Evropská unie už pár let velmi masivně protlačuje elektromobilitu a postupně všechny připravuje na zákaz aut se spalovacími motory. Čím dál tím častěji se ale ozývají hlasy těch, kteří to nevidí jako správnou cestu. Nejnověji se ozvala Asociace strojírenského průmyslu (VDMA). Ta pro magazín Auto Express prohlásila, že problém nejsou spalovací motory a jejich technologie jako takové, ale spíše fosilní paliva.
Plán EU, tedy zakázat spalovací motory, by podle nich ohrozil asi 160 000 pracovních míst v Evropě a zároveň by se negativně podepsal na průmyslové síle Evropy. Karl Haeusgen, prezident VDMA pro Auto Express řekl: „Spalovací motory poháněné ekologicky neutrálními palivy mohou být doplňkem elektrifikace dopravy. Není problém v samotných motorech, ale ve fosilních palivech, která se dnes používají. Místo zákazu spalovacích motorů by mělo být využito všech možností jejich šetrného fungování.“
Navíc se ukazuje, že elektromobily nemusí být k životnímu prostředí tak šetrné, jak se myslelo. Pokud se navíc EU vzdá svého průmyslového vedení v odvětví spalovacích motorů rychle je převezmou jiné trhy, ve hře je třeba Čína.
Další výrobce představuje „ekobenzin“. Emise sníží až o 80 %
Technologie zelených, respektive emisně čistých paliv přitom není ničím úplně novým a neprobádaným. Jen je ze strany úřadů, tedy Evropské komise, potřeba chtít. Na vývoji syntetických paliv pracuje třeba značka Porsche, ale i Hyundai a Kia, které systém syntetických paliv popsaly takto: „E-paliva se na rozdíl od výroby klasických paliv syntetizují z tzv. zeleného vodíku – vyráběného elektrolýzou vody za použití elektřiny z obnovitelných zdrojů – a oxidu uhličitého, což v součtu znamená 80% snížení emisí napříč celým životním cyklem.“
Nejméně ušetří ti s novým autem, protože mají slevu na sil. dani. Snížení spotřební daně o 2 Kč se v ceně neprojeví, protože cena okamžitě vzrostla o víc.
v litru nafty je víc energie než v litru benzinu – Nejlepší akumulátor energie je bezpochyby nafta
Nejlepší akumulátor energie je bezpochyby benzín. El. baterie je až 60 krát těžší.
Ještě jsem neviděl aby někdo naučil číst velblouda ???Tak se nedivte že ti co tam jsou se většinou v ničem nevyznají tak jen přikyvují jen Pokud tam nebudou v EU inženýři a odbornici ale většinou sami s Euro školami tak to dopadne špatně !!!