2021-Porsche_911_GT3- (10)

Předsériové testování nových automobilů bývá náročné. Liší se podle toho, o jaké auto jde, protože rodinné SUV projde rozhodně jinými testy než sportovní vůz. Třeba u Porsche 911 GT3 bylo součástí jednoho testování najet 5000 kilometrů na plný plyn rychlostí 300 km/h.

Nové Porsche 911 GT3 je vážně rychlé auto, vždyť okruh Nürburgring zajelo o 17 sekund rychleji než předchozí generace. Zkušební jezdec Lars Kern totiž pokořil celý okruh o délce 20,8 km za pouhých 6:59,927 min. Pomohla tomu jistě i mezigeneračně vyšší maximální rychlost, kterou má nová generace 320 km/h, což je magických 200 mil za hodinu (hodnota platí pro manuální převodovku), respektive 318 km/h s převodovkou PDK. Z místa na 100 km/h 911 GT3 zrychlí za 3,4 sekundy.

Přečtěte si také:  Porsche 911 GT3 se představuje. Jeho rychlost a schopnosti jsou dechberoucí

Ovšem to, že se auto dokáže na nějakou rychlost rozjet, ještě neznamená, že mu to nedělá špatně a že to dlouhodobě vydrží. Toho se ale u Porsche 911 GT3, zdá se, nemusíme obávat. Automobilka ho testovala na závodním okruhu Nardo v Itálii, kde s ním najela 5000 kilometrů při konstantní rychlosti 300 km/h. Auto zastavovalo pouze kvůli tankování.

2021-Porsche_911_GT3- (11)

Možné je to i proto, že 911 GT3 používá motor, vycházející z hnacího ústrojí modelu 911 GT3 R a prakticky bez úprav se používá i v novém provedení 911 GT3 Cup. Za zadní nápravou tak lze najít čtyřlitrový šestiválec typu boxer, který točí až 9000 ot./min, přičemž nejvyššího výkonu 375 kW/510 koní dosahuje při 8400 ot./min. Jde o motor, který sice musel splnit náročné a přísné emisní limity, ale přímo z automobilky zní, že si zachoval svůj ryzí a surový charakter.

Přečtěte si také:  BMW M představuje novou flotilu vozů pro MotoGP 2021. Nechybí M5 CS ani první BMW M motorka

Motoru ostatně inženýři věnovali při vývoji opravdu spoustu času. Ještě před tím, než s ním najezdili těch 5000 ostrých kilometrů, strávil 22 tisíc hodin na testovací stolici. Na té v Porsche simulovali ostré okruhové ježdění s proměnlivou zátěží i otáčkami. A i tady jezdil opravdu hodně času tzv. „na plný plyn“.

Přidat komentář