180kmh-budiky

Omezí Evropská unie maximální rychlost automobilů na 180 km/h?

Autor: Pavel Srp - Zdroj: topspeed.sk - Foto: Pavel Srp - 16. 1. 2021


Bezpečnost na silnicích je dnešní zaklínadlo. Ohánějí se jím všechny značky na světě, ale i některé instituce v čele s Evropskou unií. Ve jménu bezpečnosti před časem Volvo omezilo maximální rychlost svých nových automobilů a o tomtéž přemýšlí i některé organizace v EU.

Přečtěte si také:  Ford pracuje na systému, který bude umět automaticky snížit rychlost i bez dopravních značek

Evropská unie má s automobilovým průmyslem velký problém, takže neustále zpřísňuje své předpisy. To se dotýká jak bezpečnosti, tak i ekologie. A obou těchto odvětví se týká i nejnovější nápad některých evropských bezpečnostních organizací, kterým je omezení maximální rychlosti automobilů na 180 km/h. Informoval o tom magazín topspeed.sk s odvoláním na web car-future.com.

Podle něj také analýza tohoto německého institutu Duisburg CAR uvádí, že výkon aut se neustále zvyšuje. Podle zprávy byl průměrný výkon automobilů prodaných v roce 2020 na hodnotě 121 kW/165 koní, což je o 5 kW/7 koní více než v roce 2019. Průměrná maximální rychlost v roce 2020 prodaných automobilů činila 202 km/h. U aut navíc roste i jejich hmotnost – jsou větší a mají bohatší výbavu.

Velká rychlost je navíc podle EU nebezpečná. Všude v Evropě je – až na pár úseků na německých dálnicích s neomezenou rychlostí – však maximální rychlost omezená. Čím vyšší je rychlost jízdy a hmotnost automobilu, tím vyšší je i spotřeba paliva a tím pádem emise CO2, které se EU snaží v automobilovém průmyslu dlouhodobě snižovat.

Volvo představuje inovované modely S90 a V90 a zavádí mild hybridní pohon do všech modelů

Vyšší výkon prodávaných automobilů ale není dán tím, že by snad výrobci prodávali jen stále výkonnější spalovací motory, ale i tím, že na trh přibývají pořád silnější plug-in hybridy, jejichž prodej Evropská unie podporuje. Mluví o tom Ferdinand Dudenhöffer z výše zmiňovaného analytického institutu Duisburg CAR. Přidává k tomu další fakt. Podle zjištění institutu je totiž průměrný výkon firemních plug-in hybridních automobilů v Německu až 130 kW/177 koní, zatímco u soukromníků jde o 115 kW/156 koní.

I když je toto omezení v Evropské unii zatím jen ve fázi nápadu několika organizací, o němž se zatím neoficiálně diskutuje, nebylo by nakonec vůbec nic divného, pokud by se jím europoslanci začali zabývat reálně. Pokud by to nakonec bylo schváleno, Volvo už bude mít značný náskok…

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek