bmw-120i

Přemýšlíte o koupi ojetého auta? Německá síť technických stanic zveřejnila žebříček 10 nejspolehlivějších ojetin s cenou do 5 tisíc eur, což je v přepočtu necelých 130 tisíc korun. Údaje pocházejí z počtu závad u provedených prohlídek na německých STK.

Německé stanice technické kontroly vydávají přehled spolehlivosti, ale i nespolehlivosti jednotlivých modelů poměrně často jako TÜV Report. Seznam je sestaven na základě desítek tisíc provedených kontrol a počtu závad.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Ouředníček s Křípalem v šesté etapě opět hasili auto

Nejnovější přehled ukazuje seznam 10 kompaktních modelů s nejmenším počtem závad do pěti tisíc euro. Modely jsme zveřejnili v abecedním pořadí.

Audi A3 (8P) – 2003-2012

Kompaktní model prémiové automobilky nemá i přes poměrně pokročilý věk příliš slabých míst. TÜV však doporučuje před koupí zkontrolovat vůz na únik oleje. Vyhnout byste se ovšem měli těm nejlevnějším exemplářům, ale za 5000 eur už můžete pořídit spolehlivý kus.

BMW řady 1 (E81/E82/E87/E88) – 2004-2011

Jedničkové BMW pochází přibližně ze stejných roků výroby jako předchozí Audi a i toto auto je podle TÜV nadprůměrně spolehlivé. Německé stanice technických kontrol upozorňují zejména na korozi pružin, která může vést k jejich prasknutí. Navíc jde o auto s pohonem zadních kol, které je ve své kategorii ojedinělé.

Ford Focus (III.) – 2011-2018

Pod pět tisíc eur už se dá sehnat i třetí generace Fordu Focus, ale zpravidla jen kusy z počátku výroby. Focus vynikal velmi dobrými jízdními vlastnostmi i velkým použitím tříválcových motorů EcoBoost, se kterými nebývají problémy. Stejně jako u BMW byste i u Focusu měli zkontrolovat pružiny, ale také výfuk. Obě dvě části trpí nadměrnou korozí.

Přečtěte si také:  Toyota bude pokračovat v automobilovém segmentu, který většina výrobců opouští

Honda Civic (VIII) – 2005-2011

Osmá generace Civicu je ta, která poprvé přišla s typickým futuristickým designem, jemuž někteří přezdívají „ufo“. Spolehlivost je také její silnou stránkou, ale trpěla na problémy se světlomety.

Hyundai i30 (GD) – 2011-2017

Korejci se do vývoje svých automobilů v poslední dekádě opřeli ve velkém a je to vidět i na spolehlivosti, protože do desítky spolehlivých levných ojetin se dostala i druhá generace Hyundai i30. I tak ale na pár typických problémů trpí, TÜV zmiňuje zejména světlomety, řízení a možné nedostatky s kotoučovými brzdami.

Kia Cee’d (JD) – 2012–2018

Podobně je na tom i přímý sourozenec, kterým je druhá generace Kii Cee’d. I tady je třeba se soustředit na světlomety, ale také na řízení a i na stav brzdových hadček a trubiček.

Přečtěte si také:  "Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost," zní z úst šéfa Audi

Mazda3 (BL) – 2008-2013

Chybu byste neměli udělat ani koupí Mazdy3 druhé generace. Je ale potřeba prověřit brzdy, jejichž kotouče se mohou sjíždět nerovnoměrně. U starších modelů zkontrolujte také karoserii – a to jak pohledové části, tak zejména ty, které nejsou vidět, včetně podvozku. Na korozi totiž mazdy trpí…

Mercedes-Benz třídy A (W169) – 2004–2012

Vedle prý nešlápnete ani s druhou generací Mercedes-Benzu třídy A, který měl ještě karoserii typu MPV. Podle výsledků technických kontrol netrpí žádným zásadním problémem, snad jen nerovnoměrným opotřebováním kotoučů.

Toyota Auris (E150) – 2006-2012

Toyota se v žebříčcích spolehlivosti umisťuje vcelku pravidelně a výjimka není ani tento žebříček, kam se dostala první generace modelu Auris. Motory jsou prakticky nezničitelné, stejně jako zbytek auta. Na technických kontrolách bývaly občas problémy s parkovací brzdě a rychlejšímu opotřebovávání brzdových kotoučů.

Přečtěte si také:  Ford Mustang Mach-E GT se představuje. Má 487 koní, 860 Nm a na stovce je 3,7 sekundy

Volkswagen Golf (VI.) – 2008-2012

Posledním podle abecedy je v seznamu i šestá generace Volkswagenu Golf. Pozor je třeba dávat při výběru auta na vozy s motorem 1,2 TSI s rozvody řetězem. Typická slabá místa podle protokolů z technických kontrol prý tento model nemá.

30 komentáře

  1. Mám Octavii I 2l benzin 85 KW. Jezdím s ní dvacet let jsem druhý majitel, když jsem ji kupoval měla najeto 25000 km nyní má najeto 535000 km, z toho třetinu s vozíkem.

  2. Měl jsem Octavii combi 1,9 66 kW, najel jsem s ní 678000 km. Až pak začala hnít, takže za mě tohle byli nejlepší motory. Výměna jen tlumičů, brzd a výměna baterky a oleje. Škoda že se už nedělají tyhle motory.

  3. Dobrá Německá propaganda. Dáme tam nějaký ty auta z ciziny, jinak jen Německé – ty „nejkvalitnější“. No ovšem. Už jsem četl podobné články v angličtině a já tam vidím samé Toyoty, Lexusy, Hondy, Nissany. A to není o nadržování Japoncům, je to fakt.

    • Souhlas. Dokud to budou benziňáky nebo toyota/lexus hybridy, jsou absolutně nesmrtelné. Taxikáři v USA jedou s Priusy přes 1-2 milióny km a měnily za tu dobu jen olej. Kdyby Prius nebyl tak ošklivej, už bych si ho koupil.

    • Já ti teda nevím, ale Němců tam je méně než zbytku, holt budeš muset sklopit hlavu a uznat, že ty auta asi špatné nebudou. Kdyby byly znatelně lepší japonci, proč jich u nás jezdí taková hrstka? 😉
      Nebuďme zaujatí, japonci jsou fajn, ale i z mých zkušeností nejsou nejspolehlivější.

  4. Možná by hodně autům pomohlo ke spolehlivosti to, kdyby se nám na silnice vrátil asfalt… jezdím převážně po okreskách, a místy si říkám, že se ta stará vrána jednoho prostě musí rozsypat…protože na některých cestách (ne, skutečně se to nedá nazvat silnicemi) by se rozpadl snad i traktor…

  5. Já se musím smát některým komentářům. Článek určitě lže, protože nejlepší je můj starý krám, který má půl míče na tacháči a pořád jede. Stačí měnit jen olej a brzdy. Tak určitěěě 😀

  6. Jsem automechanik a za mého mládí – před cca 40 roky – jezdili šéfové značkových servisů po okolí a lanařili ty nejlepší motoráře, karosáře a lakýrníky. Dnes? Ti nejlepší mají už dávno své autoservisy. V těch značkových je banda blbů, zlodějů a neumětelů, kteří se jinde nedokážou uplatnit…..Vlastní zkušenost – nové auto před pěti roky, první garančka. Výměna stěračů za jeté, zaúčtovaná výměna pylového filtru, která neproběhla, po cca 20 km při zátěži vylétla hadice od termostatu, kterou nedotáhli – složitý přístup. Oprava vlastními silami. Do tohoto „značkového“ servisu už nikdy nepojedu, v prosinci jsem si koupil zase nové, ale v jiném okresu.

  7. sracky, samy sracky.. az nejaka z tehle sracek bude mit nalitano jako můj passat b6 490000km a investice jen do oleje rozvodu a desticek, tak potom at prijdou… Jo, vlastne uz mi pomalu odchazi puvodni zhavky, sakra to bude investice :DDDDDD Fakt, jdete do riti s temahle clankama, technicky stav auta totiz odrazi mentalni stav majitele.. v tomhle je zakopanej pes uz si to uvedomte.. nazdar

    • Ten civic to dá bez problému taky 🙂 Doma máme jen hondy, všechny mají 220-400 000km a říkají si rovněž pouze o běžné servisní úkony (olej, filtry, benzin). Na brzdy dám 80 000km, tlumiče výměna při 300 000km, na ATR ještě origo při 220 000km. Takže bych nazýval některé vozy výše s opatrností 🙂 Ostatně kvalita Hondy se drží do dnes ve většině případů viz Accord 8.generace, který se dá zakoupit jen přes známé a v klubu, jen díky jeho spolehlivost. Značka VW (koncern) šla s kvalitou během let do háje, počítám, že B6 byl poslední dobrý passat…

  8. S tímto článkem nesouhlasím, vím že jsou spolehlivější auta a vy to víte také, je to zkreslené. Němcům nevěřím.

  9. Problém dnešních moderních aut je JEDEN – většinou jsou vyráběna tak nesmyslným laboratorním způsobem,že jejich hlavní funkce – přeprava osob – bývá už většinou paradoxně na překážku:-)!

  10. Na zasmání dobré, opět článek a kdo by to čekal německé stanice technické kontroly,protože vše německé je nejlepší a nejčestnější. Myslím,že spoustu lidí už tyhle články „německý průzkum“ furt dokola jen naštvou. Co takhle udělat férový průzkum z českých stanic technických kontrol? A nebo nejlépe udělat průzkum ze servisů kde to alespoň bude o něčem vypovídat?

  11. Co je to proti 26 letému autu, které má skoro 300000km , má vyšisovanou metalízu na kapotě a střeše která svítí na dálku a odváží se na STK. Technik se nejprve ušklíbne a řekne, jdeme na to, sednu za volant a ozve se zabrzďete, lomcuje to s autem, že bych z auta vypadl a slyším ještě jednou a pak znova. Vyleze z jámy a brouká si pod fousy..no dobrý no, uvidíme na brzdách..Přejede a udělá test brzd a hle,rafičky vylítnou a zastaví se přesně stejně a mašina řekne, je to o.k. Ale je tu ještě ruční brzda a ta zablokuje kola, až se technik lekne. Vyleze a nasraně řekne, jdeme na světla..No oni ani nepotřebují seřídit, tak řekne no, už je to nějaké vybledlé…Neříkám nic, s odborníky se nepolemizuje.. Tak prohlíží sklo a hledá nějakou prasklinku a pak si všimne prasklého nárazníku a vítězoslavně se rozzáří, tak to teda ne..Máte to na měsíc…No na opovrhovaného Fiata je to vlastně dobré, že? ˇČlověk musí chápat, že velká část techniků jsou zkrachovalí automechanici, opraváři zemědělských strojů nebo dovozci aut..Nic proti tomu, ale je jasné, že vždy je lepší závady hledat než je opravovat, že?

    • Hehe, tak to mohu potvrdit do posledniho pismene, ale zaroven jednim dechem musim dodat, ze zalezi na stk. Nekde jsou slusny (vetsinou bejvaly podnikovy opravny busu atd).

Přidat komentář