Zaměřuje se opravdu Evropská unie až přespříliš na elektrická vozidla? Bosch si myslí, že ano, a tvrdí, že by šlo klimatu ulevit i jinými technologiemi. Budoucnost vidí třeba i v syntetických palivech. Bosch také tvrdí, že pokroky ve vývoji a účinnosti spalovacího motoru jsou za poslední dobu obrovské, a i v budoucnosti by měl hrát v automobilové dopravě svoji roli.

Přečtěte si také:  Americký ministr dopravy říká, že zákaz aut se spalovacími motory nepodporuje. EU má jiný názor

Stefan Hartung, člen představenstva společnosti Bosch situaci ohledně politiky EU podle magazínu euractiv.com trefně okomentoval: „Když Kennedy oznámil ambiciózní cíl poslat člověka na Měsíc, nechal to na inženýrech, aby se rozhodli, jak toho dosáhnout.“ Evropská unie ale dělá přesný opak. Její politika totiž určuje cestu, nikoliv cíl, což je podle něj špatně. Pokud by to tak tehdy udělali i Američané, možná by astronauti na Měsíci tak brzy nestáli.

Bosch ovšem nezpochybňuje nutnost snižování škodlivých emisí, jen upozorňuje na to, že způsobů a „cest“, jak toho docílit, je více, než jen tlačit na elektromobilitu. Kromě elektromobility to má jít například i výrobou syntetického paliva, tzv. e-paliva. Na jeho vývoji už spolupracuje několik společností, například Porsche.

Přečtěte si také:  Němci nechtějí zákaz spalovacích motorů

Ovšem někteří jíní výrobci automobilů na to mají jiný názor a jeden za druhým oznamují konec vývoje spalovacích motorů, případně „jen“ konec vývoje naftových motorů. Čím dal tím více z nich se chce zaměřovat pouze na elektromobily. A vzhledem k současné politické situaci, kdy země volají po zákazu spalovacích motorů, je to bohužel nakonec docela rozumné.

Přidat komentář