2021-skoda_fabia-nova_generace- (6)

Evropská unie připravuje novou emisní normu pod označením Euro 7. Ta je trnem v oku šéfů mnoha evropských automobilek. Thomas Schäfer, šéf Škody Auto, patří mezi nejhlasitější kritiky nového evropského nařízení. Dle jeho názoru nejenže má údajně zlikvidovat všechna vozidla,která se dnes prodávají pod 20 000 eur, ale ještě navíc zabrzdí vývoj elektromobilů.

Thomas Schäfer je ve škodovce vlastně ještě docela nováčkem, jelikož byl na svou pozici dosazen teprve před rokem, kdy nahradil tehdejšího předsedu představenstva Bernharda Maiera. Kolovaly zvěsti, že důvodem pro opuštění funkce byla Maierova neshoda s Herbertem Diessem, šéfem koncernu Volkswagen, jenž viděl budoucnost české automobilky ve výrobě nízkonákladových vozidel.

Přečtěte si také:  Tlumiče: ani o nich nevíme, ale jejich naladění zabere i přes půl roku

Schäfer do té doby řídil jihoafrickou pobočku Volkswagenu, takže zkušenosti s vysokou vedoucí pozicí v automobilce již měl. Ve škodovce měl začít provádět razantní změny ve prospěch snížení nákladů, což se také během jeho ročního panování potvrdilo. Omezil například počet vyráběných modelů, třeba nová generace modelu Fabia Combi už nevznikne. Nedávno však všechny překvapil svým vyjádřením do britského magazínu Auto Express. Pro ten negativně vyjádřil k plánům Evropské unie ještě více zpřísnit emisní limity.

2021-skoda_fabia-nova_generace- (7)

Překvapivé to je z toho důvodu, že pro velké zpřísnění volá například i Schäferův šéf Herbert Diess. Thomas Schäfer má však na celou situaci zcela odlišný názor. Vyloženě varuje před dopady nové normy Euro 7, která by měla začít platit od roku 2025 a na evropský automobilový průmysl bude mít obrovský dopad. Dle Schäfera v takovém případě kupříkladu fabia zdraží minimálně o šest tisíc eur (tedy o více než 150 tisíc korun). Rovněž dodal, že vozidla menších rozměrů odnesou tyto reformní snahy mnohem více než auta s většími proporcemi. Nakonec se vyjádřil v tom smyslu, že celá situace bude mít negativní vliv na nástup elektromobilů.

Jeho argumentace nejsou vůbec liché. Automobilky totiž budou muset svůj již tak napnutý rozpočet přerozdělit jak na vývoj ekologičtějších spalovacích motorů, tak i elektřinou poháněných alternativ. Není možné zaměřit se pouze na elektro či jen spalovací motory. Schäfer k tomu řekl: „Všichni míříme mílovými kroky směrem k elektrifikaci. Je tedy šílené zavést normu Euro 7, jejíž splnění bude stát nemalé prostředky, které by jinak šly do vývoje elektromobilů.“ Rovněž vyjádřil obavy z nesolventnosti mnoha spotřebitelů, kteří touží po vlastním autě, nicméně na elektromobil finančně nedosáhnou.

2021-skoda_fabia-nova_generace- (13)

Naprostá většina velkých automobilek v EU pomalu provádí přípravy na konec vývoje i výroby vozidel se spalovacími motory. Proto se zdá být nová norma Euro 7 minimálně naprosto zbytečná, pokud ne vyloženě kontraproduktivní. V konečném důsledku to nejvíce pocítí zákazníci.

Přečtěte si také:  V rámci závodu 1000 mil československých bude možné vydražit šlapací autíčko pro děti. Půjde o jediný kus svého druhu

Dle všeho je nová norma v podstatě vyhlášením rozsudku smrti nad všemi automobily, které nejezdí na alternativní pohon, ale jsou poháněny benzínem, respektive naftou.

11 komentáře

  1. Tak u nafty se demontuje dpf a egr
    Mě spíš zajímá kam půjde těch 200mio aut.Moje co jsem v 2014 koupil nové mi nejspíš i v roce 2030 zůstane v garáži a palivo určitě půjde koupit jen né na pumpě.Prosťe občas ten veterán projet.
    Prodávat nebude mít cenu

  2. Kdo ten předražený krám bude kupovat?
    Dnes jsou kvalitnější jiné značky aut a i levnější, než nějaká Škoda a německý krámy.

  3. No konečně skončí naftlíni a smrad a ve městě se bude dát dýchat. Situace, kdy lidé na sociálních dávkách a důchodci jezdí v krámech se spotřebou 8 lt nafty a samozřejmě bez filtru musí okamžitě skončit.

    • Až Ti jednou slezou pubertální uhráky a trochu dospěješ, tak si snad konečně uvedomiš, jakou hovadiny jsi v mládí vyplodil… 👎

    • Právě kvůli tomuhle to neskončí, neboť sociálně slabší lidé budou dál jezdit ve 20 let starých střepech, protože nová auta, či zánovní (např. do 5 let stáří) budou díky této normě pro ně finančně nedosažitelná.

      • Přesně.Normu euro 7 zvládne jenom plugin a elektro.Ani takový yaris hybrid jí nedá takže jestli bude nová fabia4 v 2025-26stát od
        500tisíc nebo EV stejný velikosti kolem 800-900 tak budem jezdit starými auty i kdyby bylo palivo za 50kč/litr.

        • Tady bych viděl problém spíš v tom že nebudem mít NACO jezdit… Po zákazu spalováků budou zavírat benzínky, protože EU zjistí že tu jezdí starý spalováky… Jen dodam že až si udělam řiďičák, osobně první věc co se svím dieselem udělam je kataliz. pryč, je to jen zbytečná záťež… A taky to udělam pro lidi jako je pan Procházka, aby toho čerství vzduchu z hořících e-aut neměli moc 😉 WolfRam (aka ten z*rd f dislové och*ávce)

    • Ano. Ve městě se „bude dát“ dýchat a na venkově budeme kvůli vašim elektromobilům dýchat exhalace z elektráren.

Přidat komentář