Dacia Duster se před pár dny dostala na trh teprve v omlazeném vydání, ale už se rýsují informace o nové generaci. Ta by měla dorazit v roce 2024 a měla by zachovat to, na co jsme u tohoto modelu zvyklí. Chybět by neměl pohon všech kol, ani hybridní pohon, stejně jako stále poměrně příznivá cena.
Se stále se zpřísňujícími emisními limity je čím dál tím těžší vyrábět levná auta, protože technika, která je ke snižování emisí potřebná, je velmi drahá. I proto z nabídky automobilek mizí ty nejmenší městské modely. Postupně je nahradí elektromobily, ale nejdříve je potřeba, aby potřebná technika zlevnila.
Dacia už sice svůj první elektromobil také představila, ale stále chce zachovat i prodej aut se spalovacími motory pro cenově senzitivní zákazníky. A taková má být i nová, již třetí generace oblíbeného Dusteru.
Produktový šéf Dusteru Julien Ferry se k nové generaci vyjádřil vcelku jasně. „Nástupcem současného auta musí být stejné auto. Jeho úkolem je nabídnout lidem velmi dobrý poměr ceny a hodnoty.“ Stejně tak řekl, že i nový Duster musí mít stále ty správné terénní schopnosti. „Dacia zachová recept a aktualizuje ho podle požadavků zákazníků,“ dodal Ferry.
Bude to ale velmi těžký úkol, protože nová generace Dacia Duster má stát na podvozkové platformě CMF-B, tedy té samé jako nové Sandero, Logan či Jogger, anebo Renaulty Clio či Captur. A ani jedno z těchto aut, jak jistě tušíte, pohon všech kol nenabízí. A nenabízí ho zatím ani elektrifikovaná platforma CMF-BEV, která je připravená pro elektromobily segmentu A a B.
Jak tedy bude poháněna zadní náprava nového Dusteru je pro nás zatím záhadou, ale na to, abychom to zjistili, zbývá ještě hodně času. Může to být po vzoru modelů koncernu Stellantis, kde jsou čtyřkolky řešeny u plug-in hybridů zadním elektromotorem, přičemž spalovací motor pohání jen kola přední nápravy.
S novou generací Dacia Duster by mělo vzniknout i dvojče v podobě LADA Niva, které pohon všech kol dostane, stejně jako má mít i redukční převodovku. Bát bychom se tedy neměli, plni napětí ale jsme.