rozhodně není a nepomůže tomu ani sedmistupňová převodovka DSG, která v jízdním režimu “D” drží otáčky motoru velmi nízko. Převodovka také s autem při rozjezdu občas nepříjemně cukne, ale při jízdě už řadí hladce. 

Z nejnižších není spotřeba paliva. Volkswagen udává v kombinovaném režimu spotřebu bezmála šestilitrovou, ale prakticky po celou dobu testu jsme se pohybovali mezi 7 a 8 l/100 km při běžné jízdě.

A co za něj?

Volkswagen Brouk je bezpochyby nejstylovějším modelem v nabídce značky, jenže roky jsou na něm – zejména při jízdě – už znát. Otázkou je, jestli to případní zájemci budou řešit, protože to rozhodně neznamená, že by se s ním snad jezdilo špatně.

Za styl se ale platí a tak je základní cena 424 900 Kč za provedení Basic s motorem 1.2 TSI 77 kW. Testovaná motorizace vyjde minimálně na 562 900 Kč.

+
Tichý motor Jízdně bez výraznějších emocí
Design a styl Spotřeba paliva
Velké množství barevných variací Vyšší cena
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Beetle
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 395ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: předních kol
Výkon: 110kW/150 koní při 5 000 – 6 000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm při 1 500 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.8 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: sedmistupňová automatická (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.1 / 5.0 / 5.7
Emise CO2: 127 g/km
Objem nádrže: 55 litrů
Pohotovostní hmotnost: 1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru: 310 / 905 litrů
Ceník: ke stažení zde