tovarna-porsche

Už před časem oznámila automobilka Porsche, že se svými partnery chystá výrobu syntetického paliva. To má být ekologické a klimaticky neutrální. Teď je tu další krok, Porsche už staví fabriku, kde bude toto palivo vyrábět.

Hlavním partnerem automobilky Porsche na tomto projektu je společnost Siemens. Továrna vzniká v jihoamerickém Chile a první emisně nezávadné palivo by měla vyprodukovat už v příštím roce. To by mělo vzniknout zhruba 130 tisíc litrů paliva. Až továrna naběhne na plný provoz, měla by produkovat přibližně 550 milionů litrů syntetického paliva ročně.

Siemens Energy, Porsche a další partneři podporují vývoj klimaticky neutrálního e-paliva

Podle tiskové zprávy dokáže Chile nabídnout velmi příznivé klimatické podmínky k levné výrobě elektřiny s využitím energie větru.V mezinárodním měřítku má proto velmi vysoký potenciál z pohledu výroby, vývozu a místního využití zeleného vodíku. Při výrobě ekologického vodíku s využitím energie větru rozkládají elektrolyzéry vodu na dvě složky – kyslík a vodík. Plánem v druhém kroku je filtrovat CO2 z ovzduší a poté jej společně se zeleným vodíkem využívat k výrobě syntetického metanolu. Výsledkem je obnovitelný metanol, který lze proměnit v klimaticky neutrálního palivo s využitím technologie MTG (Methanol To Gasoline) pod licencí a za podpory firmy ExxonMobil.

Přečtěte si také:  "Zákaz spalovacích motorů je nedorozumění," myslí si šéf vývoje Porsche, a má docela pádné argumenty

Výroba bude probíhat pomocí elektřiny z obnovitelných zdrojů a s využitím CO2 zachyceného z atmosféry. I díky tomu má být palivo ekologické, protože tím vykompenzuje emise CO2, které by vznikly jeho spálením v motoru. Kromě „čistoty“ má být výhodou i fakt, že by takové palivo mělo být bez jakýchkoliv problémů použitelné i pro starší auta se spalovacími motory.

V prvním, tedy už v příštím roce výroby by mělo být palivo (odhadem 130 tisíc litrů) využito hlavně pro závodní vozy Porsche a v propagačních vozech značky v rámci tzv. Porsche Experience Center. Do roku 2024 by mělo vznikat 55 milionů litrů a v roce 2026 pak až již zmiňovaných 550 milionů litrů ročně. Německý výrobce sportovních vozů v první fázi do projektu investuje cca. 20 milionů eur.

Přečtěte si také:  Šéf VW se rozpovídal o elektromobilech. V Jižní Americe nedávají smysl. I vodík je podle něj slepá ulička

Také je ale potřeba dodat, že toto palivo nemá zachránit svět, nýbrž má pomoci automobilce Porsche udržet spalovací motory v nabídce co nejdéle. Nejde navíc jen o prodej nových aut, ale také o provoz historických modelů, které k jízdě také potřebují benzin. 

Přidat komentář