Ačkoliv už se SUV SEAT Tarraco dostalo do rukou třeba i JE Designu, na žádné výrazné zvyšování výkonu ani designové úpravy se zatím nikdo nedovážil. Když jsme vám právě úpravu od JE Design ukazovali, povzdechli jsme si nad tím, že je překvapivě hodně decentní. A nejinak je tomu i v rámci úpravy dalšího tuningového velikána, tedy ABT Sportstline.

Úpravy této německé firmy bývají o často i razantním zvyšování výkonu, přítomnosti karbonu a výrazných bodykitech. Jenomže u Tarraca zůstala tahle německá parta opět překvapivě při zemi a musíme říct, že si vlastně nejsme tak úplně jisti, že je výsledek jejich práce povedený. To ale berte čistě jako subjektivní hodnocení, je jasné, že třeba zrovna vám se tohle upravené Tarraco bude líbit.

SEAT Tarraco se konečně dočkal tuningu od JE Design. Je překvapivě decentní

A začneme u toho, co sice není vidět, ale rozhodně byste to měli pocítit. K úpravě si u ABTu vybrali dvoulitrové TDI, které standardně pracuje s výkonem 190 koní. Po zásahu do map řídící jednotky se úpravce dostal na o něco zajímavější výkon 220 koní a točivý moment 440 Nm. Pohon všech kol a sedmistupňové DSG zůstalo v autě beze změny.

Lehkou změnou prošel design exteriéru auta. Úpravce v prvé řadě sáhl po 21palcových kolech, které jsou vlastně tím jediným, co mně osobně ke zbytku auta moc neladí. Nejspíš to dělají hodně nízké pneumatiky v kombinaci s naopak zvýšeným podvozkem a velkými podběhy. Kola jako taková ale vůbec nevypadají špatně, mají 10 paprsků a jsou lakována lesklou černou barvou. Pokud by pro vás bylo 21 palců moc, ABT je má v nabídce ještě s průměrem 19 nebo 20 palců.

Dalších změn se první velké SUV španělské značky nedočkalo. Ale mluví se o tom, že ABT jen ukázal, že na Tarraco nezapomněl a toto je jen začátek. Vzhledem k tomu, že je tato firma celkem známa pro výrobu svých vlastních tuningových dílů, často i z karbonu, uvidíme, jak a jestli vůbec se na Tarracu nakonec ještě vyřádí.