Říká se, že elektromobilita nikoho nebere a auta se špatně prodávají. Porsche by ani s jedním nesouhlasilo

Od Anina Russová | Zdroj a foto: Porsche - 22. 4. 2021


Když zabrousíte do různých debat na nejčastěji sociálních sítích, dozvíte se od diskutujících, že elektromobilita je k ničemu a nikdo o ni nemá reálný zájem, že SUV jsou jen pojízdné krabice s mizernými jízdními vlastnostmi a z různých kanálů se také dozvíte to, že se auta v současné době špatně prodávají. Na jednu stranu to jistě je všechno svým způsobem pravda, ale automobilka Porsche by s ani jedním tvrzením rozhodně nesouhlasila. Zveřejnila prodejní výsledky za první kvartál letošního roku a stěžovat si opravdu nemůže.

Ve srovnání s loňským prvním kvartálem se letos Porsche dařilo o mnoho lépe. Jen za první tři měsíce letošního roku Porsche prodalo 71 986 vozidel, což je o 36 % více než za stejné období v loňském roce. Úplně nejprodávanějším modelem značky je Macan, který v prvních třech měsících roku 2021 putoval k 22 458 novým majitelům. Ano, čtete správně. SUV je nejprodávanějším modelem tradičně sportovní značky.

Už tedy asi tušíte, jaký  model se umístil na druhém místě. Pokud jste tipovali další SUV, pak se nepletete. Druhé místo s 19 533 prodanými kusy obsadil Cayenne. Teprve na třetím místě, a s opravdu velkým rozestupem, je ikonický model 911, kterého se prodalo 9133 kusů. A teď se dostáváme k té elektromobilitě. Čtvrté místo totiž jen s malým odstupem obsadil čistě elektrický model Taycan, kterého se prodalo 9072 kusů. Následují modely 718 Boxster a 718 Cayman, těch se dohromady prodalo 6190 kusů, a ve výčtu nechybí ani Panamera, která putovala k 5600 novým majitelům.

Pro Porsche, a nejen pro něj, je stále nejdůležitějším a největším trhem Čína, kde za první kvartál 2021 prodalo 21 991 vozidel. To je mimochodem o 56 % více než v za stejný čas v loňském roce. V USA pak Porsche prodalo 17 368 vozidel (nárůst o 45 %) a v Evropě 19 389 vozidel (nárůst o 16 %). Zbytek vozidel si své majitele hledal na dalších, menších trzích.