Škoda Kodiaq je nejprodávanějším SUV v České republice. Není tedy divu, že se automobilka snaží zaujmout kupců ještě více. Připravila si k tomu několik speciálních verzí: terénně vyhlížející Scout, sportovněji střižený Sportline a ještě sportovnější RS. My jsme vyzkoušeli právě prostřední z těchto verzí Kodiaq Sportline s motorem 2.0 TDI 140 kW.

Design

Je třeba uznat, že testované auto vypadalo vážně parádně. Skvěle mu sedla šedá barva, s níž poprvé přišla třetí generace Škody Octavia RS. Tu doplňovaly kontrastní černé prvky, podle nichž lze Sportline rozeznat. Jde o mřížku masky chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken. V zadním nárazníku je v černém difuzoru naopak chromovaná lišta imitující koncovky výfuku. Je to ovšem jediný chromový prvek na celém autě a tak nějak mi do celkového designu úplně nesedí. Také z boku lze poznat Kodiaq Sportline poměrně jednoduše. Kromě 19″ kol (za příplatek i 20″) se specifickým designem je to také plaketka “Sportline” na předních blatnících.

Drobné změny lze čekat i v interiéru. Tou nejvýraznější jsou sportovně tvarovaná přední sedadla a čalounění kombinací kůže s Alcantarou. Sedadla mají integrovanou hlavovou opěrku a potěší tím, že mají na jedné straně velmi dobré boční vedení a na straně druhé jsou i pohodlné na delší cesty. V interiéru je také nový dekor připomínající karbon. 

test-skoda-kodiaq-sportline-20-tdi-140-kw-4x4-dsg-29

Pod kapotou jen výkonnější motory, ale…

I když je v názvu slovo “sport”, sportovní tohle SUV rozhodně není, a to i přesto, že se pod kapotou nacházejí jen výkonnější motorizace z nabídky. Ovšem vůbec nejvýkonnější čtyřválec 2.0 biTDI se nabízí výhradně pro Kodiaq RS. Pro Sportline je nejvýkonnějším motorem testovaný naftový dvoulitr se 140 kW a 400 Nm.

Už v předchozím testu Kodiaqu s tímto motorem, ale i v některých jiných škodovkách, jsme psali o tom, že motor na svých 140 koní a 400 Nm nevypadá. Jeho projev je spíše rozvážný a jeho reakce nejsou nikterak ostré. Z hlediska dynamiky by potěšil motor klidně ještě výkonnější. Jak vypadá zrychlení z místa (technické údaje uvádějí 8,8 sekundy na stovku) se můžete podívat v úvodním videu.

Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která sice stále drobně cukne po rozjezdu, ale pak už jsou její reakce a chování parádní. To platí pro klidnou jízdu. Pokud chcete rychle přidat, musíte počítat s tím, že podřazovat rozhodně nebude ochotně, ale spíše si to rozmyslí. Není to asi tak úplně chyba samotné převodovky, respektive její řídící jednotky, jako spíše účel. Automobilky jsou stále více svazovány přísnými emisními limity. Stále jsou tu ale reakce na sešlápnutí plynu rychlejší než třeba u některých Audi.

test-skoda-kodiaq-sportline-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (16)

On ovšem motor musí rozpohybovat pořádný kolos. Vždyť Kodiaq měří na délku bezmála 4,7 metru, široký je téměř 1,9 metru a na výšku má více než 1,6 metru. V této verzi s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou navíc váží téměř 1,8 tuny. Velikost a hmotnost Kodiaqu se projevují i na výsledné spotřebě paliva. Výrobce sice udává, že v kombinovaném režimu budete jezdit za 5,7 l/100 km, ale realita tomu příliš neodpovídá. Při našem testování se spotřeba paliva nejčastěji pohybovala kolem 8 l/100.

Praktičnost je jeho silná stránka

Škoda Kodiaq je oblíbeným autem i díky své praktičnosti. V nabídce je s pěti nebo sedmi sedadly, k tomu všemu má vyšší světlou výšku (187 mm), může mít pohon všech kol, ale hlavně má velký zavazadlový prostor. Ten má v testované pětimístné verzi základní objem 720 litrů, po sklopení (lze to udělat páčkou přímo z kufru) dělených opěradel zadních sedadel v poměru 40:20:40 se dá zvětšit na 2065 litrů.

Dostatek místa mají cestující na předních, ale i na zadních sedadlech. I když je auto pětimístné, prostřední zadní sedadlo není příliš pohodlné a na dlouhé cestování ho nelze doporučit. Potěší, že je tu spousta USB zdířek na dobíjení chytré elektroniky, ale i klasická 230V zásuvka. 

test-skoda-kodiaq-sportline-20-tdi-140-kw-4x4-dsg- (28)

Bohatá bezpečnostní výbava

Samozřejmostí je i velká nabídka asistenčních systémů. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody mj. zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonalené. Novinkou pro značku je rovněž systém Area View: Díky širokoúhlým objektivům v kamerách, snímajících okolí vozu a instalovaných na přídi i zádi vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, se na palubním monitoru zobrazuje řada pohledů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry na oblast přídě a zádě. To usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.

Závěr a cena

Škoda Kodiaq Sportline se sice sportovně tváří, ale není. Značka auto naladila spíše do komfortu. Zvláštní, ale je to tak. Jízda je pohodlnější, a to i na testovaných 19″ kolech. Nejvíce se Kodiaqu líbí klidná jízda, při které funguje nejlépe i dvouspojková převodovka DSG. Nechybí tradičně parádní praktičnost, na kterou jsme u škodovek zvyklí, ale i styl, který dodávají černé prvky karoserie. Berte tedy tuto verzi spíše pro odlišení a pokud chcete sportovní SUV, pak počkejte na Kodiaq RS. Naše první dojmy čekejte v polovině prosince, kdy nás čeká mezinárodní prezentace.

Pokud nakouknete do ceníku a porovnáte nabízené verze Kodiaqu, pak si můžete všimnout, že Scout i Sportline stojí stejně (Sportline má bohatší nabídku motorizací), ale zároveň o 50 tisíc dražší než srovnatelná výbava Style. Cena testované verze Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG začíná na 1 004 900 Kč.

+
Vnitřní prostor Motor působí slabším dojmem
Jízdní vlastnosti Dodací lhůty
Odhlučnění vozu Cena se může vyšplhat vysoko
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Škoda
Typ: Kodiaq Sportline 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4 (Haldex)
Výkon: 140 kW/190 koní při 3500 – 4000 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 – 3250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.6 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.6 / 5.3 / 5.7
Emise CO2: 150 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4700 mm
Šířka: 1882 mm
Výška: 1676 mm
Rozvor: 2s 791 mm
Pohotovostní hmotnost: 1752 kg
Objem zavazadlového prostoru: 560 / 2 065 litrů
Ceník: ke stažení zde