Koronavirus změnil svět, před rokem takřka zastavil ekonomiku nejen u nás, ale i v dalších částech světa. Přesto hlásí exkluzivní značky rekordní prodeje. Bohatých, zdá se, se koronavirová ani finanční krize nedotkla.
Za první tři měsíce letošního roku se prodalo více aut než loni, ale statistika je trochu zkreslena tím, že vloni v březnu už přišly lockdowny. Mainstreamové automobilky prodávají letos méně než v předešlých letech, ale ty exkluzivní hlásí čísla velmi dobrá.
Například Rolls-Royce, který prodává jedna z těch vůbec nejdražších aut, hlásí za první čtvrtletí letošního roku prodej 1380 aut, což je meziročně o působivých 61 % víc. Jde navíc o vůbec nejvyšší číslo v jeho 116leté historii.
Také u Lamborghini skoro nestíhají zákazníky odbavovat. Za první kvartál roku 2021 totiž zákazníkům italská značka prodala 2422 aut, tedy přesně o čtvrtinu víc než loni a o 22 % víc než v roce 2019. Nejvíce se samozřejmě stále prodává SUV modelů Urus.
A překvapivý je i úspěch u Bugatti, protože tahle auta jsou cenově ještě úplně jinde než Rolls-Royce. Tady mluvíme o milionech eur. Značku zájem o model Chiron velmi překvapil. To už dodalo na tři sta kusů a dalších 150 jich má auto objednáno. Spousta z objednávek je navíc na dražší a exkluzivní verze Chiron Super Sport 300+ a Chiron Centodieci, které bude vyrobeno jen 10 kusech. Bugatti tak zbývá posledních 50 kusů Chirónu z 500kusové série, kterou plánovalo vyrobit.
A spokojené je i Porsche, o jehož prodejních úspěších jsme psali před pár dny v tomto článku.
Tak to mám radost. Aspoň si budu moc koupit novou oktávku.