test-bmw-335d-xdrive-touring-at-p1

Koupit ojetinu se v některých případech může rovnat velkému riziku. Slabší povahy z takové operace mohou mít noční můry, a když se koupě nepovede, tak i následné velké výdaje. Stačí přitom pamatovat na pár naprosto základních rad, které pomohou odhalit nevhodné auto ke koupi a je po problému.

V prvé řadě je dobré si zúžit okruh značek a ideálně i modelů, jaké hledáte. Doporučujeme si projít různá internetová fóra majitelů těchto aut, kde snadno zjistíte, na co trpí, co je nejčastěji trápí a na co si dát pozor. Díky majitelům tak dostanete řadu tipů, na co si při prohlídce vozu dát obzvláště velký pozor. V každém případě ale důrazně doporučujeme si vzít s sebou někoho, kdo automobilům rozumí. Ne, tím nemyslíme „toho sousedovic kluka, který má rád auta“. Myslíme tím ideálně automechanika nebo si domluvit prohlídku v autoservisu.

Přečtěte si také:  Toto je desatero, na které byste měli pamatovat při koupi ojetého automobilu

Pozor na rez

U starších aut se se rzí počítá, ale je dobré vědět, že ji nejen nesmí být moc, ale také, že vlivem rzi se mění vlastnosti dílů, na kterých se nachází. Specialisté z webu bezpecnecesty.cz to popisují takto: „Rez na karoserii a podvozku značí, že materiály již nemají původní vlastnosti a mohou tak způsobit chyby ve fungování vozidla, tedy například při průjezdu zatáčkou nebo prudkém brzdění, nebo dokonce nehodu. Při nehodě pak zkorodovaný materiál chrání hůře než zdravý. Rez je možné objevit již pouhým okem. Začínající rez se projevuje pupínky na laku nebo jeho odlišnou barvou. Stejně tak poznáte neodborné opravy a tmelení.“ Ve zkratce se dá říci, že trocha rzi na několika málo místech na karoserii tolik nevadí, je to spíše kosmetické, ale časem bude potřeba místo ošetřit, protože jakmile rez jednou přišla, už neodejde. Jakmile ale na autě vidíte prohnilé blatníky nebo třeba prahy, mějte se přeci jen raději na pozoru.

Pět nejčastějších podvodů, na které byste si měli dát pozor při koupi ojetého vozu

Pozor je potřeba dát i na slícování jednotlivých dílů karoserie. Jakmile si všimnete různě širokých mezer mezi kapotou a blatníkem nebo mezi dveřmi, dá se čekávat, že vozidlo mohlo být bourané. „Stejně tak dávejte pozor, pokud je na jedné straně vozu jiný svár než na druhé. Spoje musí být symetrické, jinak byl vůz opravován. Neváhejte proto vyjmout koberečky a podívat se na spoje, hlavně u starších vozů,“ vysvětlují specialisté z bezpecnecesty.cz

Přečtěte si také:  O desítkách tisíc ojetých aut se kupující nedozví pravdu. Zákazník koupil auto po totálce, ještě než bylo přihlášeno na značky

Testovací jízda je jako kontrola

Testovací jízda je před koupí samozřejmostí, ale je dobré nevnímat jen samotné auto a to, jak na vás působí, ale také to, v jakém je technickém stavu. Nebojte se pořádně vyzkoušet brzdy, pokud to situace a místo testovací jízdy dovolí, zkuste také výrazněji akcelerovat. Během jízdy, pokud je to v tu chvíli bezpečné, také na chvilku pusťte volant. Jakmile při jakémkoliv tomto „testu“ auto táhne do strany, je potřeba počítat s tím, že může mít špatnou geometrii, pneumatiky nebo i větší problém s řízením. S tím jde ruku v ruce ještě jeden test.

Ten zní následovně: „Rozjeďte se, volant držte lehce a prudce zabrzděte. Pokud volant táhne ke straně nebo se ozývají podivné zvuky, něco jistě není v pořádku.“

Třese se vám volant nebo auto tahá do strany. Poradíme, čím by to mohlo být

Pozor na kontrolky

Pamatujte, že i pouhé otočení klíčem vám může dát vědět, jestli náhodou s autem není něco v nepořádku. Základním ověřením je zapnutí klíčku a kontrola rozsvícení kontrolek a nastartování motoru. Pokud potom některá kontrolka nezhasne, je potřeba podrobnější kontrola u odborníků. Oranžová kontrolka zpravidla upozorňuje na možný problém, červená je vždy problém. O kontrolkách si můžete přečíst více v tomto článku.

Přidat komentář