Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

Zapomeňte na Auris. Navzdory jeho solidní oblibě Toyota u nového modelu sáhla po přeci jen známějším jménu Corolla. Nenechte se ale zmást, novinka vyjma jména nenavazuje na levný sedan, který se na našem trhu před pár lety prodával. Zatímco jeho doménou byl hlavně příznivý poměr ceny a přidané hodnoty, v pořadí už dvanáctá generace je moderním autem téměř po všech stránkách.

A velmi důrazně to dává najevo i svým designem. Nijakost minulé generace je pryč, dvoubarevně lakovaná karoserie je plná dramatických prolisů, které nedosahují extravagance Lexusu, ale ani se nedrží u země jako německá konfekce. Toyotě se tentokrát podařilo trefit hřebíček na hlavičku, Corolla vypadá dobře, obzvlášť v téhle červené metalíze. Skoro bych si nechal namluvit, že jsem dostal do testu nějakou sportovní verzi.

Vlastně bych tomu věřil i po usednutí za volant. Sportovně vyhlížející sedadla se slušným bočním vedením vypadají, jako by si je někdo vypůjčil z GT86. A dojem rozhodně nekazí ani červeně prošívaná palubní deska s moderní architekturou. Pod tím si představte displej infotainmentu vystupující z palubní desky, přijatelné množství tlačítek a pár lesklých černých plastů, které už jsou poslední dobou naštěstí na ústupu.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

Povedený interiér, ale rozhodně ne dokonalý

Interiér je ale také ukázkou svérázného přístupu k ergonomii, který je japonským značkám vlastní. Světlou výjimku tvoří snad jedině Mazda, ostatním značkám musíte často leccos odpustit. A Corolla na tom bohužel není jinak. Rozmístění tlačítek je vcelku intuitivní, možná vás ale zarazí kolébkové přepínače vyhřívání sedadel, které vypadají jako z osmdesátek.

Na výlet do minulosti vás vezme i multimediální systém, který se grafikou či logikou ovládání snad v ničem neinspiroval u moderních dotykových telefonů. A co hůř, on s nimi ani neumí komunikovat jako v jednadvacátém století. Na podporu Apple Carplay či Android Auto zapomeňte, minimálně teď. Mluví se o aktualizaci, která by měla funkčnost zprovoznit (zatím ji má faceliftované C-HR), a to je vážně ostuda, protože pár let už to umí třeba i systém montovaný do Dacií. Zbytečně komplikované je i ovládání palubního počítače, přepnout mezi  krátkodobou a dlouhodobou spotřebou vyžaduje hluboké ponoření do menu, během kterého musí navíc auto stát.

Přečtěte si také:  Potřeboval ochránit své BMW před hurikánem. Nastěhoval si ho do obýváku

Je to paradox, dojem z interiéru kazí v zásadě jen prvky, které by vyřešila důkladná aktualizace softwaru. Jinak je vnitřek velmi povedený. Působí bytelným dojmem, je pečlivě smontovaný a z hezkých materiálů. A vlastně nevím, co bych mu vytkl. Nijak nestrádá ani z hlediska prostornosti, za sebe si sedne i nadprůměrně vysoký člověk a dost toho naskládáte i do kufru, 581 litrů je slušná hodnota, tím spíš u hybridu.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

Hybrid, který dává smysl

Kombinace spalovacího motoru s elektromotorem mi osobně dává ohromný smysl. Na rozdíl třeba od plug-in hybridů. Nestaráte se totiž o dobíjení miniaturního akumulátoru kvůli nějakým třiceti kilometrům, ale prostě jezdíte tak, jak jste zvyklí, jen s jedním zásadním rozdílem. Jezdíte o dost levněji.

Pochopitelně hlavně ve městě, kde se elektromotor dostane do hry nejčastěji. Rozjíždění a často i jízda konstantní rychlostí probíhá často čistě na elektřinu, takže spotřeba padá dolů. V zimních měsících o trochu méně, motor musel občas startovat jen kvůli tomu, aby se udržoval v provozní teplotě. I tak se mi bez problémů dařilo stabilně jezdit mezi nějakými čtyřmi až pěti litry na sto kilometrů, a párkrát jsem se dostal i pod čtyři.

Kde Corolla spotřebou příliš neoslní, to jsou dálnice. Na elektřinu tady pojedete jen výjimečně, a to hlavně z kopce. Při nějaké výraznější akceleraci navíc planetová převodovka drží vysoké otáčky, takže motor rozhodně nepřeslechnete. Na rozdíl od slabší osmnáctistovky však dvoulitr s autem hýbe o poznání důstojněji. Předjíždění je bez stresu a ostudu si neuříznete ani na dálnici, tady vás může omezit snad jedině maximálka omezená na 180 kilometrů v hodině. Mimo město počítejte se 6 až 7 litry na sto kilometrů.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

Podvozek má klasickou konstrukci, která se vpředu spoléhá na MacPherson, vzadu pak na víceprvkové zavěšení. A svoji práci odvádí velmi slušně, nerovnosti filtruje bez výraznějších protestů a dobře odolává nedotáčivosti. Také karoserie se naklání v přijatelných mezích, přesto ve vás Corolla nejspíš neprobudí řidičské choutky. Řízení je odtažité a nepomůže tomu ani samotná koncepce pohonné jednotky, která při svižnější jízdě motor pošle do otáček, kde jen vytrvale hučí.

Přečtěte si také:  "Emisní revoluce Toyotu nepostihne, limity v Evropě splníme i bez elektromobilů," říká šéf české Toyoty Peleška

Při běžné jízdě ale o motoru prakticky nevíte, pokud spalovací motor vůbec běží, pohybuje se v co nejnižších otáčkách.Dost možná objevíte nový způsob zábavy, který pramení v co největším využití nastřádané energie. Sledovat pak na palubním počítači pohádkové hodnoty spotřeby má rozhodně něco do sebe.

Závěr a cena

Corolla do pohledného kabátku balí všechny podstatné atributy ideálního rodinného auta. Jestli je s hybridním dvoulitrem tím pravým autem právě pro vás závisí hlavně na tom, jestli představujete ideálního majitele. Pokud často jezdíte po dálnici, tím spíš vysokou rychlostí, asi bude lepší, když se poohlédnete u naftové konkurence. Ne snad že by to Corolla nezvládla, ale výhody hybridu tady neobjevíte.  

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

Jestli ovšem většinu času trávíte ve městě a přilehlém okolí, vsaďte na Corollu, protože se pro tuhle roli náramně hodí. Ráno rozvézt děti do školky, pak do práce a o víkendu na chatu, tak tenhle scénář zvládne na výbornou. Při poskakování ve městě se elektromotor zapojuje do hry až překvapivě často a spotřeba tak padá k hodnotám okolo čtyř až pěti litrů.

Nejlevněji Corollu koupíte sice už za necelý půlmilion, je to ale hatchback (vyrábí se také sedan a kombík) s přeplňovanou dvanáctistovkou. Hybridní osmnáctistovka vás přijde na pořád slušných 559 900 Kč, ovšem sáhněte po konfiguraci v testu a rázem jste na částce 804 900 Kč. Jenže pak už není moc za co si připlácet, s výbavou Executive je toho hodně ve standardu. A s tím si Corolla svoji cenu bez problému obhájí.

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Toyota
Typ:Corolla
Motor:řadový čtyřválec
Objem válců:1987 ccm
Plnění motoru:atmosférické + elektromotor
Palivo:benzín
Pohon:předních kol
Výkon:132 kW/180 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:190 Nm při 4400 – 6000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:8.1 s
Maximální rychlost:180 km/h
Převodovka:planetová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):3.4/3.8/3.7
Emise CO2:106 g/km
Objem nádrže:43 litrů
Délka:4650 mm
Šířka:1790 mm
Výška:1435 mm
Rozvor:2700 mm
Provozní hmotnost:1370-1560 kg
Objem zavazadlového prostoru:581 l
Ceník:ke stažení zde