2020-porsche-911-turbo-992- (6)

Desítky zemí po celém světě chce zakázat spalovací motory, stejně chce postupovat i Evropská unie. Jenže někteří zástupci automobilek nahlas říkají, že to není dobrý nápad. Zní to i z úst šéfa vývoje Porsche.

Přečtěte si také:  Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa. Které to jsou?

Šéf vývoje automobilky Porsche Michael Steiner tvrdí, že zakázat spalovací motory není dobrý nápad. A to nejen proto, že tato německá automobilka nabízí hlavně velké a výkonné motory, ale jeho argumenty jsou poměrně rozumné.

Spalovací motory jsou dnes „špatné“, zní to z mnoha míst po celé planetě. Mohou za znečišťování naší planety a změnu klimatu. Nahradit je mají motory, které sice lokálně žádné emise nevypouštějí, ale v některých případech se rozhodně nedobíjejí ekologicky a šetrně vyrobenou elektřinou. Stejně tak je potřeba do jejich (ne)čistoty zapojit i energii, která je potřebná k jejich výrobě a k výrobě velkých baterií.

I když se elektromobily neustále vylepšují, stejně jako infrastruktura a na stovky kilometrů je lze mnohdy dobít za jednotky desítek minut, stále to není tak rychlé a jednoduché jako natankovat nádrž pro spalovací motor.

Přečtěte si také:  "Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost," zní z úst šéfa Audi

I tak ale může být spalovací motor úspornější. Například při jízdě na CNG vypouští podle studií přibližně asi o 25 % méně emisí CO2 a dokonce o 80 % méně emisí oxidů dusíku. Jsou tu ale i další způsoby, aby spalovací motory vypouštěly ještě méně škodlivých emisí anebo dokonce žádné. Michael Steiner k tomu v rozhovoru pro britský magazín AUTOCAR řekl: „Pokud jde o zákaz spalovacích motorů nebo hybridů, jsme přesvědčeni o tom, že to je nedorozumění. Problémem není spalovací motor sám o sobě, ale palivo, které se v něm spaluje.”

A to je pravda. Připomíná tím projekt Porsche a dalších partnerů, který bude vyrábět synteticky klimaticky neutrální palivo (tzv. e-palivo). Jeho spalováním nebudou vznikat žádné škodlivé emise. V pilotní fázi projektu má být již v příštím roce vyrobeno přibližně 130 tisíc litrů e-paliva. Ve dvou dalších fázích se roční výrobní kapacita postupně navýší cca na 55 milionů litrů do roku 2024, respektive na cca 550 milionů litrů do roku 2026. 

Siemens Energy, Porsche a další partneři podporují vývoj klimaticky neutrálního e-paliva

Michael Steiner také prozrazuje, že německá automobilka se snaží dělat všechno pro to, aby její modely mohly legálně a dle legislativy na takové e-palivo jezdit. „Uděláme všechno pro to, abychom dali emotivním autům šanci přežít, ať už jen na okruzích, kde pro syntetická paliva vidíme obrovskou budoucnost, tak pro některá auta i na silnicích. Nevíme, zda budeme úspěšní, ale úlohou tohoto projektu je ukázat, co všechno je možné, a že není potřeba hned vše zakazovat.“

Přečtěte si také:  Porsche představuje nové verze Panamery včetně 700koňového plug-in hybridu Panamera Turbo S E-Hybrid

Zároveň ale dodává, že e-palivá jsou jen doplňkem vývoje v Porsche, protože aktuálně je elektrifikace hlavní prioritou značky. Porsche už dnes nabízí elektromobily Taycan a Taycan Cross Turismo, ale i několik plug-in hybridů jako Panamera E-Hybrid a Cayenne E-Hybrid. Elektrifikovaný pohon už chystá i do všech dalších modelů v nabídce.

19 komentáře

  1. …a ještě něco, elektroauta ok, ale pro pošťáky co ve městě popojížděj a ne to narvat lidem bez jejich svobodný vůle,RVHP jsme tady už měli ,… díky nechci….., navíc na to nemaj ani holanďani natož my,..nový ekektroauto klesá na ceně tak rychle jak jde jejich vývoj,….na takovou tritlivinu maj jenom jelita z Ek co berou čtvrtmega měsíčně….čus

  2. Vyrabět vozy pouze a jen s takovou zarukou jakou ma karoserie.čili 15let na prorezivění=15let na pohon pri řádném evidovaném servisu.Nasledná eliminace odporných šmejdů co jich po cestě jezdí90%.Značky prostě neumí vyrábět kvalitní vozy…Svět nepotřebuje tolik přesložitých krámů.Bude pouze kvalita a rázem bude třetina aut.Hmed bude čisto.Hloupý , líný tvor potřebuje převychovat,nebude konzument ale bude střidmý a tak to bude uplně se vším.Nadvýroba zmetků a nesmyslů ,udělátek pro lenost zasyfluje celou planetu,všeho moc a většinou nekvalitní,jen at se to točí měna..Tupý člověk se zahubi sam svou existenci ,svým neustálým chtěním se všim jenom vydrbat..Za všechno zlo si lidi mohou zcela sami.

  3. SLUNIČKAŘŮM A ECOLOLOGICKÝM AKTAVISTŮM BY MĚLI ZABAVIT VŠECHNY VĚCI KTERÉ MAJI ZA SEBOU UHLIKOVOU STOPU A POSLAT DO DO AFRIKY CHUDÝM !!!!TAK NA NĚ !!!! AŽ NÁM JDO U PŘÍKLADEM !!!!JA BYCH JIM DAL DOMY, BYTY, PLYN, ELEKTŘINU ANI NÁHODOU !!!! CO BY MOHLI DOSTAT SLÁMU DŘEVĚNNOU LOPATU RÝČ A KLADIVO !!!! ŠATY A BOTY OBNOŠENÉ A JEN TO CO JIM NĚKDO DARUJE TAKTÉŽ !!!!

  4. Šílení sluníčkáři by nás nejraději dovedli do stavu,v jakém žijou Amišovę.
    Žádné moderní zařízení,jízda vozem taženým koňmi.
    Jen by mě zajímalo,jestli ti všichní hlupáci,co chtějí zakázat spalovací motory,o tom někdy opravdu přemýšleli….
    Nesmysly tipů elektro tahač přece nikdy nebudou fungovat bez spalovacích motorů se vše zhroutí.
    To by nastal konec naší civilizace.

  5. To je vše hezké, ale stále to neřeší ten základní problém : Kde se bere ta elektřina? A i když fouká a svítí sluníčko, jak se dostane do toho auta? S kanystrem v ruce si v nejhorším k té pumpě dojdu, ale budou mít u dobíječky také 5 km dlouhý kabel (zde prosím pro názornost ignoruji ztráty, stejně jako možnost úrazu el. proudem)

Přidat komentář