Šéf VW se rozpovídal o elektromobilech. V Jižní Americe nedávají smysl. I vodík je podle něj slepá ulička

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Reuters - Foto: Pavel Srp - 21. 7. 2021


Elektrifikace je v plném proudu a za 14 let v Evropě nekoupíme jiné nové auto, než to 100% elektrické. Podle šéfa Volkswagenu to na starém kontinentu dává smysl, ale třeba v Jižní Americe nikoliv.

Současný šéf Volkswagenu Herbert Diess vidí v elektrifikaci evropských silnic jedinou možnou cestu, která by ochránila ovzduší před škodlivými emise. Alespoň prozatím. Zároveň tvrdí, že současná neutuchající debata o elektromobilitě mate spotřebitele.

„Pro automobily je elektrický pohon jediným řešením,“ tvrdí šéf VW Herbert Diess a dodává: „Elektromobilita je jediný způsob, jak rychle a efektivně snížit emise CO2 z individuální mobility.“ Zároveň ale mluví o tom, že elektrifikovat silnice nelze zcela plošně a existují na světě i oblasti, kde to kvůli chybějící infrastruktuře, ale také přístupu k elektřině není možné vůbec.

„Zákaz spalovacích motorů je nedorozumění,“ myslí si šéf vývoje Porsche, a má docela pádné argumenty

Energie, ze které bude auto poháněno, musí být „zelená“ a obnovitelná, tedy ideálně z větru, slunce anebo vody. „V rámci elektromobility dorazí z celého objemu vyrobené elektřiny do samotného auta jen asi 75 % vyrobené energie. Pokud ale musíte energii nejprve přeměnit na vodík, zbyde tak maximálně 25 %. Je to prostě fyzika a na tom nic nezměníme,“ komentuje situaci okolo vodíkových palivových článků.

Suchou nit ovšem nenechává ani na syntetických palivech, tedy tzv. e-palivech. Ani ta podle něj nemají budoucnost – a to přestože Porsche, které je součástí koncernu Volkswagen, na jejich vývoji také spolupracuje. Diess k tomuto tématu řekl: „U palivových článků je situace ještě horší. Pro ty potřebujeme vítr na výrobu potřebné energie třikrát silnější, než u bateriových elektromobilů, a při syntetických palivech je to ještě horší. Tam potřebujeme vítr dokonce až šestkrát silnější.“

Herbert Diess se vyjádřil i ke globální elektrifikaci. Podle něj je možné elektromobily zavádět pouze tam, kde to má význam z pohledu vybudované infrastruktury a stálosti elektrické sítě. Navíc nemá smysl nutit elektromobily oblastem, kde se nevyrábí „zelená elektřina“, protože pak by se emise nijak neušetřily. Lokálně by sice elektromobily jezdily s nulovými emisemi, ale energii by dobíjely z elektráren spalujících černé nebo hnědé uhlí, takže by svůj „výfuk“ jen přesunuly jinak. Na mysli měl přitom především Jižní Ameriku, ale i některé regiony v Číně.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

13 názorů na “Šéf VW se rozpovídal o elektromobilech. V Jižní Americe nedávají smysl. I vodík je podle něj slepá ulička”

  1. Jestli si ti, co tady nadávají na elektroauta, uvědomujou, že celosvětový zásoby ropy vystačí při stávající spotřebě cca na 42 let.
    https://www.worldometers.info/oil/
    A s rostoucím počtem obyvatel to může být klidně za kratší dobu. Navíc se zmenšujícíma zásobama bude cena ropy stoupat. Takže můžete sice spalovací motory milovat sebevíc, ale je potřeba vyvíjet alternativy a nečekat, až budeme na suchu. Elektroauta jsou zatím ze všech alternativ nejpravděpodobnější náhradou za spalovací motory, byť je jejich vývoj v plenkách. Slunce nám poskytuje dostatek energie. Za 1 hodinu dopadne na zem tolik solární energie, kolik lidstvo spotřebuje za rok. Naučíme-li se energii ze slunce zpracovávat, vyřešíme tak všechny energetický problémy lidstva.

  2. No mě by zajímalo dvě věci. Čím se budou dobíjet, když vyměníme 200 miliónů aut za elektromobily a zároveň půlka Evropy ruší uhlí a jádro. Ve Švédsku přišla jedna tužší zima a už jim doma doporučovali nevysávat a hned si odhlasovali reaktivaci jaderné elektrárny. A taky by mě zajímalo, kde je budeme nabíjet u paneláků, kde bydlí polovina populace. A to nemluvím o rozvodné síti, miliardách mobilů,elektrokol,koloběžek a dalších elektrovolovin. Nikdo tu nemluví o surovinách na baterie, likvidaci baterií, autonehodách a dalších velmi problematických aspektech elektromobility. Nemám nic proti nim, ale když EU řekne A, mělo by následovat i to B.

  3. Jiří pauer

    A co takový letecka doprava ta je fakt ekologicka….2019 cca 900 000 pruletu nad nasi republikou…. a kde je zbytem evropy a sveta☺☺☺☺😈✌..co vy na to …..to je zvláštní ze to nikoho nezajímá cimpak to asi bude…..

  4. Áno elektromobil nieje zlí vynález, veď prvé auto bolo na batériu. A batéria ho aj zabila. Problém bol v nabíjaní. Zas išlo len o peniaze a moc. Nechápem prečo nemôže byť elektromobil dodatkovo nabíjaní solárnymi panelmi, ktoré by v pohode mohli byť súčasťou strechy a prednej kapoty. V pohode by sa dalo touto plochou vyrobiť čistá energia o výkone viac ako 1kw. Pri dnešnej technológií aj viac. No nikoho z koncernov to ani nenapadne, lebo by ich hneď ty čo točia kvantá peňazí umlčali. Ja by som bol ochotný aj za to platiť mesačný mierny poplatok, aby sme už konečne začali jazdiť ekologický. V kuse sú k dispozícií len technológie, ktoré majú slúžiť, aby sa napakovali tie nenazrane spoločnosti!!! Poliaci musia na elektromobile najazdiť 120 000 km a až potom sa stáva ekologický, lebo energiu vyrábajú výhradne z uhlia!!! Chorá doba a chorý systém!!!

    1. Solární energie a teď je otázka kdo si přivlastní slunce aby mohl kasirovat 😡😡😡🤬🤬🤬

  5. Šéf Volkswagenu je nenom snílek a VW to může stát pozici v tomto odvětví. Elektrifikace osobních aut v Evropě nic nevyřeší. Navíc vymáhaná elektrifikace.
    Kde je například řešení kamionové dopravy a její elektrifikace.

  6. Samozřejmě..Ten kluk má pravdu.Elektromobil je největší zlo.Pokud bude jezdit přimou uměrou a to slunce=akumulace=vykon=jizda tak ano.Jinak to význam nemá.Vyroba životnost a použitý materiál=plundrováni planety.Zatim nic jiného než kvalitní diesel nebylo vymyšleno..Jednoznačně jde o to nevyrábět toliko zmetkových výrobků a hlavně aut.Na vše zboži at už to jsou hračky nebo kolo co se vyrobí ,,musí být kvalitativní norma a dlouhověkost..Pokud dá automobilka zaruku jako MB na karoserii30let,bude to i na motor.Jinak ve výrobě nemá tento produkt co dělat.Aut (a vyrobků obecně) bude třetina , poctivých které ujedou 1000 000km bez většich potíží..Lidstvo auta obecně takovým tempem nepotřebuje.Je to jenom rozežranost lenost a modní póza..Co na to ekonomika?Nic.Tento druh vývoje je zhoubný Pokud si lidstvo neuvědomí skromnost a pokoru zabije se samo..Vše je pouze nekryta inflačni ekonomická bublina co splaskne..Zvednout sve hnusné line prdele od fejsbuků a přežiráren,Novy,,Zonky a dalšich zrudností,,začnout zase vlastnoručně makat ,obdělávat a hlavně pro mladou zdegeneraci zavés základni třiletou vojnu,aby chlap byl opětně chlapem a tento zženštělý a marnivý svět opětně napravil..Je to hnus na všech frontách velebnosti

  7. Ano, on bude mít příjem, který mu umožní jezdit v elektromobilu, mýt se v teplé vodě a svítit si večer ve svém domě. Aby to on a cca 10% obyvatel měla, tak my ostatní zhasneme, budeme chodit pěšky, mýt se ve studené vodě a číst si jen ve dne. Bohužel budou elektromobily, které nebude komu prodat, ale nebudou zdroje ani energie a později ani surovin. Automobilky se hrnou do závazků výroby elektromobilů, které nebude komu prodat, jak svazáci za normalizace. Zdroje samozřejmě časem objevíme, jen abysme kvůli elektro fanatismu předtím nevyhynuli. A celkový dopad na emise CO2 v atmosféře budeme mít vliv na zhruba 6%.

    1. Ano, svata pravda, 95% CO2 priroda produkuje sama a to je PODSTATA naproste marnosti a neovlivnitelnosti uhlikove stopy. Jedina cesta je setreni energii a pouzivani ROZUMU, i kdyby se splnily vsechny fantazie EU, priroda si stejne udela, co bude chtit a EU tak utrati astronomicke prostredky a uvrhne do bidy vetsinu chudsich evropanu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru