test-2020-mercedes-amg-gt-53-4matic-ctyrdverove-kupe- (25)

V Americe jezdí auta s motory, o kterých si my v Evropě můžeme nechat jen zdát. Teď jsou to velké osmiválce, v budoucnu to prostě budou spalovací motory. Současná americká vláda totiž nepodporuje zákaz spalovacích motorů.

I když je vláda nového amerického prezidenta Joea Bidena poměrně výrazně orientována na ekologii, o zákazu spalovacích motorů pro osobní a nákladní auta teď neuvažuje. Nedávno to prozradil americký ministr dopravy Pete Buttigieg, který je ve funkci od 2. února letošního roku. Pro takový zákon podle svých slov v tuto chvíli nevidí ani důvod, ale ani podporu.

Přečtěte si také:  "Zákaz spalovacích motorů je nedorozumění," myslí si šéf vývoje Porsche, a má docela pádné argumenty
Pete Buttigieg official photo.jpg
Pete Buttigieg | Foto: US Department of Transportation, Volné dílo, Odkaz

To boj Evropské unie o co nejnižší emise CO2 k tomu naopak směřuje velmi rychle a automobilky se tomu chtě nechtě přizpůsobují. Řada z nich už ohlásila konec vývoje nových spalovacích motorů (například koncern Volkswagen nebo Volvo) a do doby, kdy to půjde, bude jen upravovat a ladit ty stávající.

Americká vláda ovšem na snižování emisí skleníkových plynů jde jinak. Donald Trump za své vlády odstoupil od Pařížské dohody o klimatu, ale Joe Biden ji obnovil. Následně právě ministr dopravy Pete Buttigieg oznámil, že pro USA je snižování emisí skleníkových plynů jednou ze zásadních věcí. I tak nicméně dodal, že zákazem spalovacích motorů toho docílit nechce, ačkoliv například Kalifornie chce zákaz spalovacích motorů od roku 1935 přesto zavést.

I tak se ale o konci vývoje spalovacích motorů i u amerických výrobců mluví. Například jeden z největších koncernů General Motors chce s výrobou spalovacích motorů skončit právě v roce 2035. Buttigieg na to reagoval, že je pravděpodobné, že k takovému kroku nakonec přistoupí i další (nejen) americké automobilky.

Přečtěte si také:  Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa. Které to jsou?

To, že se americká vláda o konci prodeje spalovacích motorů nechce bavit, se ovšem nelíbí opozičním americkým zákonodárcům. Ti tak vyzvali prezidenta Bidena, aby konkrétní datum zákazu spalovacích aut v USA stanovil. Pod výzvu, která kvůli tomu vznikla, se podepsalo na šest desítek amerických zákonodárců, kteří chtějí, aby bylo v Americe do roku 2030 na 60 % prodaných osobních a nákladních automobilů s lokálně nulovými emisemi, tedy s elektrickým nebo s vodíkovým pohonem.

6 komentáře

  1. Jen ta představa elektrifikace celé dopravy je úplný nesmysl.
    V každé ulici ve všech městech každých pár metrů nabíječka aby bylo možno dobíjet všechna auta (která by byla tak levná aby si je mohl dovolit průměrný člověk)
    Co se týče nákladní dopravy to je úplně mimo. Jak by probíhali několik tisíc kilometrů dlouhé cesty při kapacitě baterií?
    To je jen pár drobností,když se o tuto problematiku zajímáte víc uvědomíte si tu naprostou nesmyslnost. Možná někdy v daleké budoucnosti ale v současné chvíli je to hloupost.

  2. Když ono je to politicky žádoucí prohlášení. Čert ví co bude za 15 let. Dnešní progresivistická generace nemá žádný plán B. Ono to zní strašně pokrokově, budeme jezdit na elektriku, ale už pokrokově nezní že by se musela zněkolikanásobit produkce elektrické energie. Ty krásné zelené větrníky ani solárky to nepokryjou a tak zbyvá jen fosilní palivo a atom(jen tepelná elektrárna dokáže dodávat 100proc. denní spotřeby a v jaderné elektrárně se jen topí štěpnou reakcí). Nikdo taky neříká, jaké ztráty vznikají při distribuci el.energie a ty se taky ale musej pokrýt výrobou. Nehledě na těžbu vzácných hornin, která taky není zrovna sluníčková(naštěstí by patrně probíhala v té ošklivé komunistické Číně, nebo v Africe, kde to není vidět). Když tedy pominu nedostatečnou infrastrukturu, problém je i s životností a vysokou cenou elektromobilů. Jen málokterý stojí dnes pod milion a po několika málo letech to má vlivem opotřebení a vysoké ceny akumulátoru, který se opotřebil zlomkovou hodnotu a koupí to jen blázen-vysoké náklady do výměny trakční baterie.
    Proto tvrdím, že dnešní elektrošílenství je jen mediální póza.

  3. Muj nazor mam hodne rád poctivy funkcni spalovací motory ale když uz elektrifikace tak s tim jak to vymysli v honde ze pohon elektrickym motorem a misto baterií maly benzinovy motor ktery funguje jako elektricky generátor takze jednoduše receno jako by mela tesla misto baterii v kufru elektrocentralu

  4. Rád bych všechy hlavouny co podporují elektroauta upozornil že výroba elektrickýho auta vyprodukuje stejný množství CO2 jako výroba benzínového auta + 10 jeho provozu

  5. Doporucuji se zajimat o toto cislo:
    0,2%.
    O tolik by klesly globalni emise CO2, kdyby naprosto ustala cela spalovaci doprava.
    Toto pochazi z cisel IPCC u OSN.
    Kouzlo je v tom, ze v klimaticke debate se zabyvame jen emisemi z prumyslove cinnosti, ale ta tvori jen 5% planetarnich emisi CO2.
    Proc je to pro nekoho tak zajimave, to bych skutecne rad slysel, ale skutecny prinos to nebude.

Přidat komentář