Citroen-C5-Aircross-Hybrid-01

Citroën před pár dny představil svoji novou vlajkovou loď C5 X. Nabízet ji bude jen s benzinovými a s plug-in hybridními motory, nafta v nabídce nebude. A už brzy nebude u Citroënu v nabídce vůbec, potvrdil to šéf značky.

Přečtěte si také:  Citroën DS dostal motor V8 z Corvette a bezpečnostní rám

Konec vývoje spalovacích motorů se šíří automobilovým světem jako mor. Takové rozhodnutí oznamuje jedna značka za druhou, některé končí vývoj spalovacích motorů absolutně, jiné (například Renault) jen s naftovými motory. Může za to nejen kauza dieselgate, ale i politika Evropské unie, která na výrobce vyvíjí tlak kvůli čím dál přísnějším limitům emisí CO2. Jsou ale šéfové automobilek, kteří si o tom myslí své

Ovšem šéf značky Citroën Vincent Cobée pro britský magazín Autocar řekl: „Naftové motory mě nechávají úplně chladným. Ještě před pěti lety byl jejich podíl v některých segmentech 80 %, loni už to bylo jen 50 % a v následujících třech nebo čtyřech letech může klesnout až k 15 %.“ Vzhledem k tomu, že naftové motory nebudou některé automobilky prodávat, protože je nebudou vyvíjet, je to docela reálné.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz chce v nabídce spalovací motory co nejdéle. Zůstanou do té doby, kdy to bude ještě dávat smysl

Absolutní konec naftových motorů se ale nejen podle Cobéeho, ale i podle dalších vlivných zástupců automobilek ještě nechystá. Například BMW před časem oznámilo, že jejich konec přijde až přibližně za 30 let

2 komentáře

  1. Som zvedavý čo budete robiť vy eko dementi s batériami po skončení ich životnosti. A verte bude toho svinstva až až. Pre čistú EÚ zamoríte zas Afriku, že?

Přidat komentář