Lamborghini-Aventador-S-Roadster-6

Lamborghini odhaluje své plány elektrifikace. Přijdou plug-in hybridy i elektromobily, ale zůstane i benzinový motor V12

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Autocar - Foto: Lamborghini - 26. 7. 2021


Všechny automobilky světa, pokud budou chtít prodávat v Evropě i za pár let, budou muset svoje auta elektrifikovat. A spíš více než méně. Týká se to i výrobců supersportů jako je například Lamborghini. To teď své plány ohledně elektrifikace svých modelů poodhalilo a mimo jiné chystá v relativně blízké době dokonce i elektromobil.

Elektrifikace u Lamborghini začne v roce 2023, kdy by měl být představen nový Aventador. Není třeba se ale bát. I přesto, že to bude plug-in hybrid, bude pod kapotou plnotučný dvanáctiválec. Půjde o zcela nový motor z vlastního vývoje automobilky, takže podle generálního ředitele Lamborghini Stephana Winkelmanna nepřijde italský sporťák o svůj dosavadní charakter.

Přečtěte si také:  Lamborghini vstoupilo do elektromobility. Nabídlo nejlevnější model historie

Šéf automobilky v rozhovoru pro britský magazín Autocar prozradil i další věci. Elektrifikovaný model už Lamborghini totiž také před časem představilo, bylo to Lamborghini Sián, které vycházelo z Aventadoru. To však pro uložení elektrické energie nepoužívalo klasicky baterie, ale kondenzátory. Pro nástupce současného Aventadoru se však s takovým řešením nepočítá. Podle Winkelmanna nejsou pro tak výraznou elektrifikaci vhodné. Také řekl, že automobilka chce v letech 2023 až 2024 elektrifikovat kompletní modelovou řadu, aby se emise CO2 do roku 2025 snížily až o 50 %.

Lamborghini chystá velkou elektrifikaci. Plug-in hybrid už za 2 roky, elektromobil o chvíli později

Nové generace by se ale měl dočkat i menší model Huracán. O něm ovšem Stephan Winkelmann příliš mluvit nechtěl. Důvodem je to, že by se na trhu měl objevit až v roce 2024, tedy za tři roky. Ještě předtím navíc dorazí jeho derivát, ale také facelift úspěšného SUV Urus. Obou aut bychom se měli dočkat už v příštím roce. Naznačil ale to, že by nástupce Huracánu mohl přijít o svůj fenomenální vidlicový desetiválec, protože prioritou je dvanáctiválec a u ostatních motorizací bude potřeba dodržovat přísné emisní limity.

U modelů „pro radost“, jakými bezpochyby Aventador i Huracán jsou, chce italská automobilka udržet spalovací motory (byť více či méně elektrifikované) co nejdéle to půjde, ale u Urusu, který je „autem pro každý den“, se pohonné ústrojí sveze na plug-in hybridní a čistě elektrické vlně, jaká je i u konkurence. To by také znamenalo, že chystaný elektromobil nebude sporťák v pravém slova smyslu, ale právě „auto pro každý den“. Nebude to ale SUV, nýbrž auto 2+2. Dočkáme se tedy opět dalšího čtyřdveřového lamba?

Přečtěte si také:  Volkswagen představil modely ID.Buzz inspirované Star Wars. Jeden pro Temnou a druhý pro Světlou stranu síly

Winkelmann každopádně ví, že v případě elektromobilů to bude opravdu velká výzva, aby si taková sportovní značka, jakou Lamborghini je, udržela své typické vlastnosti. Stačí se ale podívat na Porsche Taycan a je jisté, že se to vlastně povést může.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek