rychlost_180_kmh

„Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost,“ zní z úst šéfa Audi

Autor: Radim Plachý - Zdroj: wiwo.de - Foto: Pavel Srp - 30. 3. 2021


Německo je velké a pokud potřebujete co nejrychleji přejete z jedné strany na druhou, půjde to rychleji než v jiných zemích. Na některých částech tamějších dálnic ještě stále platí neomezená rychlost. Nemusí to tak zůstat dlouho. Mluví o tom nejen tamní zelení, ale naznačil to i šéf Audi.

Důvodů, proč by neomezená rychlost na německých dálnicích mohla skončit, je více. Těmi hlavními jsou ekologie, protože rychle jedoucí auta mají vysokou spotřebu paliva a tím pádem i emise, a bezpečnost. A i proto úseků, kde nemusíte řešit rychlost, víc a víc ubývá.

K této problematice se před časem vyjádřil i šéf jedné z německých automobilek, jejíž řidiči neomezenou rychlost využívali často, protože spousta jejích modelů bez problémů dosahuje rychlosti výrazně nad 200 km/h. Markus Duesmann, šéf automobilky Audi možné omezení maximálky komentoval pro magazín wiwo.de, že je to škoda, nelíbí se mu to, ale bylo jasné, že to jednou skončí.

V poslední době se zrušení maximální rychlosti probírá čím dál častěji, právě kvůli neekologičnosti. A zmiňuje to právě i Markus Duesmann, protože říká, že vliv rychlosti na emise je zásadní, protože spotřeba paliva nestoupá s rychlostí přímo úměrně, ale násobně více. A moc dobře ví, o čem mluví, protože než přišel na post šéfa Audi, tak měl v BMW na starosti vývoj motorů a nákup.

Nejčastěji se v této souvislosti mluví o tom, že v Německu by mohla být maximálka snížena na 130 km/h, tedy na stejnou hodnotu, jaká platí například u nás. Otázkou ale zůstává, jak to nakonec dopadne a jestli, případně kdy se nějaké změny na německých dálnicích udějí. Mluví se o tom totiž už opravdu hodně dlouho a výsledkem je to, že jen mizí úseky, kde se smí jet neomezeně, plošně se zatím nic nemění.

Jenže na omezenou maximální rychlost 180 km/h přecházejí některé automobilky (např. Volvo) a některé elektromobily mají rychlost omezenou i na méně (ty ale zase lokálně nevypouštějí žádné emise). Ostatně Audi už také ukončila vývoj nových spalovacích motorů a za 15 let už bude nabízet jen plně elektrická auta.

Štítky: , , , ,

42 názorů na “„Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost,“ zní z úst šéfa Audi”

  1. Pán má asi starší naftak ty jsou cítit když běží motor mnel by si koupít naftak nějakej novější to už zápach nevydává

  2. Nafťák fakt smrdí. Čichat se mi to nechce! Ale taky jeden, poprvé v životě, vlastním. Ale teď už vím, že až se mi to dojebe, tak si dieselsmrada příště nepořídím. V zimě do toho sednu a když roztapím a škrábu okna, cejtim to jak starou Tatru 138!

  3. Ať radši zakážou ty nenažraný lodě. 100 největších lodí vypustí tolik bordelu, jako všechny auta na světě. A lodí je asi 90000.

  4. Jedna loď z tisíce spotřebuje miliardy oxidu..a před SUEZEM JICH KROUŽÍ JEN TAK 400.A co LETADLA koukněte na flyradar i ,když v COVIDU se obloha vyčistila..Auta jsou jen drobky.

    1. Pokud chcete omezit letadla s tím, že auta jsou jen drobky, tak se vraťte ke kolu a trakaři a zrušte auta. Nebude to takový nesmysl, jako rušit letadla.

    2. U posledních typů letadel už vychází na pasažéra na sto kilometrů spotřeba kolem litru paliva (podobného naftě). Jet autem na větší vzdálenost je „špinavější“ než letět.

  5. Přejete nebo jak, já tam jezdím často a omezení mají hodně. Laciný nadpis kámo. No to psal Andrej.

  6. Asi pánové si neuvědomujete kolik stojí emisí výroba Lithiové baterie, kolik stojí řídící elektronika a další blbiny v TESLE, kterou neustále vychvalujete, jak je zde již napsáno, po benzínu, naftě se bude jezdit na LPG nebo vodík, pokud někdo vymyslí Studenou fůzi tak na to. Elektriku stále vyrábíte v Tepelných elektrárnách a ty nečoudí? tak se vy zelení mužici a ekologové hoďte do klidu.

      1. Co si budem. Je potřeba vymyslet lepší výrobu vodíku. Nebo nějaký reálný bezemisní pohon. Ale elektroauta opravdu nejsou řešení. Viz dceřiná společnost Volva (star nebo tak nějak) vypočetla, že aby elektroauta byly opravdu užitečná, musí najezdit tolik km, že ta baterie se dřív zničí.

  7. VŠEM ZAMĚSTNANCŮM A VEDENI EUROPARLAMENTU BYCH ZABAVIL AUTA A DAL JE POTŘEBNÝM DO AFRIKY !!!! SNIŽIL BYCH STAVY ZAMĚSTNANCŮ EUROPARLAMENTU NA ČTVRTINU A LE ABY TAM ZUSTALI JEN LIDE CHÝTŘI ZE SELSKÝM ROZUMEM ?? A VOLNÉ KANCELÁŘE BY MOHLI PŘEDĚLAT NA BYTY A DAT JE MIGRANTŮM Z JEJICH BYVALÝCH KOLONII A NE NIC ONI BY MĚLI JÍT PŘIKLADEM A JEZDIT MAXIMÁLNĚ S AUTEM O OBSAHU 600 CM BEZ TURBA

  8. Začal bych s omezováním spíš u SUV. U těch si také lidé platí vyšší cenu za to, že budou mít vyšší spotřebu. Ale narozdíl od nelimitované rychlosti mají SUV vyšší spotřebu i v mnohem nižších rychlostech, jak narůstá faktor odporu vzduchu. A je jim to překvapivě dovoleno, i když si SUV lidé pořizují z malicherných důvodů (prostě jim imponují nadprůměrně velké věci, mužům z důvodu pudu agresivity nebo nějaké kompenzace, ženám z důvodu pudu sexuálního, odhaduju). Proč by to nemělo platit i vyšší spotřebě za rychlost? Platili by jen za to překročení rychlosti nad 130kmh. Beztak budou auta povinně odesílat telemetrická data, takže je to jen o zpracování těch dat správcem daně a dovyměření daně za spěchání na úkor přírody…

      1. Janus ma pravdu. SUV jsou absolutně zbytečné co se týče praktické stránky. Rád klidně budu uvádět argumenty a budu mít klidně diskuzi na toto téma, ale jen pokud nedojde na osobní urážky.

    1. Jako mechanik a opravář, k tomu můžu říct jen to co už bylo mockrát řečeno, ale omezování SUV?? To už je fakt moc, ještě že o tom nerozhodujete, to by jsme jezdily na koloběžkách. Emise je jen habaďúra, co mám vyzkoušeno tak vozidlo zbavené všech filtrů se v pohodě vejde do limitů, ano jsou značky co mají problém se dostat do těch tabulek i s filtrama, ale tam je to daný špatnou konstrukcí motoru. No a telemetrie se dá odbourat a navíc není určena k měření emisí ale jen a pouze ke šmírování kdo a kam jezdi

    2. Dobrý den, když už mám na pořádné SUV, Vaše daň mě vážně nerozhodí. A zajímalo by mě, kolik malicherností mate doma Vy.

    3. SUV Tesla model Y má nižší odpor vzduchu než Fabie. Lokální emise nula, celkové emise spojené s výrobou stejné jako Sedan Model 3. Čili Váš komentář je mimo.

    4. SUV má ale také spoustu výhod. Sedíte výše, tj lépe vidíte a lépe vám cirkuluje krev. Sedíte vice vzprimene, tze se do prostoru vejde o jednu řadu sedadel navic. Odpor vzduchu je u nekterych SUV podobny špatně udelanemu sedanu levnejsich znacek. Nehlede na na uzitkove minidodavky. Kdyz uz tedy presunem palim ekologii, je lepsi, kdyz svezu az 7 lidi, nebo když to nalozim vecma na chalupu a zustane vse v aute, nez kdyz vezmu Fabku, nalozim ji zahradku, pripnu za ni privesny vozík a emise mam najednou 2x vyssi nez v tom SUV, nehlede na zvysene riziko nehody z důvodu delsi brzdne drahy, mensi manevrovatelnosti, možnosti odletnuti chybne pripoutanych prednetu atd. Na parkovani SUV zabira to stejne místo, jako premiove sedany, ti jsou kolikrat i delsi. Tze jsou to jen nesmysly s tim SUV

  9. EU – RVHP
    uplně jedno je jak se to jmenuje. Vždy to bylo namířeno na skrocenní buď statu či lidu. Je to jen a bude fabrika na koryta .
    Není k tomu co dodat.

  10. No jo vláda zjistila že peníze bude potřebovat když Makrela pozvala migranty a musí je dotovat Němci tak je jasné že peníze schází a kde jinde se povalují miliardy ? :-) u řidičů přesně tak :-)

    1. ? Asi ne, i něčí mají na pohonných hmotách peníze když se spálí méně paliva mají méně peněz to je nesmysl uprchlíci jsou dotování ještě z jinud.

  11. To je tak, když v europarlamentu a v evropské komisi rozhodují lidé, kteří si myslí, že mají patent na rozum a ono je to jinak. Kdo umí, umí. Kdo neumí-učí. A kdo neumí učit-řídí nás. 😉

  12. Ach jo, svět se vážně p*cu obrací 😥, obří lodě plné nesmyslů z Číny, které topi mazutem, plující pod vlajkami rozvojových zemí aby obešly klimatické dohody nikdo neřeší, ale zadusit automobilový průmysl je teď v EU IN. Bude nás to za pár let mrzet… Do Německa jsem před pár lety často jezdil a přestože tam byla neomezená rychlost, málokdo jel přes 140 – a rozhodně jsem se tam citil bezpečněji nez u nás třeba na D8.. Ale holt elektrické auto dlouho rychle jet nemůže, protože pak nikam nedojede. Tak to raději zakazou všem, aby se ty elektrický nahodou necitili ukrivdeny… Mam vlastní zkusenost s Teslou a věřte mi, nadšení ze skvělý akcelerace vás rychle přejde, když chcete jet někam dál. Už zas jezdím na benzín…

    1. Naprostý souhlas. A doplňuju, že emise by se měly řešit přímo v provozu, protože dobrá půlka aut je v běžném provozu nesplňuje kvůli nějaké závadě motoru nebo výfuku. Ruku na srdce: kdy jste naposledy čistili sání, EGR, váhu vzduchu, správně regenerovali DPF, správně nahustili pneu, vyházeli z kufru 50kg harampádí, kontrolovali interferenční odpor svíčky a mezeru anody? Jedna taková ojetina vyrobí emise za 10 zánovních vozidel s Euro6d, ale doplácí na to v cenách aut právě jen těch 10 majitelů nových aut. A viděl někdy někdo dopraváky zakazovat vozidlu pokračování v jízdě proto, že viditelně kouří? Kdepak, nemají to chudáci jak změřit bez mobilního speciálu za 10 milionů… (přitom která emisní norma dovoluje viditelný černý kouř z výfuku a očazení nárazníku? Žádná!). Evropa si klade nesmyslná omezení vlastní ekonomiky kvůli několika málo procentům na celkovém podílu na znečištění, průmysl, letecká, vlaková a námořní doprava se směje a Evropané pomalu, ale jistě začínají nakupovat čínská auta za poloviční ceny…

    1. A proto Volva před instalací omezovače s prstem v nose jezdí 250km/h. Ty jejich dvoulitry mají relativně běžně přes 180kw. Nehledě na to, že jsou z nich schopni dostat i 300kw. V informacích o Volvech máš značné mezery, Ivo. :)

  13. js jsem jenom zvedavej co budou vsichni delat az zdrazej elektrinu 10x nasobne kvuli tomu zr si kazdej lojza doma nabiji auto…., dalsi veci bude ze si nejsem jist jestli bude dost lithia na vyrobu takoveho mnozstvi baterii…., dalsi veci bude co budou delat az je budou met zlikvidovat? jak budou resit to ze ta auta jsou skoro neslysitelna? na kazde umistovat neco co bude vytvaret hluk? kdyz jim dojde stava co pak? takhle si kazdej vzal kanistr nalil tam 5 litru a bylo ale pak? Tech minusu je tolik ze to bude jeste maler

  14. Co porad mate s temi emisemi elektromobilu ? Proste budto si zbastlite FVE jak mam ja a ze den dobijete na 500km, nebo budete vyuzivat MHD, proc by stale ti, kteri auto maji jen pro to,ze ho chteji, meli otravovat vzduch s nemeckymi turboscheisdehty ? Jako idelani je limit kilometricke banky * euronorma = vyse emisniho poplatku tzn obdoba elektromeru.

    1. Nemáš pravdu.Největší emise mají el.auta
      Čísla za výrobu elektromobilů udává například Tesla, která za rok 2017 vypočetla celkové emise jako 282.000 tun, z čehož 146.000 tun připadá jen na výrobu vozů. To by znamenalo 1,4 tuny CO 2 na každé auto, které Tesla v roce 2017 vyrobila, a při započtení celkových emisí firmy 2,7 tuny na jedno vozidlo. Nezapočítává do toho však tu ekologicky nejnáročnější výrobu, tedy článků svých baterií.
      Čísla se budou samozřejmě lišit u větších a méně úsporných vozů, jako jsou například Audi e-tron a Mercedes-Benz EQC. Audi své 95kWh baterie nakupuje od LG Chem, jejich montáž probíhá z čínských a korejských komponent v polské továrně. Výsledné emise pro tuto baterii by tedy měly přesahovat 22 tun CO 2. Od stejného dodavatele pochází i akumulátor v konkurenčním Mercedesu EQC, se svými 85 kWh tedy emise dosahují 20 tun. Vyšší jsou ale také emise po výrobě zbývajících dílů, velká SUV jsou výrobně náročnější než malý crossover a jsou naplněna elektronikou, k emisi za baterii je tedy ještě nutné přidat dalších zhruba 7 tun. Obecně se ale dá počítat se zhruba trojnásobnými emisemi ve srovnání s výrobou obdobných spalovacích vozů.

    2. ty ses posral v kine. Ja nepotrebuju nejaky limit na kilometry ty blbce, ja mam praci 170km daleko jednu cestu a nepotrebuju jeste platit za to, ze jedu do prace ty idiote. Emise elektromobilu nejsou nulove, jak si vsichni mysli, kdyz pominu, ze nebude dostatek elektriny, kdyz se evropa brani jaderne energetice, vetrne a solarni to neutahnou. Ale emise maji elektromobily i odvalovanim pneumatik – tam je vetsi vznik emisi nez pri spalovani moderniho motoru na diesel nebo benzin.. Ja navic jezdim na LPG, emise mam minimalni. Budoucnoat je vodik nebo spalovani CO2 – jak vyviji Porsche. Takove lidi jako ty, co napisi takove hovno, tys mel byt sktriknuty radsi do pusy nebo prdele, kdyz te napadaji takove chujoviny.

      1. hehe, lidsky odpad jako ty, johnnisku, bude brzo lestit mastnou tyc a ja se ti u toho budu smat

  15. Harrison4ever

    Ji, zase ti zelení! Kam šlápne noha ekoteroristy, tam 100 let nic neroste! Kdyby raději řešili pro životní prostředí podstatnější problematiku…

  16. Elektro pohon je též ve smyslu rychlosti velmi pokrytecké spojení. S rostoucí rychlostí se násobně snižuje dojezd elektromobilu, takže řidič se musí v zájmu dosažení cíle sám kontrolovat, jak hluboko sešlápne pedál. Elektro mobilita je z tohoto pohledu ještě větší pitomost než pětilitrový diesel motor.

  17. Je to tam hrůza mám v kamionu radar a plno jich jezdí přes 200km/h a když okolo mě proletí tak mě málem převrátí tím vzduchem je dobře že to omezí

  18. Hloupost, hloupost, hloupost. Emise aut, které jedou v Německu 200km/h jsou oproti jiným znečišťovatelům absolutně zanedbatelné. Řeči o tom, jak je to nebezpečné, jsou naprosto liché. Naopak málokdo si v těch úsecích s neomezenou rychlostí dovolí chovat se jako uplnej idiot, tedy brzdit, jezdit prostředkem 100, kašlat na auta za sebou. Holt když vím, že se v levým lítá 200, dvakrát si rozmyslím, jestli to tam pošlu. Takže se všichni na jízdu soustředí, nedělají si naschvály a ono to, světe div se, funguje. Dokonce i ti, kteří letí 200, se chovají ohleduplně k těm, kteří tak rychle nejedou, což u nás neexistuje.
    Ale chápu že zelené zastupitelce, která má problém s parkováním, se to vysvětluje těžko.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru