nejvykonnejsi-motory-na-svete-10valec-lamborghini
Foto: Lamborghini

Konec spalovacích motorů je v Evropě jasná věc. Jsou ale značky, které se jich na starém kontinentu nechtějí jen tak vzdát. Jednou z nich je i Lamborghini, která je chce udržet co nejdéle to jen půjde. Pomoci ji v tom má i recept Porsche.

Současný šéf italské sportovní automobilky Stephan Winkelmann není úplně příznivce elektromobility, tím spíše v segmentu supersportovních aut, která jsou v první řadě o emocích. Chce zachovat spalovací motory pod kapotou sportovních aut Lamborghini co nejdéle to půjde, pomoci mu k tomu mají i syntetická paliva, která vyvíjí s dalšími partnery automobilka Porsche.

Přečtěte si také:  Lamborghini odhaluje své plány elektrifikace. Přijdou plug-in hybridy i elektromobily, ale zůstane i benzinový motor V12

Stephan Winkelmann rozhodně není jen tak obyčejným šéfem značky, ale naopak je to velmi schopný manažer. Kromě Lamborghini stál také v čele Bugatti a v obou automobilkách je zodpovědný za to, že jsou ve velkém zisku. Jenže je to také člověk, který s šéfem celého koncernu Volkswagen Herbertem Diessem nesdílí nadšení pro elektromobilitu. Ovšem třeba budoucnost Bugatti je spojena se značkou Rimac, která vyrábí superrychlé a sportovní elektromobily.

Podle Winkelmanna vznikne první elektrické Lamborghini až kolem roku 2027. Předtím by měly vzniknout nástupci modelů Aventador a Huracán s hybridním pohonným ústrojím. Současně s tím by měl být představen ještě další úplně nový model.

„Zákonodárci rozhodnou, co nám dovolí vyrábět po roce 2030. Na druhé straně věříme, že to bude příležitost pro syntetická paliva, která jsou uhlíkově neutrální a bude je možné vyrábět v dostatečném množství, aby mohla pohánět naše auta. Toto je směr, v němž si chceme nechat otevřené dveře,“ komentoval situaci Winkelmann. Další konkrétnější informace o směřování Lamborghini ale v dohledném čase očekávat nemáme. A to jednoduše proto, že zatím vlastně nikdo neví, co opravdu bude anebo nebude.

Přidat komentář