Autor: Radim Plachý - Zdroj: Consumer Reports - Foto: Pavel Srp - 15. 8. 2021
Bezpečnost je v automobilovém průmyslu při vývoji na jednom z těch vůbec nejvyšších stupínků a promítá se to nejen do pasivních bezpečnostních prvků, ale i do těch aktivních či do tvarů karoserie. Americká spotřebitelská agentura Consumer Reports teď představila auta, ze kterých je nejlépe a naopak nejhůře vidět.
Pokud je z auta dobře vidět, pak nejsou některé bezpečnostní a aktivní jízdní asistenty tolik potřeba. Nemělo by se vám stát, že byste přehlédli chodce nebo snad auto. Není ovšem pravidlem, že z auta vidíte dobře do všech stran. Někdy překážejí vnější zpětná zrcátka, jindy A-sloupek, zadní C-sloupky či vnitřní zpětné zrcátko.
Jenže právě zvyšování pasivní bezpečnosti – tedy toho, když už k nehodě dojde, aby byly její následky co nejmenší – znamená i fakt, že se výhled z auta může kvůli konstrukci skeletu zhoršovat a ubírat tak potřebné stupně výhledu.
Experti z Consumer Reports se podívali na desítky modelů aut a sestavili žebříček, ukazující, ze kterých aut je vidět nejlépe a naopak nejhůře. A rozdíly byly opravdu velké.
- Ve třídě subkompaktních modelů na tom byla nejlépe Honda Fit (u nás se prodává jako Honda Jazz), zatímco nejhorší byl Chevrolet Spark.
- V kompaktním segmentu jsou nejlepší Volkswagen Golf a Fiat 500L a na opačné straně spektra je Toyota C-HR.
- V segmentu kompaktních prémiových značek je na tom nejlépe Infiniti Q50, nejhůře pak Kia Stinger a Mercedes-Benz CLA.
- Úspěch ve střední třídě, ve třídě sportovních aut a mezi kompaktními SUV si zajistila vítězství jediná značka, vyhrály totiž modely Subaru Legacy, Subaru WRX a Subaru Forester. Na opačném konci pak byly modely (podle tříd) Honda FCV Clarity, Chevrolet Camaro a GMC Terrain.
- Mezi prémiovými kompaktními SUV je nejlépe vidět z Audi Q5, nejhůře pak z Jaguaru I-Pace.
- Mezi mainstreamovými kompaktními SUV zabodovaly Hondy Passport a Pilot, zklamaly ale naopak Nissan Murano a Pathfinder.
- A ve třídě luxusních SUV je nejlepší Range Rover a nejhorší Tesla Model X.
Štítky: 500L, audi, Audi Q5, bezpečnost, C-HR, camaro, chevrolet, chevrolet camaro, cla, Consumer Reports, FCV Clarity, Fiat, fiat 500l, fit, Forester, gmc, GMC Terrain, golf, Honda, Honda FCV Clarity, Honda Fit, Honda Jazz, Honda Passport, Honda Pilot, I-PACE, Infiniti, Infiniti Q50, Jaguar, Jaguar I-PACE, jazz, Kia, Kia Stinger, Legacy, Mercedes-Benz, mercedes-benz cla, model X, murano, nissan, Nissan Murano, Nissan Pathfinder, Passport, pathfinder, Pilot, q5, q50, range rover, Stinger, subaru, subaru forester, subaru legacy, Subaru WRX, Terrain, Tesla, Tesla Model X, toyota, Toyota C-HR, volkswagen, volkswagen golf, wrx
Za mně jednoznačně nejlepší výhled je z Multiply.
Jo, Subaru, tedy bezrámová okna. To je paráda, mám to na denní ježdění. A co je též paráda, tak staré Fordy z 80. let, tedy Sierry a Escorty kupříkladu, tam je sloupekk nádherně tenký a výhled luxusní. Vedle toho třeba za sloupek jedničkové Fabie se schová cyklista či motorkář hned.