test-1969-ford-mustang-mach-1- (54)

Za rok 2019 se nám v testovacím kalendáři objevilo celkem 167 aut, která prošla redakčními testy. Kromě toho jsme ale jezdili také dalšími auty v rámci prvních jízd nebo ojetinami. A mezi těmito auty jsme se rozhodli vybrat napříč celou redakcí ta, která se nám letos pod kůži zaryla nejvíce. Seznam je to opravdu velmi zajímavý a rozličný. Najdeme v něm totiž jak malé sportovní modely, tak i velké pick-upy, plug-in hybrid nebo tahač. Kromě úplně nových aut jsou tam ale i ta klasická.

Alfa Romeo Stelvio QV

Seznam je seřazený podle abecedy, takže tím úplně prvním autem je Alfa Romeo. Italská automobilka představila před nedávnem hned dva superrychlé modely QV s 510koňovým šestiválcem a my jsme letos otestovali oba dva. A proč jsme do výběru vybrali Stelvio QV a ne Giulii QV? Je to vlastně jednoduché. Skvělá jsou obě auta. Jsou rychlá, přesná, charakterní, ale Stelvio QV překvapilo víc. Ačkoliv je to SUV, tak je poměrně hodně hravé. A rychlé! Hodně rychlé. A také má parádní zvuk, což si ostatně můžete poslechnout sami v tomto článku.

Test Alfa Romeo Stelvio QV (2018)

Alpina XD3

Alpina XD3 je SUV, jehož základem se stalo BMW X3. A tohle auto se mimo jiné dočkalo čtyřturbového vznětového třílitru z větších modelů M50d. A vedle toho se mágové z Buchloe podívali na podvozek, naladění pohonu všech kol nebo kalibraci řízení. Výsledkem je výborně sladěný celek, který kvality X3 posouvá ještě o chlup dál. Test připravujeme.

Mame tu dve nejrychlejsi BMW X3! Vybrali byste si BMW X3 M nebo Alpinu XD3?

Zveřejnil(a) auto-mania.cz dne Sobota 7. prosince 2019

Audi SQ8 TDI

A v žebříčku pokračujeme dalším naftovým SUV, tentokrát jde o Audi SQ8 TDI. To ohromuje zejména širokým repertoárem svých schopností. Že skvěle zvládne klidnou, komfortní jízdu s překvapivě nízkou spotřebou, to není od auta s cenou téměř čtyři miliony korun příliš překvapující. Jenže SQ8 zvládne stejně bravurně i rychlou okreskovou jízdu, která rozhodně neodpovídá představám o chování dvoutunového SUV. Test připravujeme.

Šíře schopností je u Audi SQ8 obdivuhodná. V zatáčkách snad popírá fyzikální zákony, takže je nejen v přímce neskutečně…

Zveřejnil(a) auto-mania.cz dne Sobota 26. října 2019

BMW M5 Competition

Tohle auto tady také rozhodně nemůže chybět, a to hned z mnoha důvodů. Tím hlavním je jeho nápadný červený lak, který vypadá ve spojení s karbonovými doplňky a s dalšími částmi karoserie v černém lesklém laku prostě skvěle. Druhým důvodem je motor a celkové naladění auta, které je o něco málo tužší než z běžného BMW M5. Těch 625 koní je parádní porce, ale přesto je BMW M5 Competition podává jemně, neprojevuje brutální sílu, ale rychlost je to poslední, co by vám mělo chybět.

Test BMW M5 Competition (2019)

BMW M2 Competition s manuální převodovkou

Druhým protipólem em pětky je naopak nejmenší emko: BMW M2 Competition. Ty jsme letos testovali dvě: s manuální, ale i s automatickou převodovkou. A právě verze s manuálem nás očarovala více. S klasickou řadící pákou je spojení řidiče s autem mnohem intenzivnější, pevnější a auto ovládáte přesně tak, jak chcete. Tedy chirurgicky přesně. Špatné auto to není ani s automatem, na denní ježdění se dokonce hodí mnohem lépe, ale tolik adrenalinu do žil pumpovat nedokáže.

Test BMW M2 Competition s manuální převodovkou (2019)

Ford Mustang Mach 1

Ta „nejameričtější Amerika“ tu rozhodně nesmí chybět. Ford Mustang ve speciální verzi Mach 1 vypadá i zní báječně. Za jeho volantem se dostanete do světa, který už žádné moderní aut dopřát neumí. Tohle klasické kupé není zběsile rychlé, právě naopak. V dnešním světě je neohrabané a všechno mu trvá dlouho, ale právě to, že ho musíte neustále řídit a rychlost si zasloužit, z něj dělá o to větší zábavu doprovázenou zvukem velkého amerického osmiválce. A taky skvěle voní. Benzinem. Tím opravdovým, protože tu nejsou žádné katalyzátory, ani „přesné“ elektronické vstřikování paliva a podobné vychytávky.

Ford Mustang Mach 1: svezli jsme se pořádným americkým železem

Ford Ranger Raptor

I další Ford dopřává za volantem nečekaný zážitek, i když diametrálně odlišný. Není to ale motorem, protože naftový čtyřválcový dvoulitr, který Ranger Raptor pohání, je tupý. Pick-up nám však učaroval vlastně vším ostatním v čele s podvozkem. Tlumiče Fox totiž dokáží filtrovat nerovnosti naprosto báječně. Na hladké, ale hlavně rozbité okresky nenajdete lepší auto a když pak sjedete mimo silnici, vlastně rozdíl ani nepoznáte.

Test Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 4×4 (2019)

Hyundai Ioniq Plug-in hybrid

Část redakce se “zeleným mozkem” na seznam nejzajímavějších aut letoška připíše plug-in hybridní variantu Hyundai Ioniq. Z prostého důvodu: kombinace elektromotoru a spalovací jednotky vytváři geniální pohon 21. století. Stačí mít třeba na garáži solární panely a couráte se na krátké vzdálenosti zadarmo. Do Chorvatska přitom dojedete na jednu nádrž. Hřeje vás svědomí i ušetřené finance, tenhle všeuměl je totiž k tomu všemu nejlevnější plug-in hybrid na trhu. A navíc skvěle vypadá.

Test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid (2019)

Jeep Wrangler

Tohle je opravdový off-road, už desítky let se drží prakticky stejného receptu. Žebřinový rám doplňují pevné nápravy a uzávěrky předního i zadního diferenciálu. Navíc je tu odpojitelný přední stabilizátor, takže by se vám v terénu nemělo jen tak stát, že byste něco neprojeli. A ten vzhled…

Test Jeep Wrangler Rubicon (2019)

Kia Stinger GT

O tom, že bude Kia v přehledu toho nejlepšího, čím jsme jezdili, jsme si před deseti, patnácti lety mohli nechat zdát. Dnes to tak ale prostě je, protože Stinger GT se nám vážně líbí. A to jak designově, tak i jízdně. Jasně, do jisté míry je to i tím, že jsme ho letos pořádně prohnali po Nürburgringu, ale i tím, že Kia ho neustále vylepšuje. Pro letošek dostal nový výfuk, který příjemně podpořil zvuk jeho šestiválce.

Test Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 4×4 8AT (2019)

Mazda3 Sedan Skyactiv-G122

Mezi těmi drahými sporťáky působí v našem žebříčku trojka od Mazdy trochu nepatřičně, ale nenechte se zmást. Po jízdní stránce funguje tak trochu jako auto ze staré školy, ale v tom nejlepším slova smyslu. Má fantasticky naladěný podvozek a dnes už dost málo viděný atmosférický dvoulitr, který musíte vyhnat do otáček, aby se něco začalo dít. A právě to z ní mezi uniformními hatchbacky nižší střední třídy dělá něco velmi speciálního.

Test Mazda3 Sedan Skyactiv-G122 AT (2019)

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé

Překvapuje vás snad tohle auto ve výběru? Nemělo by! Vypadá skvěle, zní skvěle a jezdí skvěle. Cena tedy už tak skvělá není a komfort jakbysmet. Prodejci mercedesu tvrdí, že když se s 4dveřovým kupé Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ zákazník sveze, nakonec si objedná slabší, ne tak drsnou verzi AMG 53. Na každodenní ježdění to je naprosto a zcela pochopitelné, ale právě ta drsnost šedesát trojky nám imponuje. Mimochodem s jeho 639 koňmi je to nejvýkonnější auto, které jsme kdy měli v testu.

Test Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé (2019)

MTX Roadster

Když nemáte žádná velká očekávání, často budete překvapení. A přesně tak jsme přistupovali k tomuhle autu. „Vždyť je to prostě ‚jen‘ Favorit, který přišel o střechu,“ říkali jsme si. Ale není. Tohle auto se řídí příjemně, karoserie je tuhá a reakce na plyn jsou příjemně ostré (i když se po jeho sešlápnutí zase tak moc nestalo…) a má pěkný zvuk. Na silnici vás s ním – podobně jako s Mustangem o pár řádků výš – všichni zdraví, mávají vám a ukazují zdvižené palce.

Svezli jsme se s původním MTX Roadster a prozkoumali ten nový

Scania V8

Nejen auty živ je člověk, a tak se občas dostaneme i za volant jiných dopravních prostředků. Jednou je to čtyřkolka, jindy traktor a jindy zase tahač. A právě tahač nás letos zaujal opravdu hodně. Vždyť Scania je poslední značkou, která do svých aut velké a výkonné osmiválce montuje. Zážitek to byl sice krátký, ale přesto velmi intenzivní.

Scania do svých tahačů stále nabízí motor V8. Krátce jsme se s ním svezli

Volkswagen Polo GTI

Už jen samotný fakt, že se Volkswagen rozhodl do malého pola vměstnat dvoulitr z většího golfu, by na místo v našem žebříčku nejspíš stačil. Testovaný kousek byl vedle toho speciální manuální převodovkou. Ke každodenní použitelnosti tak přihazuje něco, co koncernové modely často postrádají – emoce. Výroba manuální verze navíc probíhala krátce, takže se jistě v budoucnu stane velmi ceněným zbožím. 

Test Volkswagen Polo GTI s manuální převodovkou (2019)