v-ceske-republice-otevrela-pobocka-abt-sportsline

V České republice otevřela pobočka ABT Sportsline. Upraví vám škodovku, modely Audi RS, ale třeba i Lamborghini

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ABT Czech republic - Foto: Pavel Srp - 19. 1. 2025


Úpravy aut jsou oblíbené, ale v průběhu let se způsob toho, jak se to dělá, mění. Už jsou pryč časy, kdy jsme na silnicích potkávali auta s velkými laminátovými nárazníky a obrovskými křídly nebo samolepkami z benzinek. Dnes jsou tuning a úpravy automobilů na úplně jiné úrovni. Může za to nejen to, že s upraveným autem z benzinky budete terčem policie a neprojdete STK, ale i to, že na světě je spousta profesionálních společností, které při vývoji úprav tisíce hodin testují, najíždějí kilometry a neustále vše ladí tak, aby jejich úprava auto nijak nezhoršila nebo dokonce nepoškodila.

Jednou z takových firem ji i ABT, jejíž historie sahá až do roku 1896 a už 50 let je partnerem koncernu Volkswagen. Jde o původně německou společnost, která konečně otevřela pobočku i v České republice, najdeme ji v pražských Vršovicích. V rámci úprav ABT Sportsline nabízí nejen zvyšování výkonu u modelů koncernu Volkswagen, přičemž v nabídce jich je na osm desítek (zaměřuje se na modely Škoda, VW, SEAT, CUPRA, ale zejména na modely Audi RS a Lamborghini Urus), ale také designové úpravy. A netýká se to jen modelů se spalovacími motory, ABT dokáže upravit i elektrické nebo elektrifikované modely.

Pokud se pro úpravu rozhodnete, můžete si na svém autě nechat upravit nejen výkon motoru (buď jen softwarově nebo při vyšším zvyšování i s pomoci výměny hardware), ale i aerodynamiku pomocí aero-kitů, případně podvozek a kola. Vše je otestované a schválené, takže se to dá zapsat do technického průkazu – včetně samotného zvýšení výkonu. Na úpravy poskytuje ABT tovární záruku do 5 let nebo do 120 tisíc kilometrů. To se využívá v situacích, pokud by výrobce auta nechtěl uznat svoji tovární záruku – například právě proto, že motor byl upraven.

Kromě toho, že vám ABT upraví auto, vyrábí také vlastní speciální edice modelů v desítkách nebo nižších jednotkách stovek kusů, které se zpravidla vyprodají během pár dní. Například v roce 2021 to bylo Audi RS6 Johann Abt Signature Edition, jehož vzniklo jen 64 kusů a i s cenou 260 tisíc eur bylo vyprodáno za tři dny. O rok později to bylo Audi RS Q8 Signature Edition s 96 kusy a cenovkou 315 tisíc eur. Zmizelo za týden.

Nejnovějším podobným přírůstkem je ABT XGT. To je 99kusová série původně závodního Audi R8 GT2, které dostalo silniční homologaci. Je to čistokrevný závoďák, který byl dodatečně upraven tak, že s ním bude jeho zákazník jezdit i po běžné silnici. Cenovka startuje na 599 tisících eur, v ČR budou tři kusy a ten první dorazí už v příštím týdnu.

Pro úpravy výkonu existují tři možnosti, přičemž záleží na tom, jaký motor má vaše auto pod kapotou. Pro čtyřválcové modely nabízí ABT pouze softwarové zvýšení výkonu ABT Power. Několik příkladů toho, jak se dá výkon upravit najdete v této tabulce, ceny jsou bez DPH:

Sériový výkonVýkon po úpravě
Cena
Škoda Kodiaq 1.5 TSI110 kW/150 koní140 kW/190 koní1850 €
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4142 kW/193 koní162 kW/220 koní2250 €
Škoda Octavia RS 2.0 TSI180 kW/245 koní213 kW/290 koní2750 €
Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4×4147 kW/200 koní169 kW/230 koní2750 €
Škoda Superb 2.0 TSI206 kW/280 koní246 kW/335 koní2760 €
Škoda Superb 2.0 TDI
142 kW/193 koní162 kW/220 koní2250 €

Od pěti válců výš už je ovšem nabídka zajímavější. Tam už se nabízí kity ABT Power S nebo dokonce ABT Power R, který právě zahrnuje i výměnu součástí motoru jako mohou být například: mezichladič, turbodmychadlo, vysokotlaká palivová pumpa, vstřikování vody s ethanolem. Výsledkem tak mohou být až tisícikoňová monstra.

Samozřejmostí bude v takovém případě i nový výfuk, který bude až od turbodmychadel ke koncovým tlumičům, které mohou mít karbonové nebo nerezové koncovky. Vždy budou zakončeny čtyřmi kulatými koncovkami, takže třeba u modelů Audi RS přijdete o ty obrovské ovály. Všechny výfuky od ABTu mají smozřejmě certifikaci TÜV a jsou schváleny pro provoz na pozemních komunikacích, nechybí jim ani aktivní klapky.

Na vrcholu úprav stojí verze Legacy Edition, které jsou dostupné pro Audi RS 7 Sportback. Ty mají nejen upravený motor, ale také vstřikování směsi vody a ethanolu do sání. Ve standardním jízdním módu mají „jen“ 800 koní (do sání jde běžný vzduch), ale pokud si přes aplikaci spojenou s autem prostřednictvím Android Auto nebo Apple CarPlay aktivujete vstřikování směsi vody a ethanolu do sání, na všechna čtyři kola půjde až 1000 koní. A jaké úpravy jsou pro tuto verzi potřebné? Na to odpoví následující seznam:

Audi_RS_7_Sportback-ABT_RS7_Legacy_Edition-1000_koni-seznam_uprav
Zdroj: ABT Česká republika

Pokud máte také Audi RS Q8, Audi RS 6 Avant nebo RS 7 Sportback, ale nepotřebujete překonat magickou tisícikoňovou metu a spokojíte se s menším výkonem, nabídne vám ABT úpravu na 700 (cca od 12 500 € + DPH), respektive 740 koní (cca od 19 300 € + DPH). Dostupné je to například pro tyto modely:

Typ úpravySériový výkonVýkon po úpravě
Audi RS Q8ABT Power S441 kW/600 koní515 kW/700 koní
Audi RS Q8ABT Power R441 kW/600 koní544 kW/740 koní
Audi RS 6 AvantABT Power S441 kW/600 koní515 kW/700 koní
Audi RS 6 AvantABT Power R441 kW/600 koní544 kW/740 koní
Audi RS 7 SportbackLegacy Edition441 kW/600 koní735 kW/1000 koní

Auta jsou laděna na použití 102oktanového benzinu, nižší oktanové číslo by totiž mohlo vést k vyššímu klepání motorů a v nejhorším případě k jejich poškození. 102oktanový benzin se dá koupit i na českých čerpacích stanicích, ale litr stojí i přes 90 korun. České zastoupení ABTu ovšem radí, že stačí natankovat benzin s oktanovým číslem 100 a zbylé dva oktany se dají dodat aditivy. Cenu nádrže tak nezvednete o stovky korun jako v případě tankování závodního 102oktanového benzinu, ale jen o desítky korun.

Pokud se pro úpravu svého auta rozhodnete, pak je dobrou zprávou to, že drtivou většinu úprav zvládne česká pobočka ABTu sama ve své pražské dílně. Navíc poměrně rychle, hotové auto může mít zákazník zpět už za pět dní. Pokud si ovšem vyberete náročnější úpravy Legacy Edition, která obsahuje i výměny vnitřních součástek motoru za kované, motor se bude muset poslat do Německa do centrály. V takovém případě nebude auto hotové zpravidla dříve než za dva měsíce.

Na závěr ještě dodáme, že pokud chcete auto upravit, bude záležet na vás jak moc. Je možné si nechat upravit jen výkon motoru, případně výkon motoru a vzhled. Pokud byste ale chtěli jen vzhled, budete mít smůlu, takovou možnost ABT nenabízí.


TIP: Sháníte nové auto na operativní leasing?
 
Vyplňte krátký formulář a poptejte ho. Vybereme pro vás ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky. Anebo si vyberte přímo z aktuálně dostupných aut.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru