Bugatti letos slaví 110 let své existence, což už si, jak jistě uznáte, nějakou tu oslavu zaslouží. Automobilka slaví průběžně celý rok. Tu zajímavými akcemi, tu speciální vzpomínkou na první model. Ačkoliv je tento rok už ve své druhé polovině, Bugatti s oslavami svého výročí neustává, ba právě naopak. Nejnovější součást oslav je speciální limitovaná edice modelu Chiron, který ovšem dostal jméno Centodieci, tedy v překladu „sto deset“.

První, co vás na autě jistě zaujme, je hodně excentrický design. Tedy ne, že by snad standardní Chiron byl designově nějak umírněný… Centodieci je však ještě o fous výraznější. Navíc odkazuje na model EB110, tedy supersport z devadesátých let. A to právě designem, což se nejvíce projevuje na přední části auta. Podobné linie lze pozorovat i z bočního pohledu.

Chiron nebo Veyron? Ale kde že, na prodej je prototyp Bugatti EB110 SS

S technikou výchozího Chironu Bugatti nijak nepracovalo. O pohon se tedy stará stejné pohonné ústrojí, jaké má i Chiron. Jde o šestnáctiválec přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly s výkonem 1600 koní. Zrychlení z místa na 100 km/h je otázkou 2,4 sekundy, z 0 na 200 km/h umí auto zrychlit za 6 sekund a z 0 na 300 km/h za 13 sekund. Maximální rychlost činí 380 km/h, ale jde “jen” o tovární omezení, které lze nechat vypnout.

Jak už jsme řekli výše, Bugatti Centodieci spatří světlo světa jen v přísně limitované edici 10 kusů. Tomu logicky odpovídá i cena auta, kterou Bugatti stanovilo na 9 milionů eur, tedy asi 246 milionů korun. Bez daně, samozřejmě.