Je to skoro k nevíře, ale i dnes vzniklo nové auto s dvanáctiválcovým motorem, ačkoliv i tak mu pomáhají elektromotory. Jde o supersportovní Lamborghini Revuelto, tedy nástupce modelu Aventador.
Zatímco Aventador měl atmosférický čistě spalovací dvanáctiválec, tak jeho nástupce v podobě Lamborghini Revuelto už má na pomoc tři elektromotory. To hlavní ale je, že i tak jej pohání hlavně atmosférický dvanáctiválec. A i díky elektrifikaci má takřka brutální výkon. Základem pohonného ústrojí u Lamborghini Revuelto je motor V12 s objemem 6,5 litru, výkonem 607 kW/825 koní při 9250 otáčkách (omezovač leží až v 9500 ot./min) a s maximem točivého momentu 725 Nm.
Spalovací motor standardně pohání zadní kola, přičemž mu může pomáhat elektromotor, který je součástí převodovky. Další dva elektromotory jsou vpředu a díky nim jsou hnaná všechna čtyři kola. Každý z elektromotorů má výkon 110 kW/150 koní a točivý moment 350 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je tak 747 kW/1015 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých za 2,5 sekundy a maximální rychlost je více než 350 km/h.
A jak tohle zní dohromady? To si můžete poslechnout v tomto videu. V tom se to nejnovějšími supersporty s býkem na kapotě jen hemží. Video je natáčeno kolem továrny ve městě Sant’Agata Bolognese.
A pokud by vás zajímalo, jak zní tohle auto v mnohem větším tempu, pak se můžete podívat i na video ze Severní smyčky Nürburgringu, kam se s ním v rámci testování italská automobilka také podívala.
Že lidé stále podobná auta chtějí, je jasně vidět na tom, že Lamborghini Revuelto je na dva roky vyprodáno. A není to případ jen tohoto supersportu, ale podobně je na tom například i Ferrari. I to má na několik let dopředu vyprodáno – a nejde jen o jediný model, ale o celou modelovou paletu. Obrovský zájem se strhl i o jeho nejnovější dvanáctiválcové „superSUV“ Purosangue. Italská automobilka kvůli obrovskému zájmu musela i úplně pozastavit objednávky a to přesto, že je skoro dvakrát tak drahé než Lamborghini Urus.