test-2020-toyota-c-hr-20-hybrid-facelift- (2)

Crossover Toyota C-HR prošla v minulém roce modernizací. Ta decentně zapracovala na jejím exteriéru, ale dostala také nové pohonné ústrojí. Elektromotor může být nově spojen s výkonnějším dvoulitrem. Po týdenním testování můžeme říci, že to působí, jako by auto někdo polil „živou vodou“.

Změny designu jen decentní

Toyota C-HR byla už od počátku jedním z nejextravagantnějších mainstreamových modelů na trhu a nezměnilo se to ani po faceliftu. Japonci totiž zapracovali jen na detailech, které na první pohled nemusíte poznat, ale auto nyní vypadá „vyladěněji“.

Pokud byste C-HR před faceliftem a po faceliftu postavili vedle sebe, všimnete si asi nové grafiky předních (z nich zmizely dynamické blinkry) i zadních světlometů (do těch naopak dynamické blinkry přibyly), stejně jako decentního křidélka na víku zavazadelníku nad světlomety. Velké křídlo nad zadním sklem zůstalo beze změny. Jeho úkolem je upravit proudění vzduchu a zlepšit tím aerodynamiku. Pozměněn byl ale i přední nárazník a maska chladiče.

test-2020-toyota-c-hr-20-hybrid-facelift- (7)

V interiéru se na pohled nezměnilo téměř nic, nebylo to potřeba. Interiér je jednoduchý, přehledný, i když na pohled docela strohý. Změny se tak dotkly vlastně jen multimediálního systému. Vedle displeje pak zmizely „tradiční“ digitální hodiny, které se v japonských autech objevovaly už před desítkami let.

Rychlost a konektivita

Na chvíli se vrátím ještě do interiéru. Pokud jste jezdili verzí před modernizací, možná jste si (stejně jako my v testu) stýskali nad infotainmentem. Býval pomalý, nepříliš intuitivní a ani grafika nebyla nijak oslnivá. To se nyní změnilo.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ čtyřdveřové kupé (2020)

Grafika sice stále není z nejmodernějších (ale displej umí zobrazit až 16 milionů barev), nicméně k ovládání a rychlosti nemáme sebemenších výhrad. Nový je displej s 8″ úhlopříčkou, jemuž sekundují klasická mechanická tlačítka i otočné ovladače. Toyota tvrdí, že samotný systém se zrychlil dokonce čtyřnásobně. A konečně nechybí konektivita Apple CarPlay a Android Auto.

test-2020-toyota-c-hr-20-hybrid-facelift- (25)

Větší a výkonnější

Pohled do ceníku prozradí, že pro modelový rok 2020 z nabídky vypadla původní základní motorizace s 1,2litrovým benzinovým turbomotorem, pořídit si můžete jen hybridní C-HR. Na výběr je z verzí s motorem o objemu 1,8 litru anebo 2,0 litru. A právě provedení 2.0 Hybrid s automatickou převodovka e‑CVT, který je novinkou po faceliftu, jsme měli pod kapotou i my.

Jde o stejnou pohonnou jednotku, kterou lze najít i pod kapotou větší Corolly. Pohonné ústrojí kombinuje atmosférický dvoulitrový čtyřválec s výkonem 112 kW s elektromotorem s 80 kW. Celkový výkon, který můžete svou pravou nohou ovládat, je 135 kW/184 koní a maximum točivého momentu je 190 Nm. V technických údajích se dočtete, že zrychlení z 0 na 100 km/h to auto zvládne za 8,2 sekundy a maximální rychlost je 180 km/h.

Spíše než absolutní dynamika je ale zajímavější to, jak hybridní Toyota C-HR pracuje s jednotlivými pohony. Tím, že jde o hybridní verzi, hospodaří si s elektřinou auto zcela samo, bez přičinění řidiče. Ten si může jen zvolit (stiskem tlačítka), aby auto jelo jen na elektřinu. To lze pouze v případě, kdy jsou baterie dostatečně dobité (auto nelze zapojit do zásuvky). I tak je ale čistě elektrický dojezd jen pár stovek metrů, maximálně něco přes kilometr. A to je úplně ideální do města, kdy poskakujete například v dopravní zácpě anebo popojíždíte v pomalém provozu.

test-2020-toyota-c-hr-20-hybrid-facelift- (16)

Ve městě to C-HR jde nejvíc, dokáže tu jezdit i se spotřebou paliva do 5 l/100 km. Když ale vyjedete mimo město, nebude to žádný problém. V tu chvíli jen budete muset přestat hrát hru s tím, abyste jezdili co nejvíce na elektřinu. Toyota slibuje, že ve městě to zvládnete až v 80 % času. A je pravda, že elektřinu auto využívá opravdu často.

Mimo obec dokáže dvoulitrová Toyota C-HR zrychlovat velmi slušně, prvotní impuls pochází od elektromotoru, jehož iniciativu po chvíli přebírá spalovací motor. Ten je spojen s bezestupňovou převodovkou s šesti přednastavenými rychlostními stupni. Při výrazné akceleraci převodovka motor vytočí, ale není tak nepříjemný zvuk, který mají některé jiné modely. Dynamika rozhodně není špatná a jde o auto, s nímž se rozhodně nemusíte bát předjíždět.

Přečtěte si také:  Řídil jsem závodní BMW na mosteckém okruhu. Je to nejlepší zážitek letošního roku

Spotřeba paliva je mimo město vyšší, než ve městě, protože se do práce mnohem méně zapojuje spalovací motor. S poměrně častým využíváním dálnic v povolených rychlostech jsme se ani tak nedostali přes 6 l/100 km. Palivová nádrž je přitom 43 litrů.

test-2020-toyota-c-hr-20-hybrid-facelift- (4)

Závěr a cena

Toyota C-HR není nijak velké auto, nápadné je ale o to více. Jako rodinné auto asi nepotěší, prostoru není v interiéru na rozdávání a ani kufr není s objemem 358 litrů nijak oslnivý (Hybrid 1.8 má 377 litrů). Při jízdě je to ale příjemně tiché, dobře odhlučněné a hlavně pohodlné auto s jistými jízdními vlastnostmi.

S testovaným dvoulitrem také potěší dynamika a pružnost. Auto na pokyny plynového pedálu reaguje ochotně. Při jeho ostrém sešlápnutí ale bezestupňová převodovka motor vytočí do vysokých otáček, kde je maximum výkonu, aby byla akcelerace co nejlepší. Je to způsob jízdy, který si užívat nebudete, ale je dobré vědět, že zrychlovat tohle auto umí dobře. Kromě toho má převodovka i režim „B“, jenž slouží pro zvýšení rekuperace, tedy dobíjení akumulátorů.

Ceník modernizované Toyoty C-HR startuje na částce 674 900 Kč, přičemž jde o slabší 1,8litrový hybrid ve výbavě Comfort. Pokud byste chtěli testovaný dvoulitr, tak musíte výrazněji připlatit, protože je nabízen až od vyšší výbavy Style. Nejlevnější dvoulitrový hybrid tak pořídíte za 789 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Toyota
Typ: C-HR
Motor: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 1987 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon spalovacího motoru: 112 kW/150 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru: 190 Nm při 5200 ot./min
Maximální výkon elektromotoru: 80 kW/109 koní
Maximální točivý moment elektromotoru: ? Nm
Celkový výkon hybridního systému: 135 kW/184 koní
Zrychlení 0-100 km/h: 8.2 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Převodovka: bezestupňová (e-CVT)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.2-5.7
Emise CO2: 119-128 g/km
Objem nádrže: 43 litrů
Délka: 4390-4395 mm
Šířka: 1795 mm
Výška: 1555-1565 mm
Rozvor: 2640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1525 kg
Objem zavazadlového prostoru: 358 litrů
Ceník: ke stažení zde