test-ojetiny-2014-skoda-superb-combi-20-tdi-103-kw-4x4-6MT- (1)

Pět nejčastějších podvodů, na které byste si měli dát pozor při koupi ojetého vozu

Autor: Radim Plachý - Zdroj: carVertical - Foto: Lukáš Fabián - 21. 5. 2021


Pokud chcete koupit ojeté auto, máte poměrně dost možností. Nabízí se koupě od nějakého známého, z inzertních automobilových serverů anebo z autobazarů. Ale ojeté auto může ukrývat spoustu problémů, které nemusejí být na první pohled vidět. Máme pro vás pět tipů, na co byste si při koupi ojetiny měli dát pozor.

Běžní kupující nemusejí identifikovat běžné podvody s ojetými vozidly. Některé ojeté vozy mohou na první pohled vypadat jako opravdu výhodná koupě, ale nakonec se z toho může vyklubat pěkný problém. A to nejen při jejich užívání, ale třeba nakonec i při jejich prodeji. Dobré je si ke koupi pozvat nějakého odborníka,případně je možné využít některou ze služeb, které vám pomohou ojeté auto prověřit. A na co byste si měli dát pozor?

Vozidlo bylo bourané

Provoz je čím dál hustější, což přispívá k větší pravděpodobnosti nehody. Výzkum společnosti carVertical zjistil, že téměř jedna třetina (31 %) všech kontrolovaných automobilů, byla již v minulosti poškozena. Někdy to byly sice jen tzv. malé městské ťukance, ale jindy vážné nehody. Podle statistik to ale českým kupujícím příliš nevadí a chtějí jen slevu.

Při výběru automobilu je vhodné zkontrolovat, zda jsou všechny mezery a spáry mezi panely karoserie stejné. Pokud jsou některé širší než jiné, mohlo by to znamenat poškození konstrukčních dílů nebo nekvalitní opravu po nehodě.

Upravený stav počítadla kilometrů

Téměř každé šesté vozidlo (16,7 %) mělo upravený počet najetých kilometrů. A právě tyto podvody jsou u ojetých automobilů nejoblíbenější, protože jsou rychlé a levné, ale hodnotu auta pomohou zvýšit poměrně zásadně. Kupující navíc raději sáhnou po autě, které má najeto méně kilometrů.

Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu? Máme pro vás pět tipů

Auta, která mají stočené kilometry, nemusí být někdy úplně jednoduché odhalit. Není totiž pravidlem, že je jejich opotřebení větší, protože bude hodně záležet na tom, kde a jakým způsobem auto jezdilo. Pokud jezdilo dlouhé trasy po dálnicích, bude pravděpodobně v mnohem lepším stavu, než pokud s ním někdo rozvážel zboží nebo jezdil jen po městě.

Pokud jsou ovšem sedadla, volant nebo řadicí páka opotřebované, ale najetých kilometrů je na počítadle podezřele málo, měli byste být ve střehu.

Auto sloužilo jako taxík nebo bylo v půjčovně

Narazit můžete i na auta, která jezdila jako taxi anebo byla v půjčovně. V obou případech jde o auta, která budou rozhodně opotřebovaná více, než auta běžných majitelů. Vozidla taxi najíždějí zpravidla i stovky kilometrů denně, naopak auta z půjčovny řídí stále jiní řidič, kteří nemusejí být vždy úplně zkušení a mohou způsobovat větší opotřebení spojky, převodovky, ale i dalších částí auta.

Pomocí prověření automobilů systémem carVertical bylo za poslední rok identifikováno asi 2000 ojetých automobilů jako vozidla taxislužby nebo z autopůjčovny.

Příliš nízká cena vozu

Pozor byste si měli dát také u podezřele levných vozů. Pokud je cena příliš dobrá na to, aby se zdála být skutečná, může jít o problém. Ovšem také nemusí, protože prodejce třeba jen potřebuje rychle hotovost.

Auto je kradené

A na konec to nejhorší. Auto může být kradené nebo na sobě může mít nějaké zástavní právo (od banky, leasingové společnosti a podobně). Pokud by se to zjistilo, policie by mohla v tom nejhorším případě zabavit a neměli byste ani auto, ale ani peníze. Za poslední rok bylo systémem carVertical identifikováno několik stovek takových ojetin.

Zdroj dat

Podle studie, kterou provedla společnost carVertical, vznikl tento přehled nejzásadnějších problémů, které se před koupí ojetého auta v aplikaci ukázaly. Zkoumán byl více než jeden milion automobilů ve většině evropských zemí – Chorvatska, České republiky, Bulharska, Maďarska, Estonska, Finska, Francie, Belgie, Běloruska, Francie, Německa, Itálie, Lotyšska, Litvy, Polska, Rumunska, Ruska, Ukrajiny, Srbska, Slovenska , Slovinska a Švédska.

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

14 názorů na “Pět nejčastějších podvodů, na které byste si měli dát pozor při koupi ojetého vozu”

  1. Jenomže to není AAA kdo stahuje auta ale lidi co tam auta dávají. Takže nadávat můžeš ten co tam auta prodávají.

    1. Hele do áček jsem dal fiestu za 45 tisíc, něco si hodili oni navíc, ale co jsem pak koukal, tak jí inzerovali uplně stejně jak jsem jí nabízel já..

      1. Tam je dobré nakupovat spolu stím jejich pojištění carlife, mně se vysypalo na sedmičkovým golfu turbo po cca 2 měsísích a šlo to na tu jejich pojistku a já nemusel nic řešit

  2. Ne že bych chtěl šmelaře omlouvat, ale blbost lidí je fakt nekonečná. Dokud budou kokosi chodit do áček apod. a věřit, že 15 let stará koncernová ojetina je leštěnkou, kolem které se chodilo jako kolem svátosti, bude po omlazených vracích poptávka a tedy i nabídka.

    1. měl jsem první vůz dovezenej z nizozemska, to byla totálně kaše.. pak jsem šel do autobazaru a sháněl se po nějaké koncernové značce, s rokem výroby 2015 a český původ, vše se dalo krásně ověřit v bazaru, takže já už nikdy od převozníka/soukromníka vůz nekoupím, jedině autobazar

    2. dovoz nikdy, raději autobazar s možností si zajet někam k vlastímu mechanikovi, ty rozstřelený auta co tahaj z německa bych fakt nechtěl

    1. Jsou majitelé, kteří prodávají auto, protože už nemá plnou záruku, nebo byl vypuštěn facelift nebo jinak novější model (nebo, jak říká vtip o zbohatlících, má už plný popelník). To není špatná koupě!
      Ale uznávám, že z většího autobazaru to bude jedno jediné.

    2. Je mnoho situací, kdy se prodává ojetina nikov proto, že má nějaký zádrhel, ale třeba je to dědictví, firemní auto firmy, která zkrachovala nebo jen ukončila činnost, majitel si koupil jiné auto atd. Zjistit skutečnost ovšem není jednoduché.

    3. raději koupím ojetinu z autobazaru než funglovku, voňavku a pak jí každý den hlídat na parkovišti před panelákem..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru