Toyota C-HR Neon Lime

Test Toyota C-HR Neon Lime 1,8 Hybrid (2019)

Autor: Ondřej Lilling - 16. 10. 2019


Toyota C-HR sice před nedávnem prodělala jemnou modernizaci, ještě předtím si k nám ale odskočila ve své původní podobě. Přesto úplně obyčejná nebyla, šlo o speciální edici Neon Lime.

Zvýrazňovač

Ta je šitá na míru všem extrovertům, kteří chtějí být za všech okolností středem pozornosti. Vyznačuje se totiž svítivě zelenou metalízou, která se v šedi velkoměsta pohybuje jako obří zvýrazňovač. V kombinaci s černou střechou a černými koly to na ostře řezaných tvarech vypadá zatraceně dobře a za mě je to asi nejlepší barevná kombinace, jakou pro C-HR můžete zvolit.

V interiéru je, alespoň na první pohled, všechno při starém. To ale není důvod ke kritice, interiér je na poměry městských SUV poměrně zdařilý. Poskládán je převážně z hodnotných materiálů, takže dokáže udělat dobrý dojem. A na místech, kam se váš zrak nestáčí tak často, si Toyota pomohla diamantovým vzorem, který dojem z tvrdých plastů výrazně vylepšuje. Interiér vás ani nezahltí přehnaným množstvím tlačítek, všechny podstatné funkce máte pěkně po ruce.

Horší je to s infotainmentem, který jako by dorazil z přelomu tisíciletí. Rozlišením ani použitou grafikou neoslní a ovládání příliš neusnadňují ani miniaturní plochy po stranách displeje. Ty slouží k regulaci hlasitosti a přechodu do jednotlivých záložek. Vůbec nejhorší je ale fakt, že infotainment nepodporuje zrcadlení displeje Apple Carplay a Android Auto, takže se jeho používání ani v nejmenším nevyhnete.

Toyota C-HR Neon Lime

A na věci jako online navigace můžete pomyslet jedině v podobě telefonu přilepeného na čelním skle. Naštěstí je právě infotainment jednou z věcí, které řeší nedávná modernizace, a podpora zrcadlení displeje už nechybí. Jestli se však díváte po skladových kouscích nebo ojetinách, s tímhle nemilým faktem počítejte.

Tím se pomalu dostáváme k druhému specifiku limitované edice, kterým je prémiový audiosystém od JBL s výkonem 576 wattů, osmi reproduktory a subwooferem v kufru. Nechci ho vyloženě hanit, ale nijak speciální zvukový zážitek vás z ohromujícího výčtu komponentů nečeká. Audio nehraje špatně, ale jakékoli lepší rádio mezi běžnými modely hraje srovnatelně dobře.

Pokud se na interiér podíváme trochu sobecky, z pozice řidiče, není si na co stěžovat. Sedadla dobře drží tělo, jsou pohodlná a nabízí široký rozsah nastavení. Sedí se tu vysoko tak, jak je u SUV zvykem, a zejména vpřed máte dobrý výhled. Šikmo vzad už je to horší, mrtvý úhel naštěstí hlídá elektronika.

Sportovní silueta v kombinaci se skrytými klikami ovšem naznačuje, že s častějším využíváním druhé řady sedadel se tedy příliš nepočítalo. Díky akumulátorům pod sedadly se tady sedí příjemně vysoko, prostorem pro kolena Toyota sice vyloženě nehýří, ale nad hlavou zbude i průměrně vysokému pasažérovi nějaký prostor. Kufr je s objemem 377 litrů spíše průměrný, někde se zkrátka ten sportovní střih projevit musel.

Toyota C-HR Neon Lime

Vyrážíme na cestu

Jízda s CH-R může být pro mnoho řidičů nevšední hned v několika ohledech. A začíná to samotným startováním, protože motor se velmi často vůbec neprobudí k životu. Palubní přístroje jen zahlásí „Ready“ a za zvuku šumění elektromotoru se auto uvede do pohybu. Jen o pár okamžiků později se zpravidla zapojuje spalovací motor, který přidává výkon a pomáhá autu nabrat potřebnou rychlost. Čím citlivěji budete s plynovým pedálem pracovat, tím méně se zážehová osmnáctistovka bude zapojovat.

Ve městě funguje pohonná jednotka na jedničku. Rozjezdy jsou plynulé, auto neškube a prakticky pořád se pohybuje v ideálních otáčkách, nebo se o to alespoň snaží. Časté zastavování hybridu na rozdíl od konvenčních aut vůbec nevadí, naopak ho dokáže obrátit ve svůj prospěch, protože díky rekuperací uloží energii do baterií a použije pro další rozjezd. Funguje to zcela intuitivně a pokud se naučíte jen trochu předvídat, budete dosahovat úžasné spotřeby paliva. Reálně budete schopni jezdit ve městě za 3,5 litrů na sto kilometrů.

Horší je to ve chvíli, kdy se s autem snažíte jet trochu dynamicky. To bývá často na okreskách nebo na dálnici. Tady už převodovka často žene motor do vysokých otáček, kde ho sveřepě drží, dokud s tlakem na plynový pedál nepolevíte. A to může být pro řadu řidičů obtěžující, zvlášť s přihlédnutím k faktu, že navzdory hluku auto nijak závratně nezrychluje. Přesto jsem v provozu neměl pocit, že by mi výkon nestačil, pro běžné cestování je pohonná jednotka naprosto dostačující.

A navzdory předpokladům to ani nemá výrazný vliv na spotřebu. Z logiky věci je horší než ve městě, protože elektrické výpomoci na dálnici příliš nevyužijete. Přesto se spotřeba za osm set kilometrů zastavila na hodnotě 4,5 litru na sto a na této hodnotě už zůstala. Cestování na delší vzdálenosti tak ve výsledku kazí jen výraznější aerodynamický hluk a menší výkonová rezerva, ani jedno ale není tak zásadní nedostatek, kterým bych vám chtěl pořízení C-HR jakkoli rozmluvit.

Toyota C-HR Neon Lime

V zatáčkách těží C-HR z modulární platformy TNGA, která se spoléhá na zavěšení MacPherson vpředu a multilink vzadu. A funguje velmi dobře, Naladění tlumičů není přehnaně houpavé a zvládne i svižnější svezení. V zatáčkách drží stopu, přijatelně omezuje náklony karoserie a i když se kolům postaví do cesty nějaká nerovnost, tak zpravidla neodskočí. Až si člověk říká, jak dobře by C-HR fungovalo s nějakým peprnějším motorem než je úsporný hybrid…

Závěr a cena

Základní cena se díky akční výbavě Prime dostane pod půl milionu. Pod kapotou ale objevíte drobný háček – cena platí pro verzi se zážehovou dvanáctistovkou a manuální šestistupňovou převodovkou. Jestli toužíte po hybridu, musíte si připravit minimálně 634 900 Kč na verzi s výbavou Active.

 

S vyššími výbavovými prvky cena pomaličku roste, ona zelenkavá edice Neon Lime powered by JBL vás přijde na 699 900 Kč. Vychází přitom z vrcholné výbavy Selection, ze které postrádá jen vyhřívaný volant. Samozřejmostí je v takovém případě automatická dvouzónová klimatizace, LED světla vpředu i vzadu, osmnáctipalcové lité disky a spousta dalších věcí. Cena to není nízká, tak už to ale mezi kompaktními crossovery chodí.

Celkově je Toyota C-HR jedním z mála městských crossoverů, který se každodenním výzvám dokáže postavit se ctí. Výjimečně se ve městě netrápí, ale dokáže jeho specifika využít ve svůj prospěch. Pokud se s pohonnou jednotkou naučíte trochu pracovat, odvděčí se vám výbornou spotřebou, příjemnými jízdními vlastnostmi a útulným interiérem.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Toyota
Typ:,C-HR
Motor:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1798 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon spalovacího motoru:,72 kW/98 koní při 5200 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru:,142 Nm při 3600 ot./min
Maximální výkon elektromotoru:,53 kW/72 koní
Maximální točivý moment elektromotoru:,163 Nm
Celkový výkon hybridního systému:,90 kW/122 koní při 5200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.0 s
Maximální rychlost:,170 km/h
Převodovka:,e-CVT
Spotřeba paliva (l/100 km):,3.8-3.9
Emise CO2:,86-87 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4360 mm
Šířka:,1795 mm
Výška:,1555 mm
Rozvor:,2640 mm
Pohotovostní hmotnost:, 1380 kg
Objem zavazadlového prostoru:,377 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru