Test-2021-Hyundai_Tucson-16_T-GDi-Mild_Hybrid-4x4- (34)

U automobilky Hyundai se v posledních týdnech dějí velké věci. Kromě toho, že končí vrcholní manažeři, tak výrobce také zavírá svá vývojová centra. Konec vývoje se má týkat spalovacích motorů, ale také vodíkové technologie pohonu.

O tom, že Hyundai prý zavírá své vývojové centrum spalovacích motorů, informoval web Motor1.com. Tamtéž se můžeme dočíst také o tom, že ani s vodíkem jako palivem pro pohon aut už Hyundai dále nepočítá (článek je zde). Ani jedna z informací zatím není samotnou automobilkou potvrzena ani vyvrácena, ale říká se, že je „na každém šprochu pravdy trochu“.

Přečtěte si také:  Hyundai SEVEN je nový ekologický elektromobil. Používá bambusové dřevo i koberec a další biomateriály

Podle webu The Korea Economic Daily, na nějž se Motor1.com odkazuje, potvrdil informaci o uzavření vývojové centra spalovacích motorů Chung-Kook Park, tedy samotný šéf výzkumného a vývojového oddělení. Ten prý zaměstnancům poslal e-mail s textem: „Náš vlastní vývoj motorů je velkým úspěchem, ale musíme změnit systém, abychom mohli vytvářet budoucí inovace založené na velkém přínosu z minulosti.“

Uzavření vývojového centra motorů Namyang Research Institute, které se nachází jižně od korejského Soulu, bude znamenat to, že se nových motorů na fosilní paliva pod kapotami modelů Hyundai už nedočkáme. Zůstanou jen ty motory, které auta aktuálně pohánějí, a to jen do té doby, kdy budou splňovat emisní normy. Pak je nahradí elektromobily.

Nahlásil problémové motory a dostal za to od úřadů odměnu v řádech milionů. Tu navíc zaplatila automobilka

Uzavření centra vývoje motorů znamená také to, že skupina inženýrů pro vývoj spalovacích pohonných jednotek byla reorganizována do několika týmu, například vývojového týmu elektrifikace a i do nového vývojového týmu pro baterie.

Hyundai ale prý ukončuje také vývoj vodíkového pohonu, který má v současně už ve třetí generaci. A to je hodně zajímavá zpráva, protože teprve v září automobilka představila svoji vizi Hydrogen Vision 2040, která se zapojením vodíku do automobilové dopravy počítala. Pravděpodobně se v rámci interního auditu zjistilo, že korejská automobilka nebude schopna splnit svůj původní cíl z hlediska snížení výrobních nákladů.

Přečtěte si také:  Podle průzkumu Toyoty si řada lidí myslí, že elektromobily mají i spalovací motor

Už v roce 2025 přitom bylo plánováno uvedení vodíkového modelu Genesis, ovšem podle webu The Chosun Ilbo prý Hyundai vývoj pohonu s vodíkovými články ještě zcela neopustil. Situace pro jeho pokračování však nevypadá nijak pozitivně. Pro ukončení mluví i vysoká cena vodíkových aut, stejně jako jejich náročnější prodej či nerozvinutá síť plnicích stanic.

Přidat komentář