test-2020-volkswagen-t-roc-r- (20)

Před pár dny obletěla Evropu zpráva o tom, že nové auto se spalovacím motorem si s největší pravděpodobností od roku 2035 v Evropské unii už nekoupíme. Francie a Německo se ale budou snažit ještě o zvrat.

Evropská unie rozhodla. Od roku 2035 nekoupíme žádné auto se spalovacím motorem

Spousta výrobců i tak už oznamuje, že spalovací motory přestává vyvíjet a bude při životě udržovat jen ty současné, ale jakmile nebudou schopny emisní limity plnit, prostě s motory s vnitřním spalování skončí. Tento rezignovaný postup se asi bude líbit EU, ale nelíbí se některým státům.

Proti úplnému zákazu prodeje spalovacích aut jsou třeba Francie a Německo. V případě „země galského kohouta“ se o tom zmínil nejmenovaný úředník z kanceláře francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Ten měl v rozhovoru pro magazín Automotive News říci, že francouzská vláda chce, aby se emise zpřísňovaly střídměji, čímž by se život spalovacích motorů mohl prodloužit. Ono totiž nejde o čistě spalovací motory, ale i o plug-in hybridní auta, která by také měla být zakázána.

Do roku 2030 by se totiž podle zákulisních informací měla EU pokusit o snížení současných emisí o 65 %! A to jen do roku 2030. Francouzi by raději viděli snižování o maximálně 55 %.

Přečtěte si také:  Chystá se elektromobil Volkswagen ID.3 jako kabriolet? Automobilka zveřejnila grafické návrhy

O podobný přístup se snaží i Německo. Tamější ministr dopravy Andreas Scheuer pro německou tiskovou agenturu DPA řekl, že věří, že si výrobci osobních i nákladních automobilů příchod přísných emisních limitů uvědomují, ale zároveň by pro ně měly být technicky i finančně dosažitelné. I podle něj by měly být plug-in hybridy tolerovány a navíc by měla být více propagována i vodíková mobilita.

Že se ozvaly zrovna tyto dvě evropské země není nijak divné, vždyť obě dvě patří mezi jedny z největších výrobců aut na světě. Elektromobilita by totiž znamenala také výraznější propouštění zaměstnanců, kteří nyní v automotive sektoru pracují.

Přidat komentář