bmw_rady_5-e60-sedan

Proč kupovat nové auto, když auto z bazaru vyjde o tolik levněji? A když budu mít štěstí, určitě narazím na udržovaný kousek. Pokud si něco podobného před nákupem vozu také říkáte, vězte, že existují automobily, u kterých je pravděpodobnost toho, že narazíte na svůj vysněný bezproblémový kousek, poměrně malá.

Polsko je mezi automobilovými fanoušky známé tím, že do něj z celé Evropy proudí obrovské množství ojetin. A to v různých stavech. Jedná se o tisíce kusů aut ročně. Některé z nich jsou plně funkční, mnoho z nich je však takových, že by si je v západní Evropě už nikdo nekoupil. Na polském, ale také například rumunském či českém trhu však stále ještě uplatnění najdou.

Přečtěte si také:  Prověření ojetého auta před koupí

Poznat, která ojetina vám ještě vydrží několik let, a která se naopak promění v propast na peníze, není nijak jednoduché. Typické bazarové auto láká nízkou cenou a na první pohled může i lákavě vypadat. To, co se totiž někdy ukrývá pod karoserií, už tak vábivé být nemusí.

Poláci mají pro sestavení takového žebříčku ty nejlepší předpoklady. Je to právě Polsko, které lze v rámci Evropy označit za velmoc ojetin. Magazín Auto Šwiat tak vybral dvacítku těch nejhorších vozů, na které můžete v bazaru narazit. Některé modely byste v takovém seznamu asi čekali, jiné vás možná překvapí. Ať tak či onak, bez důkladného prozkoumání se jejich nákupu raději obloukem vyhněte. Není u nich totiž otázkou jestli, ale spíše kdy se vám porouchají. A budete se divit, jak rychle se to může stát, případně jak finančně i technologicky náročná jejich oprava může být.

Koupě ojetiny nemusí být horor. Stačí jen znát základní pravidla, na co si dát pozor

20. Renault Mégane

Různé modely Renault Mégane se v autobazarech objevují poměrně často. Pozor si dejte zejména na ročníky v rozmezí 2002-2008. Velmi často mívají potíže s palivovým čerpadlem a vstřikováním. Vězte, že jejich oprava není levná. Bavíme se zde o naftových motorech 1,5 dCi.

19. Jaguar S-Type

Vlastnit za pár desítek tisíc pěkně vypadající Jaugar je lákavé. Pokud tak chcete učinit, připravte si i další, podobně tučný obnos, který za něj zaplatíte, i na jeho opravu. Motory 2.7 V6 z let 1997-2007 trpí nedostatky v mazání, zákazníci také hlásí problémy s automatickou převodovkou.

Přečtěte si také:  Luxusní a neprůstřelné. Kanadská firma upravila BMW X7, ale na první pohled nic nepoznáte

18. Mitsubishi Pajero

U off-roadů Mitsubishi Pajero z let 2000 až 2007 je hlavním důvodem nižší spolehlivosti vadné vstřikovací čerpadlo u naftových motorů 3,2 DiD. Oprava se prodraží zejména kvůli faktu, že je třeba použít originální náhradní díly, protože druhovýroba je jen velmi těžko k sehnání.

17. Mercedes-Benz třídy S (W220)

Mercedes-Benz třídy S, tzv. „motýlek“, tedy model s interním označením W220 z let 1998 až 2005 vás vyjde na poměrně pěkné peníze. Má to však svůj důvod. Bývá označován jako nejhorší model třídy S v historii, zejména pokud se jedná o verzi s naftovými motory. Ty benzinové jsou rozhodně lepší volbou. Problémů mívá ovšem více, ty nejzávažnější se pojí se vzduchovým odpružením.

Pět nejčastějších podvodů, na které byste si měli dát pozor při koupi ojetého vozu

16. BMW řady 3 (E90, E91, E92, E93)

Jako velmi riskantní nákup označuje polský magazín tento bavorák. Při jeho koupi buďte obezřetní a důkladně si auto zkontrolujte se zkušeným mechanikem, ideálně specialistou na modely BMW. V dobrém stavu se jich po trhu potuluje jen opravdu malá hrstka a je lepší kupovat verze před modernizací.

15. Volvo XC90 V8 (2002-2014)

Volvo XC90 první generace se vyrábělo hodně dlouho a za tu dobu se v něm vystřídala pořádná spousta motorizací. Pokud byste chtěli tu nejlepší, tedy benzinový motor V8, pak byste si to měli možná ještě rozmyslet. Tento motor pomáhala Volvu vyvinout Yamaha, ale motor trpí na špatné uložením vyvažovací hřídele. A i spotřeba paliva je hodně vysoká.

14. Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg první generace nabízel spoustu motorů, včetně obrovských benzinových W12 či naftových V10. Oba motory jsou ale technicky i technologicky tak složité, že za jejich údržbu a provoz utratíte opravdu majlant. I když, pokud fungují, jezdí úžasně.

Pozor je třeba dát také na pohon všech kol, vzduchový podvozek či převodovky, to totiž automechanici u Touaregů z let 2002-2010 opravují s železnou pravidelností.

Přečtěte si také:  Audi nalakované barvou reagující na teplo vypadá hodně zajímavě, ale má jednu nevýhodu

13. Subaru Forester

Předchozí generace Subaru Forester bývaly velice spolehlivé, modely z let 2008-2013 na ně však nenavázaly. Často se u nich objevují problémy s naftovými motory, ale i jejich spojky, která kvůli vysokému točivému momentu naftového motoru často trpí větším opotřebováváním.

12. Toyota Avensis

Toyota Avensis je podle Poláků vůbec tou nejhorší Toyoto za poslední rok. Model, který se vyráběl mezi lety 2002 až 2008, trpí především na korozi podvozku, problémům se zadními rameny (převážně u kombi verze) a také vysokou spotřebou oleje (u benzínových motorizací). V řízení se prý také často objevují vůle.

Stanice technických kontrol zveřejnily desítku nejspolehlivějších ojetin do 130 tisíc korun

11. Peugeot 307

Ani Peugeot 307 z let 2001 až 2007 není úplně ideální volbou. U ojetin se prý často vyskytují problémy s řízením, odpružením nebo nízkou kvalitou použitých materiálů v interiéru.

Přečtěte si také:  Jaké značky ojetých aut jsou nejčastěji a naopak nejméně často bourané? Statistiky ukazují zajímavá data

10. Mazda6

Jestliže si chcete pořídit Mazdu6 z let 2002 až 2007, určitě sáhněte po benzínové verzi, u naftového dvoulitru se objevují problémy. Každopádně se i tak připravte, že se brzy budete muset potýkat s korozí na různých místech (zejména na podvozku).

9. Audi A6 allroad quattro

Pokud vás zaujalo první Audi A6 allroad quattro, které se vyrábělo mezi lety 2000 až 2005, vyhnetě se motoru V6 2,5 TDI. Ten je totiž problematický snad u všech modelů Audi. Motor není úplně spolehlivý.

8. Mercedes-Benz třídy E (W211)

Koroze, nespolehlivá elektronika i nespolehlivý vzduchový podvozek, to vše jsou známky toho, že mezi lety 2002 až 2009 na tomto modelu Mercedes-Benz už oproti modelům z osmdesátých a devadesátých let 20. století šetřil.

7. Volkswagen Passat (B6)

Nejen mezi Poláky se Volkswagen Passat generace B6 těší velké oblibě, ale přesto už je na autě jeho věk znát. Vyráběl se mezi lety 2005 až 2010 a trápí jej koroze. Pozor je také dávat na verze s motorem 2.0 TDI a ještě více, pokud jsou spojeny s převodovkou DSG.

Těchto 8 aut nejčastěji neprojde už u úplně první technické kontroly. Některé modely překvapí

6. Mercedes-Benz ML

Mercedes-Benz ML z let 1997 až 2005 je také auto s lákavou pořizovací cenou, ale to má svůj důvod. Provozní náklady bývají opravdu vysoké a opravy některých problémů přesahují cenu auta – například problémy s automatickými převodovkami. Pozor dejte zejména na modely s naftovým motorem V8.

5. BMW řady 7 (E65, E66)

Tzv. „Bangleovská sedmička“ je autem, které v době svého uvedení polarizovalo společnost. Mohl za to jeho design, který měl na svědomí americký designér Chris Bangle. Modely s označením E65 a E66 byly vyráběny mezi lety 2001 až 2008. Největší problémy bývají s palubní elektronikou, automatickými převodovkami, ale i s motory. Velký pozor byste si měli dát na auta s naftovými motory V8.

4. Renault Laguna

Francouzský model trpěl mnoha problémy a nedostatky, takže jej nakonec automobilka pohřbila a jeho název nahradila jiným názvem. Generace Renaulta Laguna, vyráběná mezi lety 2000 až 2007 byla problémová hlavně s naftovými motory 1.9 dCi. U těch totiž turbodmychadlo často vydrželo klidně jen 30 tisíc kilometrů. Zákazníci ale problém s turbodmychadlem ignorovali, což mnohdy vyústilo až k úplnému zadření motoru.

3. Porsche Cayenne

První generace Porsche Cayenne, která se vyráběla mezi lety 2002-2010, byla pro stuttgartskou automobilku velmi úspěšná. Při koupi ojetiny ale dejte pozor na motory V8 s objemy 4,5 a 4,8 litru. Ty totiž mívají velmi často sklony k zadření. Pokud budete ignorovat charakteristické „klepání“, můžete si zadělat na drahý problém.

Přečtěte si také:  Toyota na šanghajském autosalonu představí nový elektromobil s karoserií SUV

2. Audi A4 (B6, B7)

Na první pohled je Audi A4, vyráběné mezi lety 2000 až 2008, krásné auto. Pozor si však dejte – stejně jako u Audi A6 allroad quattro na motorizaci V6 2.5 TDI, ale také na čtyřválec 2.0 TDI PD (se vstřikováním: čerpadlo-tryska). Opět tím spíše, pokud jsou kombinovány s automatickou převodovkou Multitronic. Ani odolnost podvozku není na takové úrovni, jakou byste čekali.

Dosloužilo vaše auto? Jeho vyřazení z evidence vozidel není složité ani drahé

1. BMW řady 5 (E60)

Jako vítěze tohoto žebříčku označil polský magazín BMW řady 5 (E60) z let 2003-2010 s dvoulitrovými naftovými motory. Nazývá je doslova tikající bombou. Nejčastěji jim praskají klikové hřídele. Ani benzínové varianty nejsou bez chyb. Podle Poláků trpí nadměrnou spotřebou oleje, ale také karbonovými usazeninami na sacích ventilech nebo problémy se vstřikovači.

14 komentáře

  1. Pokud jde o Renault Laguna tak to byl propadák od samého začátku – tam se sralo všechno ,stejně tak i u Meganů.Pracuji v servisu a vím o čem mluvím. Nutno dodat , že kvalita všech posledních modelů Renault jde do pr….

  2. Nejvíc mě pobavilo, abychom se v E65 vyhnuli osmiválcovým dieselům… M67 byl jeden z opravdu nejpovedenějších motorů automobilové historie. Bohužel jich nebylo moc a kdo si ho koupil, nekupoval ho na sobotní ježdění do Kauflandu, ale na dlouhé štreky, takže teď mívají opravdu hodně natočeno. A už nebývají v ideální kondici.
    Že servisní praxe vím o dvou autech, která najela s tímto motorem tunu km a první problémy se objevily až někde kolem 400k km. Byly relativně levně odstraněny a auta jezdila dál…

  3. Avensis r. 2006? Naprosto nesmrtelné auto, najel jsem na něm 600 tis. km na původní vstřiky i tlumiče. Měnil jsem jen spojku se setrvačníkem, destičky a kotouče. Koroze nula! Čalounění jako nové, lak také. Původní výfuk. Autor neví o autech vůbec nic!

  4. Pane bože, to je zase článek. Pane Plachý, zkuste prosím vymyslet a sepsat vlastní objektivní reportáž. Převzít nějaké z prominutím polské kydy a sepsat to na rychlo bez hlavy a paty. Je třeba si uvědomit, že píšete o starých autech mnohdy s velkým nájezdem Km. Správně píšete o některých nepovedených motorizacích, ale ve výše uvedeném žebříčku jsou i velmi oblíbené a spolehlivé vozy. Dále není z článku jasné, o jak časté a nákladné opravy se jedná? Dovolím si říct, že to většinou není nic v porovnání s mladšími vozy, které mají např. AD Blue nebo nízkoobjemovy benzínový motor, který je přeplňovaný turbem. V obou případech nevydrží motory déle jak 200 000Km. Dovolím si navrhnout navázat novým článkem, který vše upřesní, děkuji.

  5. Větší blábol jsem neslyšel…zrovna e60 mám doma a je naprosto bezproblémová….je jasný že když člověk koupí první vránu bez historie tak se nemůže divit že koupil křáp…
    Takže tenhle článek je opět nesmysl

  6. Ta že vlastně když se vyhnu v ojetině často jedinému problémovému motoru, tak se může stát, že auto bude patřit naopak mezi nejspolehlivější. Takových je tady v té tabulce několik.
    Jiné jsem zase právem patří, když ze škály motorizací je jedna, max 2 použitelné.

Přidat komentář