ford-mobil-telefon

Koronavirus změnil prodej aut. Dnes se objednávají přes mobil nebo kupují v supermarketech s potravinami

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Škoda, AURES Holdings, Lidl Deutschland - 2. 4. 2021


Už před více než rokem se kvůli koronaviru opět výrazně změnil svět. Všechny pořádky, které jsme dosud znali, se změnily. Po ulici se jen tak neprojdeme, na výlet na čerstvý vzduch na hory se nedostaneme a do obchodů? To už vůbec ne. Proto se drtivá většina věcí přesunula do online prostředí, třeba i nákup auta.

Prodej aut online rychle zavedli nejen prodejci nových aut, ale i autobazary. Ti vám jsou schopni auto mnohdy ukázat nejen na fotkách, jak jsme byli zvyklí, ale i na videu nebo dokonce ve 3D. Vy si tak můžete udělat velmi dobrou představu o tom, co vás čeká. U ojetin je to sice o něco složitější, vzhledem k tomu, že jde o používanou věc, ale i tak prodejci zveřejňují technický list s jejich stavem.

Online prodej ojetého automobilu je v takovém případě poměrně ošemetný, ale protože byl obchod uzavřen mimo provozovnu, vztahuje se na něj relativně jednodušší možnost vrácení. „Výhodou on-line nákupu vozu je nejen rychlost celého procesu, ale také to, že v případě nespokojenosti můžete vůz do dvou týdnů od koupě vrátit,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.

Online prodej před rokem rozšířila i automobilka Škoda. Ta na svém specializovaném webu nabízí nejen auta do výroby, ale i skladové vozy svých dealerů, takže jsou v nabídce tisíce vozů. Vybrat si můžete, jestli chcete auto pořídit formou operativního leasingu s možností různé volby nájezdu kilometrů i trvání smlouvy, anebo v rámci vlastního financování (platba převodem). Jak to funguje, se můžete podívat v tomto videu.

Bylo to ale málo, takže Škoda před pár dny představila i další online platformu na prodej automobilů, spustila virtuální showroom. V tom nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u jimi vybraného autorizovaného prodejce 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, jako by tam byli osobně. U každého vozu navíc nabízí štítky, videa a zvukové soubory, poskytující nepřeberné množství informací. Zákazníci si také u autorizovaného prodejce mohou rvonou domluvit i zkušební jízdu.

Skoda-virtualni_showroom
Škoda Auto DigiLab a izraelský IT startup Matter vyvinuly virtuální showroom pro prodejní partnery české automobilky. Nová online platforma nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u autorizovaného prodejce, jako by tam byli osobně. | Foto: Škoda

Ovšem nejen dealeři nových aut a autobazary nabízejí prodej nových aut. Nové auto si můžete pořídit i v supermarketu. V Německu se do toho pustil Lidl, tedy i v České republice oblíbený supermarket, který se zaměřuje hlavně na potraviny, ale v poslední době i na oblečení, nářadí a další podobné doplňky, kterými konkuruje hobbymarketům.

Online prodej auta nabídl na začátku letošního března v Německu (v České republice taková akce není a ani se zatím nechystá) formou operativního leasingu. Pomáhali mu s tím partneři Vehiculum a Sixt Leasing.

V německém Lidlu jste si mohli pořídit crossover Kia Stonic, který vás měsíčně vyšel na částku od 135 eur (v přepočtu podle ČNB cca 3520 Kč), případně Renault Clio od 109 eur měsíčně (cca 2840 Kč) anebo Renault Twingo od 99 eur měsíčnš (zhruba 2580 Kč). Tyto „ceny od“ platily v případě čtyřletého pronájmu a nájezdu maximálně 10 tisíc kilometrů ročně.

lidl-pronajem_auta
Foto: Lidl Deutschland

Lidl ale nabízel i další varianty pronájmu. Zákazník si mohl zvolit roční nájezd kilometrů i dobu trvání smlouvy. Kia Stonic byla v nabídce jen v černé barvě, u Renaultu Clio šlo volit mezi jedním ze čtyř odstínů. Aktuálně jsou sice už všechna auta vyprodaná, ale vzhledem k tomu, že šlo opět o velmi úspěšnou akci, jistě bude i další. Lidl měl podobnou nabídku už před dvěma lety, tehdy nabízel v rámci své prodejní sítě Fiat 500.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru