Kolem vánočních svátků obletěla svět zpráva, že se Hyundai chystá uzavřít centrum vývoje spalovacích motorů. Zjednodušeně řečeno by to znamenalo, že korejská značka dále nepočítá se spalovacími motory a hodlá přejít výhradě na elektřinu. Jak se ale ukázalo, není to tak horké, jak to původně vypadalo.
Magazín Motor1.com se nenechal odbýt a dostal z automobilky Hyundai odpověď na otázku, jak to tedy s těmi spalovacími motory bude dál. Senior manažer skupiny Hyundai Motor America Michael Stewart jim řekl: „Hyundai nemůže potvrdit nedávné spekulace týkající se konce vývoje svých motorů. Stále se věnujeme poskytováni silného portfolia pohonných jednotek všech globálním zákazníkům. To zahrnuje jak vysoce účinné jednotky, tak elektromotory s nulovými emisemi.“
Zní to složitě, ale zástupce značky fakticky řekl, že není v plánu ukončit výrobu spalovacích motorů, ale kromě nich automobilka plánuje i nové elektromotory. A dává to smysl. Jakkoliv je faktem, že se v Evropě (ale i jinde ve světě) časem dočkáme konce spalovacích motorů, ale než k tomu dojde, bylo by velmi krátkozraké je ihned přestat vyrábět a zlepšovat. Ostatně, brzy vejde v platnost norma Euro 7, která je velmi přísná a bude vyžadovat nové a co nejčistější motory.
Německá vláda chce zakázat spalovací auta a podpořit elektromobily dříve než EU. Němcům se to nelíbí
A pokud zůstaneme u onoho zákazu spalovacích motorů, je logické, že se Hyundai, ale i další výrobci teď ještě více zaměří na vývoj elektromobility. Zaspat právě teď dobu by bylo velmi nešťastné. Navíc, Hyundai už před časem oznámil, že čistě elektrickou značkou se stane nejdříve až v roce 2035.
V té době se dle předpokladů budou elektromobily na světových prodejích podepisovat až 80 %, ovšem zbylých 20 % spalovacích aut bude chtít automobilka také prodat.
Zpráva, která vyvolala takovou diskuzi, také mluvila o tom, že Hyundai končí s vývojem vodíkových palivových článků. I to bylo značkou dementováno. Tiskový mluvčí automobilky pro magazín Maeil Business řekl, že to není v plánu, protože s vývojem těchto palivových článků počítají například pro sesterskou značku Genesis.
Pokud to celé zjednodušíme, pak je jasné, že Hyundai chce prodávat na všech trzích s tím, že rozhodně bude nabízet širokou škálu pohonných jednotek, které právě těm trhům budou odpovídat. Takže je fakt, že spalovací motory to mají za pár, ale přes noc je rozhodně nikdo nevyřadí.