deepal-s07-euroncap

V nejnovějších Euro NCAP testech překvapila čínská auta, v Evropě zavedené značky na počet hvězdiček porážejí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Euro NCAP - Foto: Euro NCAP - 12. 12. 2024


Evropská organizace Euro NCAP, která se zaměřuje na bezpečnost aut, zveřejnila letošní poslední výsledky svých nárazových testů. V těch prověřilo spoustu modelů z Evropy, ale i z Asie včetně těch čínských. Výsledkem byla čtyřhvězdičková a pětihvězdičková hodnocení.

Ke konci byl v testovaných autech vcelku velký nával, důvodem je pravděpodobně obava přísnějších pravidel, která vstupují v platnost v následujícím roce. Otestováno totiž bylo hned 15 nových modelů, mezi nimiž byly čistě evropské modely, ale také v Evropě tradiční korejské či netradiční čínské. V nárazových testech byly prověřeny modely: Alpine A290, Audi A5, Deepal S07, Hyundai Santa Fe, Hyundai Santa Fe (Safety Pack), Leapmotor C10, Lexus LBX, Maxus eTERRON 9, Mazda CX-80, MG ZS Hybrid, MINI Countryman, Porsche Macan, Renault 5, Subaru Forester a Volvo EX30.

„Nejnovější hodnocení ukazuje významný pokrok ve všech třídách vozidel, a to navzdory problémům, kterým průmysl čelí. I přes tyto tlaky výrobci zůstávají odhodláni zlepšovat bezpečnost na silnicích, integrovat pokročilé technologie a soustředit se na ochranu všech účastníků silničního provozu,“ řekl k posledním letošním testům generální tajemník Euro NCAP Michiel van Ratingen.

Překvapením je hodnocení čínských aut, která ještě před pár lety bývala na chvostu – platilo to nejen pro bezpečnost, ale i pro výbavu, zpracování, ale i samotný design. To se ale změnilo a třeba SUV Deepal S07 (viz úvodní foto) má za ochranu dospělých dokonce 95 %, pick-up Maxus eTerron 9 má také skvělých 91 %. Dobrá hodnocení mají auta ovšem i směrem k chodcům.

Čína: Nechcete v EU naše elektromobily? Dostanete místo nich plug-in hybridy!

Naopak evropské modely Renault 5 E-Tech a Alpine A290 přišly o jednu hvězdičku kvůli slabší ochraně hrudníku řidiče a absenci středového airbagu, který by bránil kontaktu mezi řidičem a spolujezdcem při bočním nárazu. Pro chodce jsou podle Euro NCAP nebezpečné jejich A-sloupky u čelního skla. Dalším čtyřhvězdičkovým modelem se stalo MG ZS, které hůře chrání stehna a lýtka předních pasažérů. I v tomto případě platí výtka za absenci centrálního airbagu. Navíc je tu i slabší hodnocení v případě bočního nárazu, zejména pokud jde o děti.

Zajímavý je případ Hyundai Santa Fe. To se totiž objevuje v testech hned dvakrát, jednou jako běžné Santa Fe, podruhé jako verze s příplatkovým balíčkem asistenčních systémů Safety Pack. V prvním případě má jen čtyři hvězdičky, v tom druhém už pět.

Výsledky testů Euro NCAP za prosinec 2024:

ModelVýbavaPočet hvězdičekOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Alpine A290Standard****80%80%76%68%
Audi A5Standard*****87%88%78%77%
Deepal S07Standard*****95%87%74%77%
Hyundai Santa FeStandard****84%88%70%69%
Hyundai Santa FeSafety Pack*****84%88%77%79%
Leapmotor C10Standard*****89%85%77%76%
Lexus LBXStandard*****82%83%79%76%
Maxus eTERRON 9Standard*****91%85%84%83%
Mazda CX-80Standard*****92%88%84%79%
MG ZS HybridStandard****75%82%73%76%
MINI CountrymanStandard*****83%87%81%79%
Porsche MacanStandard*****90%90%83%78%
Renault 5Standard****80%80%76%68%
Subaru ForesterStandard*****83%89%86%72%
Volvo EX30Standard*****88%85%79%80%

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru