Jsou ojetiny, které jsou spolehlivé, ale pak jsou i ojetiny, které naopak nejsou. A často je to i v případě jednoho konkrétního modelu, kdy se dobrá koupě od té špatné může lišit třeba jen v motoru nebo v roce výroby.
Některé autobazary a někteří prodejci ojetých aut už některá taková nepříliš spolehlivá auta ani nevykupují. Taková auta teď zveřejnilo i Carvago. A tento seznam zveřejnilo v nejnovější tiskové zprávě. Tady se na seznam můžeme podívat.
Opel Insignia (2012–2016)
V případě tohoto modelu se opakovaně objevují problémy s EGR ventilem, který je zodpovědný za recirkulaci výfukových plynů. Časté jsou také poruchy turbodmychadla a elektroinstalace. Tím výčet bohužel nekončí – vadné vstřikovače, opotřebení podvozkových částí a slabá funkčnost brzd mohou znamenat řadu nepříjemných překvapení pro majitele.
Dacia Lodgy 1.2 TCe (2012–2019)
Model Lodgy s motorem 1.2 TCe se potýká s nadměrnou spotřebou oleje a poruchami turbodmychadla i rozvodového řetězu. Navíc dochází ke karbonizaci ventilů, což ovlivňuje výkon motoru. Dalšími slabinami jsou problémy s chlazením motoru a závady na katalyzátoru a elektronice.
Ford Kuga 2.0 TDCi (2016–2019)
Ford Kuga má potíže s regenerací filtru pevných částic (DPF), což může vést k častějším návštěvám servisu. K tomu se přidávají problémy s turbodmychadlem, jeho těsněním, elektroinstalací a převodovkami. Někteří majitelé se potýkají i s poruchami vstřikovačů a palivového čerpadla.
Mazda CX-5 2.2D (do 2015)
Tento model je známý vysokou spotřebou oleje, což může výrazně ovlivnit náklady na údržbu. Kromě toho se často objevují poruchy turbodmychadla a zanášení EGR ventilu. Problematické jsou také vadné rozvody a vstřikovače.
Citroën Grand C4 Picasso II (2014–2019)
Majitelé tohoto modelu často řeší natahování rozvodového řetězu, které vede k problémům s mazáním. Dále se setkávají s karbonizací ventilů, což negativně ovlivňuje výkon. Nepříjemnou vlastností je zamrzání infotainmentu a nedostatečné chlazení motoru, což může vést k vážnějším poškozením.
Subaru Outback 2.0 D (2012–2019)
U tohoto modelu jsou poměrně časté poruchy EGR ventilu a rozvodů. Problémy se spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem mohou být dalším faktorem, který zvyšuje náklady na údržbu. Časté jsou také závady na klikovém hřídeli a vstřikovačích.
Mini Cooper S PSA/1.6 THP (2012–2016)
Tento vůz se potýká s problémovými rozvody a karbonizací ventilů. Turbodmychadlo se opotřebovává rychleji, než je běžné, což se odráží na vysoké spotřebě oleje. Kromě toho dochází k přehřívání motoru, které může vést k vážnějším poruchám.
Volkswagen Golf 1.4 TSI (do 2015)
Pro majitele tohoto Golfu může být nepříjemné časté selhávání rozvodového řetězu a karbonizace ventilů. Problematické jsou rovněž turbodmychadlo a emisní systémy, které se mohou stát zdrojem nečekaných výdajů. Časté jsou rovněž poruchy elektroniky a problémy s chlazením motoru.
Nissan Leaf 1. generace (2010–2017)
Jako první elektromobil na trhu měl Leaf své nedostatky, zejména co se týče degradace baterie a brzdového systému, který vykazuje sníženou funkčnost v zimě. Kromě toho mohou uživatelé narazit na problémy s nabíjením z běžného střídavého proudu.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (2015–2019)
Tento model je náchylný k přehřívání motoru a častým problémům s turbodmychadlem. Často se objevují i poruchy elektroinstalace a elektroniky, které mohou vést k nežádoucím vibracím a hluku při jízdě. K tomu se přidávají úniky chladicí kapaliny a potíže s brzdami a řízením.
Volkswagen Multivan 2,0 BiTDi (do 2015)
Model Multivan BiTDi vyžaduje vysoké nároky na údržbu, zejména co se týče filtru pevných částic (DPF). Mezi jeho nedostatky patří také poruchy vstřikovačů, problémy s chlazením motoru a časté závady EGR ventilu, což vede k nadměrné spotřebě oleje.
velký prodejcé? kdo. všichni velcí prodejci Vám prodají cokoliv za přemrštěné ceny a vydělaji na tom balík. že něco stoji za to dát to rovnou do šrotu neřeší. někdy s takovým autem ani nedojedete domů.
samý traktory
Velmi zavádějící seznam podivného prodejce. Kromě jiných, vlastníme Nissan Leaf r.2016, 30kWh baterie. Najeto 110000km. Auto zcela bez závad, velmi spolehlivé, příjemné i praktické, jezdí denně. Pouze pohotovostní brzda zadních kol se musí jednou za čas uvolnit od koroze. Stejně tak Citroen C4 Picasso r.2008, 2,0l diesel motor, automat. Najeto 190000 Km. Motor běží jako hodinky, řadí plynule. Pár drobností se muselo řešit, ale nic zásadního. Nejporuchovější auto v naší flotile bylo BMW řada 5. Vítek
Leaf – máte jeden z posledních asi již vychytaných ročníků daného modelu.
Picasso – vždyť máte předchozí modelovou řadu.
Nejvíc zavádějící jsou vaše informace. 🤦
Zrovna tu Fiestu máme v práci, jezdí s ní kdo má ruce nohy a funguje bez problémů.
No hlavně je to o přístupu majitele ke svému autu. I auta ,o kterých tu píšete slouží dobře a dlouho, pokud mají správný servis. Když má auto problémy s rozvody, tak je vyměním dřív. Hlavní je si o tom přečíst než něco kupuji. Naftové auto s dpf do města prostě není. Bohužel spousta lidí si kupuje auto podle toho, jak vypadá. Chyba.
Mám vždycky radost když takový blábol vyjde a hlavou myslící lidi pak můžou tyhle auta kupovat levněji. Jen tak dál 😀!
Tyto informace nejsou od auto-mania, ale od velkého prodejce Carvago (jak je v tiráži i uvedeno). Jiný zdroj uvádí. „Internetová služba pro nákup ojetin Carvago zveřejnila vlastní černou listinu ojetých vozů, které nadobro vyřazuje ze své nabídky.“ Takže asi mají své zkušenosti dík reklamacím.
Dobrý den
Jsem majitelem Volva V70 druhé generace r.v. 2001 s motorem 2,5 TDI s výkonem 103kw a mám najeto 970000km.
Pracuji v Německu a s Volvem jezdím každý den v průměru 220km.
Až na nějaké provozní opravy tipu výměna destiček,rozvody,spojka každých 400000km,olej atd.vyfuk je původní z nerezu jsem neměl žádný problém,na autě není ani sebemenší známka zrezivění.
Pohodlí,prostor a hlavně bezpečnost se asi nedá přirovnat k žádnému novému autu snad Subaru s benzínovým motorem.
Ale své auto si musí každý vybrat sám a myslím že dnes je auto šrot už jako nové.
Kámoš jako mlaďoch po škole si na začátku 90 let koupil Volvo z roku 1972. Na tom autě sice bylo najeto přes 300 tisíc km a šlapalo dobře, ale co bylo zvláštní, po tolika letech nikde ani kouska rzi. Švédi tehdy museli používat na karoserie snad nerezovou ocel.
Tak o bezpečnosti na auto po 1M kilometrů už snad nemá cenu diskutovat nehledě o funkčnosti pásů, airbagů atp.
Rád se nechám poučit, jak počet najetých kilometrů ovlivňuje funkčnost airbagů ;-) Možná kdyby nechytrák Emul operoval s dobou provozu vozidla ,šla by na jeho výmyslu najít špetka racionálního. Ovšem jen velmi malá, dělaly se testy 20letých airbagů a fungovaly zcela bez problémů. A i pásy, pokud nebudou mechanicky poškozené, budou fungovat bez problémů. Bezpečnost starého vozidla ovlivňuje daleko více případná koroze nosných částí či neexistence moderních bezpečnostních systémů…
Volvo V90 B5 2020 90.000km jiz po vymene turba (100.000czk) nyni se motor zastavil na nemecke dalnici zcela, pravdepodobne fatalni zavada / zadreni.
Zachazelo se s nim jak v rukavickach….
Kde jsou nejporuchovější Peugeoty????? Zřejmě další placená reklama.
Ale jdi ty brepto, asi jsi si vybral špatný kus, byl jsi za hejla. Nejhorší je přece renault, pežot je lepší průměr.
Kdyby všechny články, u kterých to vy, čtenáři, píšete, byly placené, pak bychom byli tak bohatí, že bychom nevěděli, co máme s penězi dělat. V článku se jasně píše, kdo tyto informace vydal.
A mimochodem, kdo by tu reklamu měl platit? Ty značky a automobilky, o kterých se tady nepíše, nebo?
Do informaci. Mam Opel Astra J 1.7 cdti, r.v. 2011. Najeto 290.000 km. Pravidelný servis. V podstatě bez problémů, vyměna DPF, to je norm po tolika km. Takže s tím vaším hodnocením rozhodně nesouhlasím.
Dělám do aut přes 20 let, prošlo mi jich rukama určitě přes 10000 ale že by byly tak špatné jak se píše v článku a jiných tak to určitě NE! Prosím pěkně nestrašte lidi hospodskými bláboly.
Nechápu, proč má Carvago u Golfu obrázek 7 a roky do 2015, když v roce 13 přišla 7g s motory EA211, ale popisované problémy byly u EA111, které byly řetězové a jeden velkej průser
Jen pro informaci. Opel Insignia 2.0 cdti, automat, r.v. 2014. Najeto 420.000 km. Prodáno dál. Pravidelný servis. V podstatě bez problémů. Koupil jsem b-čkovou a to je teprve ten správnej šrot. Takže s tím vaším hodnocením rozhodně nesouhlasím. Radek.