Test-2019-Mercedes-Benz-CLA-220- (2)

Test Mercedes-Benz CLA 220 (2019)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 1. 2020


Pokud si chcete koupit kompaktní sedan některé z prémiových evropských značek, máte poměrně velký výběr. Třeba Mercedes-Benz má hned dvě možnosti: sedan třídy A anebo CLA. Obě auta jsme vyzkoušeli, tentokrát se v rámci testu zaměříme právě na elegantnější z obou možností, tedy třídu CLA.

Podobní, ale přesto jiní

Obě dvě auta jsou si docela podobná. Používají shodnou techniku, klasickou tříprostorovou karoserii a designem se zase tolik neliší. Samozřejmě, že pokud je postavíte vedle sebe, bude odlišností spousta. Přesto je CLA větší (o cca 14 cm delší a o více než 3 cm širší) a v hierarchii stuttgartského výrobce stojí výše než třída A. Poznáte to hned po otevření dveří. Nikoliv však pohledem do interiéru, ale tím, že dveře jsou bezrámové, podobně jako v modelech kupé.

CLA se nicméně odlišuje i tím, že má nižší střechu, která směrem dozadu rychleji klesá. Jiný je také tvar a grafika předních i zadních světlometů. Všimnout si lze i toho, že boční prolisy jsou u CLA v úrovni klik dveří, zatímco u třídy A jsou nad nimi. 

Test Mercedes-Benz A 200 sedan (2019)

V interiéru se obě auta prakticky neliší, což vlastně nevadí, protože kvalita je tu na pohled znát. Rozmístění ovladačů je u mercedesů intuitivní a zorientujete se tu během okamžiku.

Z mého subjektivního pohledu je kostrbaté pouze ovládání multimediálního systému přes nový touchpad na středovém tunelu. Pokud ale nechcete, nemusíte ho vůbec používat. Multimediální systém se totiž dá ovládat třemi dalšími způsoby: přímo dotekem na displeji, přes MBUX (popisovali jsme to ZDE) anebo přes touchpad na pravé straně volantu (ten levý ovládá sdružený přístroj před řidičem).

Obecně je (příplatkový) systém Mercedes-Benz User Experience (MBUX) jedním z těch aktuálně nejlepších, které si do nového auta prodávaného v Česku můžete pořídit. Například BMW samozřejmě takový systém hlasového ovládání také má, ale ten neumí česky, takže pokud je v autě nastavena čeština, systém je deaktivovaný. MBUX umí do jisté míry přemýšlet, není třeba mu tedy zadávat naprosto přesné dotazy a pokyny.

Test-2019-Mercedes-Benz-CLA-220- (26)

Je z čeho vybírat

V dnešní době je ceník mercedesu poměrně zajímavým úkazem. Zatímco většina ostatních automobilek nabídku motorizací ztenčuje, u mercedesu je nabídka obrovská. Pro CLA zahrnuje naftové i benzinové motory, hybridy zatím chybí. Velký rozptyl je to i z hlediska výkonu, protože portfolio zahrnuje tříválec s výkony od 85 kW/115 koní až po čtyřválce s 310 kW/421 koní ve verzi Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+.

V rámci redakčního testu jsme měli přibližný střed nabídky s označením CLA 220, což znamená dvoulitr s přeplňováním. Výkon je 140 kW/190 koní, točivý moment 300 Nm. To stačí k poměrně slušné dynamice, objektivně lepší než u stejně výkonného dvoulitru TSI ve Volkswagenu Passat, který jsme testovali souběžně. Zrychlení z 0 na stovku je otázkou rovných sedmi sekund a maximálka je 237 km/h. Více, než tato absolutní čísla, potěšila ale pružnost v praxi. Jízdu doprovází pěkný zvuk motoru, který je jadrný, ale přesto decentní a dobře odhlučněný.

Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT, která v případě potřeby bleskově podřazuje, aby se motor dostal do optimálních otáček. Její chování snese při jízdě jen slova chvály, ovšem při rozjezdu občas decentně cukla.

Test-2019-Mercedes-Benz-CLA-220- (14)

Strach netřeba mít z apetitu, protože dvoulitr si řekne v průměru kolem osmi litrů paliva na sto kilometrů (hlavně město a dálnice), mimo město se lze úplně v pohodě dostat i k 6 litrům na 100 km. 51litrová nádrž tak vystačí na docela slušný dojezd.

Závěr

Mercedes-Benz CLA je ve své druhé generaci o mnoho lepším autem, než v generaci první. Nabízí lepší a kvalitnější interiér, ale hlavně mnohem lépe jezdí. Podvozek je poddajnější, komfortnější, ale přesto opravdu jistý. Dokáže si mnohem lépe poradit i s nekvalitními silnicemi.

I na pohled jde o dospělejší auto, které na silnici vzbuzuje – zvláště v testované žluté barvě – zájem kolemjedoucích řidičů. Potěší možnost bohaté konektivity a fakt, že i pro kompaktní model nabízí Mercedes-Benz velmi bohatou výbavu zahrnující například perfektně fungující LED Matrix přední světlomety a tak dále.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru