test-2019-volkswagen-passat-20-tsi-140-kw-dsg-r-line- (6)

V loňském roce si Volkswagen připravil facelift pro Passat. Na pohled nejsou změny nijak výrazné, prakticky se omezily jen na novou grafiku světlometů a některé podobné detaily. Více se toho však odehrálo v oblasti konektivity a informačních, zábavních a bezpečnostních systémů.

Udržet krok s dobou

Vývoj automobilů je oproti jiným technologiím výrazně pomalejší. Telefony, tablety, počítače: to jsou technologie, které se každý rok předhánějí v tom, co nového nabídnou. Výrobci aut na to reagují vždy se zpožděním, protože vývoj auta je komplexní věc a trvá roky. V rámci faceliftu či nové generace se s tím ale výrobci zpravidla vypořádají. Nezřídkakdy se ale stane, že novější levný model je na tom z hlediska moderních technologií lépe, než dražší a luxusnější model. Byl to i případ Passatu, který na to ale už v rámci modernizace zareagoval.

Výraznou změnou – ačkoliv ne až tak na první pohled – je fakt, že v rámci faceliftu dostal Passat třetí generaci informačních a zábavních systémů MIB3. Ten zahrnuje mimo jiné i rozhraní App Connect pro ještě jednodušší komunikaci telefonu s autem. Díky tomu je ve Volkswagenu vůbec poprvé možnost bezdrátového propojení iPhonu s autem prostřednictvím Apple CarPlay. Uživatelé Androidu bohužel tuto funkčnost využít nemohou a zůstává jim k propojení jen kabel.

test-2019-volkswagen-passat-20-tsi-140-kw-dsg-r-line- (25)

Nevýhodou ale je, že díky velikosti displeje přišel Passat o ovládání mechanickými tlačítky a vše se obsluhuje výhradně dotekem. Středový panel je díky tomu parádně “čistý” a hladký, ale displej je opatlaný a plný otisků prstů a na jeho ovládání je třeba se soustředit, nelze jen tak sahat po paměti.

Díky tomu, že je auto díky vestavěné SIM kartě neustále on-line, může posádka využít přehrávání hudby z internetových služeb, příjem internetových rozhlasových stanic, hlasové ovládání hovorovou řečí, ale v přípravě je i cloudové uložení nastavení vozidla pro jeho snadný přenos mezi modely či tzv. „Mobile Key“. Chytrý telefon bude možné využít namísto originálního klíče. Řidič se už nyní může spolehnout i na navigaci s informacemi v reálném čase, která počítá s dopravními zácpami a upravuje tak vhodnou trasu, aby byla co nejlepší.

Přečtěte si také:  Test Kia XCeed 1.6 T-GDi 204 k 7DCT (2019)

Zapomenout nesmíme ani na nový Travel Assist. Jde o systém adaptivního tempomatu, aktivního vedení v jízdních pruzích a dalších aktivních asistentů, který dokáže částečně automatizovaně jet rychlostí od 0 do 210 km/h. Pozornost řidiče je přitom nutná, ale značka v Passatu představuje nový volant vybavený kapacitními dotykovými plochami. Nebude tedy nutné volantem neustále hýbat, aby systém věděl, že řidič nespí, ale stačí ho jen držet.

"A to už ten facelift?" jako by si asi labuť říkala. A my odpovídáme, že ano. Testujeme modernizovaný Volkswagen Passat R-Line 2.0 TSI 140 kW.

Zveřejnil(a) auto-mania.cz dne Sobota 28. prosince 2019

Benzinový tichošlápek

Volkswagen samozřejmě se v rámci modernizace zaměřil i na pohonné jednotky. Všechny motorizace TSI i TDI splňují bez výjimky emisní normu Euro 6d-TEMP a jsou bez výjimky vybaveny filtrem pevných částic. Pod kapotu Passatu se dostal i nový čtyřválec 2.0 TDI Evo, který jsme zkoušeli v Superbu, ale tentokrát jsme testovali benzinový dvoulitr TSI se 140 kW, který se k výbavě R-line hodí.

Motor potěší po startu opravdu klidným a tichým chodem, prakticky o něm ani nevíte. Spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou DSG, která je ale tím nejslabším článkem v celém řetězci pohonného ústrojí, protože nezřídkakdy cuká – zejména při rozjezdu nebo při střídavém řazení zpátečky a jedničky například při parkování. Při jízdě už je vše v pořádku, rychlosti mění DSG rychle a hladce, zejména směrem nahoru.

Motor se nijak výrazněji neozývá ani při jízdě, převodovka ho v komfortním režimu drží v nízkých otáčkách. Pokud je potřeba akcelerovat, DSG podřadí a auto začne zrychlovat. Není to žádná razantní dynamika, ale s klidem se dá označit jako dostatečná.

test-2019-volkswagen-passat-20-tsi-140-kw-dsg-r-line- (7)

Co si ale zaslouží chválu, to je spotřeba paliva. Passat je vcelku velké auto s (na dnešní dobu) vcelku velkým motorem, ale jeho spotřeba se dá udržet kolem 6 litrů. Pokud pojedete mimo obec s dodržováním maximální povolené rychlosti, klidně spadne i k pětilitrové hranici. Pak ale stačí jedno výraznější přidání plynu…

Závěr

Volkswagen v rámci modernizace Passatu nepřišel s revolucí, ale auto jen vyladil, aby lépe zapadlo do dnešního, o pár let modernějšího světa. Designově se příliš nezměnil, v interiéru (zmizely hodiny z palubní desky, místo toho je tu prosvětlený nápis Passat) ještě méně než v exteriéru. Velké změny se odehrály v oblasti technologií, ačkoliv to na první pohled není vidět.

Přečtěte si také:  Test Jeep Wrangler Rubicon (2019)

Základní cena modernizovaného Volkswagenu Passat startuje na 757 900 Kč. Za to dostanete benzinový sedan s motorem 1,5 TSI EVO s manuální převodovkou a ve výbavě Bussiness. Testovaný R-line s dvoulitrovým TSI ale startuje na mnohem vyšší ceně. V ceníku najdete částku 1 038 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Volkswagen
Typ:Passat 2.0 TSI
Motor:vznětový čtyřválec
Objem válců:1984 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:benzin
Pohon:předních kol
Výkon:140 kW/190 koní
Točivý moment:320 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:7.5 s
Maximální rychlost:238 km/h
Převodovka:sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):6.3 / 8.3 / 5.2
Emise CO2:144 g/km
Objem nádrže:66 litrů
Délka:4775 mm
Šířka:1832 mm
Výška:1483 mm
Rozvor:2786 mm
Provozní hmotnost:1455 kg
Objem zavazadlového prostoru:586 / 1152 litrů