deepal-s07-euroncap

V nejnovějších Euro NCAP testech překvapila čínská auta, v Evropě zavedené značky na počet hvězdiček porážejí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Euro NCAP - Foto: Euro NCAP - 12. 12. 2024


Evropská organizace Euro NCAP, která se zaměřuje na bezpečnost aut, zveřejnila letošní poslední výsledky svých nárazových testů. V těch prověřilo spoustu modelů z Evropy, ale i z Asie včetně těch čínských. Výsledkem byla čtyřhvězdičková a pětihvězdičková hodnocení.

Ke konci byl v testovaných autech vcelku velký nával, důvodem je pravděpodobně obava přísnějších pravidel, která vstupují v platnost v následujícím roce. Otestováno totiž bylo hned 15 nových modelů, mezi nimiž byly čistě evropské modely, ale také v Evropě tradiční korejské či netradiční čínské. V nárazových testech byly prověřeny modely: Alpine A290, Audi A5, Deepal S07, Hyundai Santa Fe, Hyundai Santa Fe (Safety Pack), Leapmotor C10, Lexus LBX, Maxus eTERRON 9, Mazda CX-80, MG ZS Hybrid, MINI Countryman, Porsche Macan, Renault 5, Subaru Forester a Volvo EX30.

„Nejnovější hodnocení ukazuje významný pokrok ve všech třídách vozidel, a to navzdory problémům, kterým průmysl čelí. I přes tyto tlaky výrobci zůstávají odhodláni zlepšovat bezpečnost na silnicích, integrovat pokročilé technologie a soustředit se na ochranu všech účastníků silničního provozu,“ řekl k posledním letošním testům generální tajemník Euro NCAP Michiel van Ratingen.

Překvapením je hodnocení čínských aut, která ještě před pár lety bývala na chvostu – platilo to nejen pro bezpečnost, ale i pro výbavu, zpracování, ale i samotný design. To se ale změnilo a třeba SUV Deepal S07 (viz úvodní foto) má za ochranu dospělých dokonce 95 %, pick-up Maxus eTerron 9 má také skvělých 91 %. Dobrá hodnocení mají auta ovšem i směrem k chodcům.

Naopak evropské modely Renault 5 E-Tech a Alpine A290 přišly o jednu hvězdičku kvůli slabší ochraně hrudníku řidiče a absenci středového airbagu, který by bránil kontaktu mezi řidičem a spolujezdcem při bočním nárazu. Pro chodce jsou podle Euro NCAP nebezpečné jejich A-sloupky u čelního skla. Dalším čtyřhvězdičkovým modelem se stalo MG ZS, které hůře chrání stehna a lýtka předních pasažérů. I v tomto případě platí výtka za absenci centrálního airbagu. Navíc je tu i slabší hodnocení v případě bočního nárazu, zejména pokud jde o děti.

Zajímavý je případ Hyundai Santa Fe. To se totiž objevuje v testech hned dvakrát, jednou jako běžné Santa Fe, podruhé jako verze s příplatkovým balíčkem asistenčních systémů Safety Pack. V prvním případě má jen čtyři hvězdičky, v tom druhém už pět.

Výsledky testů Euro NCAP za prosinec 2024:

Model Výbava Počet hvězdiček Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy
Alpine A290 Standard **** 80% 80% 76% 68%
Audi A5 Standard ***** 87% 88% 78% 77%
Deepal S07 Standard ***** 95% 87% 74% 77%
Hyundai Santa Fe Standard **** 84% 88% 70% 69%
Hyundai Santa Fe Safety Pack ***** 84% 88% 77% 79%
Leapmotor C10 Standard ***** 89% 85% 77% 76%
Lexus LBX Standard ***** 82% 83% 79% 76%
Maxus eTERRON 9 Standard ***** 91% 85% 84% 83%
Mazda CX-80 Standard ***** 92% 88% 84% 79%
MG ZS Hybrid Standard **** 75% 82% 73% 76%
MINI Countryman Standard ***** 83% 87% 81% 79%
Porsche Macan Standard ***** 90% 90% 83% 78%
Renault 5 Standard **** 80% 80% 76% 68%
Subaru Forester Standard ***** 83% 89% 86% 72%
Volvo EX30 Standard ***** 88% 85% 79% 80%

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist