test-2018-mercedes-amg-glc-63-s-kupe-4matic- (7)

Některé země už poměrně dlouho mluví o tom, že zakáží prodej nových automobilů se spalovacími motory. Jejich počet neustále roste, ale to, co chtějí zákonodárci, často nechtějí lidé. Krásným příkladem je třeba Německo.

Přečtěte si také:  Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa. Které to jsou?

Německo plánuje zakázat prodej nových automobilů se spalovacím motorem od roku 2030. A bude to poměrně zásadní změna, protože německý trh je vůbec největší v Evropě. Jenže tamějším obyvatelům se tento plán nelíbí. Vyplynulo to z průzkumu institutu pro výzkum veřejného mínění Civey.

Němci zákaz nechtějí, přestože mají na nákup elektromobilů štědré dotace. Na nákup nového elektromobilu totiž mohou čerpat až 9000 euro od vlády a dalších 1500 eur mohou dostat od lokálních úřadů.

Průzkum si zadal berlínsky deník Der Tagesspiegel, který vzorku 2502 tázaných položil otázku: „Od kdy by se podle vašeho názoru měly v Německu přestat prodávat auta se spalovacím motorem?“ Celkem 55 % ze všech dotázaných odpovědělo, že by se to nemělo stát vůbec. S návrhem zákazu od roku 2030, který prosadili němečtí Zelení, souhlasí jen 22 % respondentů, přičemž z toho byli voliči Zelených jen v 55 %. A proč to tak je? Dotace na nákup nového elektromobilu nebudou nekonečné a jakmile s podporou elektrických aut vláda skončí, stanou se i pro Němce opět velmi drahými. 

Přečtěte si také:  "Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost," zní z úst šéfa Audi

Před přechodem čistě na zcela elektrický pohon ovšem varují i mnozí představitelé německého automobilového průmyslu, který je jedním z tahounů německé státní ekonomiky. Před časem se v rámci tohoto tématu ke zpřísňujícím se emisním normám vyjádřil i Manfred Schoch, šéf podnikové rady BMW. Ten o nejnovější Euro7 řekl: „Pokud budou politici takto tlačit na pilu, nastane v Německu období temna. Zažijeme takovou nezaměstnanost, jaká tu ještě nebyla. Vyzývám politiky, aby nehazardovali s prosperitou Německa.“

Nová emisní norma Euro 7, která by měla začít platit od roku 2025, je totiž opravdu hodně přísná a mohla by znamenat faktický konec spalovacích motorů. Podle návrhů, které se dostaly na veřejnost, počítá s tím, že by se emise oxidu dusíku (NOx) měly snížit za současných 80 mg/km na 30 mg/km, což podle dnešních standardů odpovídá chybové toleranci na přenosných měřicích zařízeních (34,4 mg/km).

22 komentáře

  1. Před volbou do PS by musela všechna hnutí i strany vyplnit základní dotazník. Např. Jste pro toto anebo proti . Pak bude možné jednoduše kontrolovat práci poslanců. Elektromobilita je v pořádku , pouze pro jízdu po městě jinak to bude špatná politika.

    • Jste naivní jeliman 🤣🤣🤣🤣
      Do dotazníku by si napsali co chtějí a po volbách se tomu vysmějí , jak už to bývá u předvolebnívch slibů ….

  2. No 2030 je daleko, vnímám tyto termíny jen jako úlitbu nejnovějším trendům. Ty kecy o ukončení výroby spalovacích aut v 2030-2035 nejsou postavené na realitě. Můžete si vsadit, že za 10 let se bude jezdit stejnými auty jako dnes, maximálně zase o krapet efektivnějšími anebo se bude v zájmu ekologie cestovat méně. Elektromobily budou tam, kde jsou posledních 100 let – jen pro podivíny a pro speciální účely jako golfové vozítka a podobně.

  3. Lidstvo se opravdu zblaznilo a zhlouplo. Nedávno jsem četl studii o syntetickem palivu ( benzín, nafta ), při jeho výrobě se budou používat i emise ze vzduchu. Úprava ve vozidle žádná, prostě natankujete a jedete. Syntetická paliva, která neobsahují látky jako z ropy – odkaz https://www.novinky.cz/auto/clanek/synteticky-benzin-porsche-se-blizi-fazi-testovani-muze-zachranit-konvencni-auta-40351304.
    Zrušit spalovací motory a jiné eko blaboly. A co likvidace elektroaut, solárních panelů a podobně. Kam jsme to dospěly, když chceme vyrábět údajně EKO a neumíme to ekologicky recyklovat a zpracovat. Jako třídění plastů, my jsme na třídění plastů na špici, ale neumíme to zpracovat. Chtělo by to opravdu trochu toho selského rozumu.

  4. Elektromobil nikdy nedosáhne popularity spalovacích motorů.Doufám že vyhraje zdraví rozum,a elektromobil zmizí v propadlišti dějin.Vlastnit elektromobil nemá žádný smysluplný základ.

  5. Stále se řeší osobní auta ,ale kde se řeší dodávky ,nákladní vozy a kamiony .Je jich méně ,ale vzhledem k povaze pohonných jednotek určitě v emisích budou převažovat .Předmět a termíny zákazů jsou naprosto nekonzistentní a mimo realitu a je to jen snaha nekompetentních politiků vypadat „in“. Asi bychom se měli opravdu zajímat koho volíme do všech různých institucí . Pokud to neuděláme budeme se možná za čas divit ,že tu bude ještě něco horšího než to co tu bylo před třiceti a více roky.

  6. Tlak na zákaz prodeje aut s normálním benzínovým nebo dieselovým motorem je úplně zcestný, automobilky samy končí vývoj fosilních aut. V roce 2025 by to možná mělo smysl, ale v roce 2030 už budou fosilní auta neprodejné, tak proč zákazy?

  7. Tlak na zákaz prodeje aut s normálním benzínovým nebo dieselovým motorem je úplně zcestný, de facto bláboly o emisích není nutno poslouchat. Do europarlamentu a i do našeho národního parlamentu je třeba zvolit ty poslance, kteří mají selský rozum a nepodlehnou ekoteroristům – tolik čisté elektřiny, aby byla auta jen na elektriku, žádný stát jen ze slunce, vody a vzduchu (popřípadě z bioplynu) nevyrobí a žádné nové Temelína Evropa Bohu žel nestaví 😢 – proto zákaz spalovacích motorů není reálný a ohrožuje individuální mobilitu.

  8. Je potřeba ve volbách do evropského parlamentu zvolit lidi kteří jsou normální a nebudou prosazovat takové hovadiny, jako el. auta. Nechal bych europoslance jet z Bruselu do Prahy elektromobilem, žádné letadlo, to je taky neekologické. A když letadlo tak na „elektriku“

    • Nějak mě uniká pojnta výroby el. proudu poku si dobře uvědomuje tak nikde na louce neroste a pokud se vyrábí v atomové elektrárně tak co se děje s palivem co už je neaktivní dá se zezrat prasatom?? To asi těžko dá se do kontejneru a zaveze so do nějakého CO kryru co se nepoužívá?? To asi taky není úplně fér jednání pro přírodu a naše děcka….

      • Neexistuje echt čistá elektrická energie. Vždy se musí někde něco spálit. Ty větrníky to nevytrhnou a soláry jakbysmet, ty pokrývají jen cca 5% celkové denní spotřeby.

    • Těch 900 km se již některými elektromobily dá zvládnout, když udělají 3 x 20 minut přestávku. I se spalovačem bych dělal nejméně 3 x 10 minut přestávku, tak rozdíl v době jízdy půl hodiny je v pohodě.

      • ano zatím to tak může fungovat, věřím vám, ale až budou jen elktroauta, opravdu věříte, že dojedete k nabíječce a nebude tam fronta?

  9. Pokud by se měla unabíjet elektroauta nahrazená v poměru 1:1 za auta klasická, potřebuje Evropa podle výpočtů nových 120 Temelínů jen pro auta. A protože se žádné Temelíny nestaví, je to jasné. Nebudeme soukromě jezdit. Pokud tedy přežije EU v této šílené skvadře zelených amatérů.

      • benzin spotřeba ročně odhad cca 2 130 000 000 l při 8,89kWh/l
        nafta spotřeba ročně odhad cca 5 880 000 000 l při 9,78kWh/l
        účinnost spalovacího motoru cca 25%
        2 130 000 000 x 8,89 = 18 935 700 000kWh
        5 880 000 000 x 9,78 = 57 506 400 000kWh
        ———————————————–
        76 442 100 000kWh při účinnosti 25%
        100% = 76 442 100 000 : 4 = 19 110 525 000 kWh
        = 19 110 525 MWh
        účinnost elektromobilů cca 95%
        úbytek v přenosové soustavě cca 5%
        ————————————–
        Celkem úbytek cca 10%
        19 110 525 MWh = 90%
        21 233 917 MWh = 100% (elektrátna)
        21 233 917 : 8 760 (hodin v roce) = 2 424 MW = cca 2,4
        nutných nových 1000 MW temelínských bloků pro pokrytí celkové spotřeby nafty a benzínu při kompletní náhradě osobních automobilů elektromobily

          • Počítal jsem si to orientačně pro sebe cca před rokem, asi jsem tenkrát uvažoval i s nákladními automobily a autobusy, abych měl nějakou představu co by ta legrace s elektromobily mohla znamenat + vybudování přenosové sítě pro přenos potřebné elektrické energie + nabíjecích stanic, což by byla další investice cca 2 Temelínů.

            • Perfektní výpočet. Takhle odborně bych to nedokázal. Takže 120 Temelínů na celou Evropu není hausnumero. Děkuji

  10. To je dobře že nechtějí zakázat spalovací motory. Auto na elektriku není auto ,ale elektrický spotřebič.

  11. Mlada generace chce porucit větru desti. No když tomu v EU vládne vzdelanim clovek který má vystudovanou francouskou literaturu a zabyval se životem vězňů v gulagu, tak se nelze divit kam směřují.

Přidat komentář