Ford Mustang nové generace byl představen už před několika měsíci, vzniknou z něj i závodní speciály. Jeden z nich bude i pro kategorii GT3 a Ford nám jej právě krátce předvedl. A to nejen designově, ale i zvukově. A jeho osmiválec zní opravdu skvěle.
Sedmá generace Fordu Mustang stále nabídne osmiválcový motor. A to nejen v Americe, ale i v Evropě. Vznikne z něj i celkem šesti závodních aut, včetně toho do vrcholné kategorie GT3. I toto auto bude mít benzinový osmiválec. A ten zní skvěle. To oddělení Ford Performance, které mělo vývoj závoďáku společně s kanadskou společností Multimatic Motorsports na starosti, předvádí v nedlouhém videu z okruhu Sebring, kde se auto v tomto týdnu tři dny testovalo.
Šéf Fordu na svém twitteru video se zvukem zveřejnil a také se ptá, zda by měli udělat i silniční verzi. Co myslíte?
Should we make a road version? https://t.co/LxaK6AjvD6
— Jim Farley (@jimfarley98) March 22, 2023
Závoďák kategorie GT3 má výrazně upravenou karoserii, která vypadá, že je z karbonu. Má spoustu nasávacích a větracích otvorů a hodně upravenou aerodynamiku: upravený přední nárazník se specificky tvarovaným spojlerem a křidélky, zadní nárazník s velkým difuzorem a nechybí samozřejmě ani velké přítlačné křídlo na zádi. Pod kapotou by měl být upravený motor Coyote V8 s objemem zvětšeným na 5,4 litru.
S tímhle závodním Mustangem má Ford velké plány, chce se s ním totiž v příštím roce po 27 letech vrátit na legendární závod 24 hodin Le Mans.
Ford Performance ale nechystá z nového Mustangu jen jeden závodní speciál, ale bude jich celkem šest.
Dva z nich budou vycházet z nejostřejší verze Mustang Dark Horse. Půjde o závodní auta s homologací FIA s odlehčeným interiérem, závodním rámem, závodní sedačkou i vícebodovými pásy a odnímatelným volantem. Další závodní verze budou upraveny pro starty v závodech šampionátu NASCAR, v australské sérii V8 Supercars, ale také GT4 a právě i GT3.
Sériový Ford Mustang bude v Evropě na prodej pouze s osmiválcem jako verze Mustang GT. Pod jeho kapotou bude čtvrtá generace motoru Coyote V8, která se mezigeneračně dočkala velkých změn. Nový motor je o 22 kW/30 koní a 7 Nm výkonnější než ten předchozí, nově se může pochlubit výkonem 358 kW/487 koní a točivým momentem 562 Nm. Pokud si připlatíte za sportovní výfukové potrubí s aktivními klapkami, poskočí výkon dokonce na 362 kW/493 koní a točivý moment na 566 Nm.
Zmiňovaná verze Mustang Dark Horse bude ale ještě ostřejší a výkonnější, tu totiž ladilo oddělení Ford Performance. Pod kapotou má sice stejný osmiválec jako verze GT, ale má kované vnitřnosti, jiný klikový hřídel i vačkové hřídele. Výsledkem je vyšší odolnost motoru a schopnost točit až 7500 otáček za minutu. Na zadní kola tak půjde 373 kW/507 koní a 566 Nm. Mimochodem, pro tuto verzi si budete moci objednat i lehčí karbonové disky kol.