Bezpečnost je v automobilovém průmyslu při vývoji na jednom z těch vůbec nejvyšších stupínků a promítá se to nejen do pasivních bezpečnostních prvků, ale i do těch aktivních či do tvarů karoserie. Americká spotřebitelská agentura Consumer Reports teď představila auta, ze kterých je nejlépe a naopak nejhůře vidět.
Pokud je z auta dobře vidět, pak nejsou některé bezpečnostní a aktivní jízdní asistenty tolik potřeba. Nemělo by se vám stát, že byste přehlédli chodce nebo snad auto. Není ovšem pravidlem, že z auta vidíte dobře do všech stran. Někdy překážejí vnější zpětná zrcátka, jindy A-sloupek, zadní C-sloupky či vnitřní zpětné zrcátko.
Jenže právě zvyšování pasivní bezpečnosti – tedy toho, když už k nehodě dojde, aby byly její následky co nejmenší – znamená i fakt, že se výhled z auta může kvůli konstrukci skeletu zhoršovat a ubírat tak potřebné stupně výhledu.
Experti z Consumer Reports se podívali na desítky modelů aut a sestavili žebříček, ukazující, ze kterých aut je vidět nejlépe a naopak nejhůře. A rozdíly byly opravdu velké.
- Ve třídě subkompaktních modelů na tom byla nejlépe Honda Fit (u nás se prodává jako Honda Jazz), zatímco nejhorší byl Chevrolet Spark.
- V kompaktním segmentu jsou nejlepší Volkswagen Golf a Fiat 500L a na opačné straně spektra je Toyota C-HR.
- V segmentu kompaktních prémiových značek je na tom nejlépe Infiniti Q50, nejhůře pak Kia Stinger a Mercedes-Benz CLA.
- Úspěch ve střední třídě, ve třídě sportovních aut a mezi kompaktními SUV si zajistila vítězství jediná značka, vyhrály totiž modely Subaru Legacy, Subaru WRX a Subaru Forester. Na opačném konci pak byly modely (podle tříd) Honda FCV Clarity, Chevrolet Camaro a GMC Terrain.
- Mezi prémiovými kompaktními SUV je nejlépe vidět z Audi Q5, nejhůře pak z Jaguaru I-Pace.
- Mezi mainstreamovými kompaktními SUV zabodovaly Hondy Passport a Pilot, zklamaly ale naopak Nissan Murano a Pathfinder.
- A ve třídě luxusních SUV je nejlepší Range Rover a nejhorší Tesla Model X.
Za mně jednoznačně nejlepší výhled je z Multiply.
Jo, Subaru, tedy bezrámová okna. To je paráda, mám to na denní ježdění. A co je též paráda, tak staré Fordy z 80. let, tedy Sierry a Escorty kupříkladu, tam je sloupekk nádherně tenký a výhled luxusní. Vedle toho třeba za sloupek jedničkové Fabie se schová cyklista či motorkář hned.