test-2021-ford_mustang_mach1- (17)

Německo chce na silnicích velkou změnu. Chce dosáhnout klimaticky neutrální dopravy už do roku 2030. V plánu je zakázat auta se spalovacími motory a nahradit je elektromobily, tak se vyjádřila rodící se koalice po nedávných volbách. Běžným Němcům se to ale nelíbí.

Nová, rodící se německá vláda je jednoznačně „prozelená“ a chce ze silnic dostat spalovací auta. Jenže jak to v dnešním automobilovém světě bývá, není to přirozeným vývojem, ale pod tlakem, z donucení. Chce totiž spalovací auta zakázat. V koaliční smlouvě se doslova píše: „Z Německa vytvoříme vedoucí trh elektromobility, inovační místo pro autonomní řízení a masivně urychlíme rozšiřování infrastruktury dobíjecích stanic. Naším cílem je mít na silnicích do roku 2030 alespoň 15 milionů elektromobilů.“

Přečtěte si také:  A je to tady. V Evropě začne už v příštím roce platit ekologická daň z fosilních paliv

Obyvatelům se ale tato jednostrannost nelíbí, chtěli by to na silnicích technologicky pestřejší. To ale nutně neznamená, že by musela být zachována jen auta se spalovacími motory, ale třeba i s jinými technologiemi.

Vyplývá to z nedávného průzkumu Institutu pro výzkum veřejného mínění „forsa“. Ten zjišťoval, jaký vztah mají Němci k fosilním palivům, ale i k syntetickým palivům, která začínají výrobci vyvíjet. Ta by mohla emise CO2 také snižovat.

„Zákaz spalovacích motorů je nedorozumění,“ myslí si šéf vývoje Porsche, a má docela pádné argumenty

O syntetických, nebo také e-palivech ovšem není v koaliční smlouvě ani zmínka. A to by možná měla vláda začít řešit, protože v průzkumu se celkem 58 % dotázaných vyjádřilo, že by jim dalo přednost před elektromobily. Až 88 % odpovědí také říká, že by vláda měla podporovat všechna technická řešení, která mohou k uhlíkové neutralitě v dopravě pomoci, nikoliv tlačit bezhlavě pouze elektromobily. Zajímavé je také to, že 64 % dotázaných je proti střednědobému či dlouhodobému zákazu aut se spalovacími motory.

Zklamání vyjadřuje také výkonný šéf sdružení výrobců syntetických paliv „eFuel Alliancie“ Ralf Diemer. Ten situace komentoval: „Existuje evropský systém schvalování nových vozidel. Pokud chcete vozidla na syntetická paliva, je potřeba je zohlednit v limitních hodnotách CO2 vozového parku. Právě vznikající federální vláda se však této příležitosti vzdává.“

Přečtěte si také:  Kalifornie plánuje v roce 2024 zákaz spalovacích motorů, které neslouží k dopravě

Problémem syntetických paliv je ale jejich složitá a náročná výroba, která se projeví na výsledné ceně. Na druhé straně by mohly ušetřit peníze při stavbě dalších a dalších dobíjecích stanic, které budou pro přechod na elektromobilitu čím dál více potřeba.

Naopak některé země (například Francie, Německo či Itálie) jsou proti zákazu spalovacích motorů. Nesouhlasí s tím ani některé automobilky (například BMW nebo Renault). Je ale nepravděpodobné, že by se EU rozhodla své rozhodnutí tak radikálně změnit.

9 komentáře

  1. Chtěl bych jse zeptat co jse stane až bude blackout a třeba 5 dní nepůjde elektřina. Já vím co jse stane až bude blackout všechny elektrické vozidla jse vibijou a zkolabuje zásobování doprava zdravotnictví a ekonomika. A elektronicka vozidla nejsou bezpečná při jejich legvidaci spotrebujem víc co2 než pristavbe auto se spalovací motorem. Při opravě elektro aut musí mít pod sebou gumovou podložky a člověk nesmí mít na sobě nic železné a navíc kolega musí nanej dávat pozor aby jse mu nic nestalo. Elektrická auto jsou naše zhruba.

  2. Držím Němcům palce….Konec vražedných spalovacích motorů je nutnost a ruku v ruce zatnout tipec všem spalovačům uhlí, plynu a podobným lumpům…Možnosti už dnes jsou, a díky dnes již vysokým příjmům- průměrná mzda cca 40 000 – si i prodavačka z Lidlu může dovolit EV , dostatečně dimenzovanou fotovoltaickou elektrárnu, tudíž v co největší míře energetickou soběstačnost, a eventuelním milovníkům starých časů nezbývá než pořádně provětrat peněženku, ať si za ten svůj bordel pořádně zaplatí..EKOdaň na spalovací auta starší 5 let, 7 leté a více spalovací motory zakázat, zkrátka auta v tomhle věku již neprojdou STK a Emisema, a stejně tak naložit s topičema uhlí, plynu, dřeva

    • Na tuhletu pitomost se snad ani nedá napsat nic slušného…. Chtělo by to vyhledat odbornou pomoc, protože tohle by normální člověk, co má vlavě i něco jiného, než háček na zavěšení páteře, napsat nemohl.

  3. přírodu je nutné chránit, elektromobily jsou možná jedinou cestou…ale za současných technologií elmobily nedospěly ani do stadia „jsem ekologičtější“, natož „vyhovuji potřebám a možnostem většiny“.

    v současnosti je to export hlavní ekologické zátěže (od těžby přes zpracování surovin až po výrobu baterií) mimo eu a pak si tu „zelená“ eu jen vypustí „30% energetického mixu pro dobíjení“ přes komíny

  4. Rozhodují moudří, kteří jezdí služebním vozem,nebo pro které služebák jezdí. Bydlí v satelitu u velkého města. Prostě odtržení od reality. Přikyvují příspěvkové organizace zelených mozků. Mají jedno společné, na jejich život vydělává někdo jiný. Pokrytectví je ,že to v nutí svým evropanům a jejich firmy budou vyrábět a prodávat ty tzv. ekoligicky škodlivé v Rusku,Číně,Indii. Bohužel firmy to elektromobility vložily miliardy a v honbě za ziskem není návratu.

  5. Bohuzel,97% obyvatel sveta maji IQ 80 a mene,podle toho svet vypada,elektroauta je jeden z nejvetsich podvodu za poslednich 2000 let.Tato moda spatne dopadne.Ani jedno elektroauto neni ekologicke,dokud elektrina bude z uhelnych elektreren Polska,Ceska,apod.Nejekologictejsi auto dnes je moderni diesel.Tento vyvoj uvrhne Evropu opet do stredoveku.
    Jsem rad,ze se tohoto silenstvi jiz nedoziji!!

  6. Na to je jen jeden lék vyjít do ulic a říci tomu“eko“ šílenství jednoznačně ne. A taky si pořádně rozmyslet komu hodím svůj hlas. To co se dneska děje opravdu nedopadne dobře.

    • Nebo budou ty zbylá naftova vyhledávaná a 3x dražší, až ty elektrlkramy budou stát věcně vybitá podél silnic.

Přidat komentář