2021-Dacia_Jogger_Extreme- (2)

Dacia potvrzuje své ambice v segmentu C novým rodinným sedmimístným modelem za méně než 15 000 € (v přepočtu cca 381 tisíc korun). Dacia Jogger se představuje jako čtvrtý pilíř produktové strategie značky Dacia. Po malém městském 100 % elektrickém voze (Spring), kompaktním voze (Sandero) a SUV (Duster) přichází Dacia s přepracovaným rodinným modelem se 7 místy. Tato novinka přichází v rámci obnovy sortimentu Dacia, jež bude do roku 2025 završena dalšími dvěma novými modely.

Rodinná a víceúčelová Dacia Jogger si bere to nejlepší z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV. Je nezařaditelná do jediné třídy. Jako pravý rodinný vůz Dacia Jogger nabízí nejlepší poměr cena / prostornost interiéru a víceúčelové využití vozu jako „švýcarského nože“.

Název evokuje sport, přírodu a pozitivní energii, Dacia Jogger se tak podílí na šíření nové identity značky. Název je krátký a mezinárodní, značí maskulinitu, robustnost a víceúčelové využití. Dacia Jogger evokuje především vytrvalost ideálního životního partnera v každodenních situacích rodin, které touží po úniku a čerstvém vzduchu.

Přečtěte si také:  Mazda překvapila. V Evropě představí nový šestiválec, diesel i Wankel

Dacia Jogger bude uvedena se dvěma motory splňujícími nejnovější emisní normu Euro 6D Full. Rodinný vůz představuje zcela nový efektivní a výkonný benzínový motor TCe 110 a nabízí jako alternativu LPG s motorem TCe 100 LPG. Dacia je jediný konstruktér, jenž nabízí kompletní sortiment osobních automobilů s dvojím pohonem na benzín a LPG.
Nabídka motorů bude doplněna verzí HYBRID od roku 2023. Dacia Jogger se stane
nejdostupnějším sedmimístným hybridem na trhu!

Zahájení objednávek se plánuje na listopad 2021 ve třiceti zejména evropských zemích, ale i v Turecku, Izraeli a později v Maroku. Dacia Jogger budou k dispozici u dealerů od února 2022.

„Dacia přináší inovativní rodinný model Jogger s až 7 místy. Tento nový víceúčelový vůz ztělesňuje postavení značky v outdoorovém stylu a stále je připraven překračovat dobyté mety. Ukazuje vůli Dacie vždy poskytovat mobilitu všem včetně početných rodin. Dacia Jogger bude rovněž první hybrid značky, mobilita ve městech i mimo ně musí být k dispozici všem,“ říká Denis Le Vot, Generální ředitel Dacia.

DYNAMICKÝ RODINNÝ VŮZ, NEJDOSTUPNĚJŠÍ V SEGMENTU C

Dacia přepracovala rodinný vůz tak, aby odpovídal touze po výletech, přírodě, outdooru, stejně jako každodenních rodinných dobrodružstvích. Dacia Jogger byla navržena pro dobrodružství, přejímá délku karoserie kombi, prostornost MPV a atributy SUV.

2021-Dacia_Jogger_Extreme- (3)

DYNAMICKÁ LINIE

Dacia Jogger má vertikální přední masku s širokou mřížkou, která je typická pro značku Dacia. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají vozu dynamiku. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu.
Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí jakémukoliv typu vozovky.

VELKORYSÉ ROZMĚRY

Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Dacia Jogger tak vyzařuje dojem robustnosti. Její velkorysý rozvor 2,90 m, výška kabiny 912 mm a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položený práh) přispívají k vnitřní prostornosti, včetně zavazadlového prostoru. Zvětšená délka zadních dveří a boční odsazení na úrovni oken (30 mm) usnadňují nastupování na zadní sedadla. Dacia Jogger je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia. Tyto rozměry jsou nejen rodinami vyhledávány pro mnohostranné každodenní využití.

Přečtěte si také:  Nejnovější Caterham Seven 170 se představuje. Je to nejlehčí model značky

SVĚTELNÝ PODPIS VE TVARU PÍSMENE Y

Přední a zadní optika zahrnuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci, tím i lepší viditelnost sebe a ostatních účastníků provozu.

MODULÁRNÍ STŘEŠNÍ LIŠTY

Některé verze Dacia Jogger jsou vybaveny modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu včetně té neočekávané, nosič vytvořený z těchto lišt unese až 80 kg (kola, lyže, střešní box apod.). Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a ekonomický.

2021-Dacia_Jogger_Extreme- (4)

PRAKTICKÁ DO NEJMENŠÍCH DETAILŮ

Kola zvýrazněná vystupujícími oblouky jsou vybavena ráfky „FLEXWHEEL“ v designu, který málokdo rozezná od disků z lehkých slitin. Ráfky z lehké slitiny jsou také k dispozici i ve velikosti 16 palců s diamantovým efektem. Kliky u dveří mají střídmý design a ergonomický tvar. K otvírání kufru slouží elektrické tlačítko ukryté pod lištou zadních dveří.

PROSTOR A KOMFORT VE VŠECH ŘADÁCH

Dacia Jogger odpovídá potřebám prostoru a víceúčelového využití rodin, které doprovází v jejich každodenním životě. S 24 litry prakticky uspořádaných úložných prostor uspokojí potřebu pohodlí všech členů posádky vpředu i vzadu, a dokonce i ve třetí řadě!

ŠIROKÁ PALUBNÍ DESKA

Dojem z interiéru podtrhují kvalitní materiály a vhodně zvolené barevné kombinace. Dacia využila horizontálně členěnou palubní desku jejíž horní a spodní část odděluje středový pás, který může být čalouněný textilií. Nad tímto pásem se nacházejí důležité prvky pro řidiče (přístrojový štít, multimediální obrazovka) a pod ním, stále na dosah ruky, ovládání manuální, či automatické klimatizace. Stejný textilní potah se nachází na středové loketní opěrce a loketních opěrkách předních dveřích.

POHODLÍ PRO VŠECHNY CESTUJÍCÍ

V závislosti na verzi využívají cestující ve druhé řadě sklopné stolky vybavené držákem pohárku. Jsou posuvné o 70 mm, čímž se přizpůsobí potřebám každého pasažéra. 2. řada je vybavena také dvěma úchyty ISOFIX pro auto sedačky na krajních sedadlech. Díky tomu je zajištěno optimální uchycení sedačky a tím i bezpečnost dětí.

Přečtěte si také:  Lamborghini Countach LPI 800-4 oficiálně. Dostalo pohon všech kol a hybridní pohon

Co se týče cestujících ve 3. řadě, každý má samostatné sedadlo, loketní opěrku a výklopné zadní okénko pro lepší výhled na silnici. Všechny řady sedadel mají stropní světlo. Výška sedadel (375 mm ve 2. řadě 2; 236 mm ve 3. řadě) poskytuje ještě větší komfort na zadních sedadlech 2. a 3. řady.

ÚLOŽNÝ PROSTOR VE VŠECH ŘADÁCH

Dacia Jogger disponuje 24 litry úložných prostorů rozmístěných po celém vozidle, takže je mohou využívat všichni cestující. Mezi ty hlavní patří uzavřená přihrádka v palubní desce o objemu 7 litrů, úložný prostor v předních a zadních dveřích, kam se vejde litrová láhev, uzavřená středová schránka o objemu 1,3 litrů a celkem šest držáků na nápoje.

TVAROVANÁ A NASTAVITELNÁ SEDADLA

Dacia Jogger se rýmuje i s komfortem. Sedadla jsou tvarovaná, aby poskytovala dobrou oporu řidiči i cestujícím. Pro ideální polohu při řízení může řidič nastavit výšku sedadla (+/- 35 mm), výšku volantu (+/- 2.1°) a hloubku volantu (+/- 25 mm) a vybrat si středovou loketní opěrku s úložným prostorem (volitelně).

2021-Dacia_Jogger_Extreme- (7)

NOVÝ VŠESTRANNÝ ČLEN RODINY S AŽ SEDMI MÍSTY K SEZENÍ

Díky svým 3 řadám může Dacia Jogger pojmout až 7 dospělých osob. Automobil je pojatý jako všestranný pomocník. Umožňuje až 56 různých konfigurací! Dacia Jogger doprovází rodinu každý den, přičemž se může měnit den po dni, po měsíci nebo po roce.

MULTIFUNKČNÍ VŮZ

Zadní prostor je tvořen lavicí s třemi sklopnými sedadly 2/3-1/3 (ve 2. řadě) a dvěma samostatnými sklopnými pevně umístěnými sedadly 50/50 (ve 3. řadě).
Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je 2. řada sklopená! V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů VDA, pokud je 2. řada sklopená a 3. řada vyjmuta. 3. řadu je možné také přiklopit k lavici 2. řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů VDA.

Přečtěte si také:  Dacia mění logo. Je graficky jednodušší a podle značky "vyvolává na první pohled dojem síly a stability"

VYNIKAJÍCÍ PŘÍSTUP I DO TŘETÍ ŘADY

Díky délce 4,55 m a velkorysému rozvoru 2,90 m poskytuje Dacia Jogger nejlepší prostornost na trhu. 2. řada přestavuje dobrou úroveň komfortu stejnou výškou sedadel (758 mm) i prostorem pro nohy a kolena jako vpředu. Dacia Jogger nabízí nejlepší přístup do 3. řady díky výklopnému mechanismu druhé řady. Světlá výška 855 mm a prostor pro kolena (127 mm) ve 3. řadě ji řadí mezi nejlepší sedmimístná vozidla na trhu, jelikož umožňuje pohodlné sezení dvou dospělých osob.

PRAKTICKÝ A VARIABILNÍ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Objem kufru je 708 litrů VDA při konfiguraci s 5 místy a 160 litrů VDA v konfiguraci se 7 místy. Díky výšce nákladového prostoru (661 mm) a délce zavazadelníku (1 150 mm) mohou rodiny vodorovně převážet dětský kočárek a dětské kolo, aniž by musely odmontovat sedadlo, stačí sklopit jednu sedačku ve 3. řadě. Sportovci mohou převážet kompletní golfovou soupravu, pokud jednoduše vyjmou 3. řadu. Aby se lépe využil prostor a doprava byla bezpečnější, kufr má elastické popruhy a čtyři upevňovací oka. Je zde rovněž zabudována zásuvka na 12V. Dacia Jogger je také vybavena třemi háčky: dvěma v kufru a jedním vpředu na straně spolujezdce. Ideální k zavěšení tašky.

MULTIMEDIA: SVOBODA VOLBY

Dacia Jogger nabízí tři úrovně multimédií, z nichž si každý může vybrat tu svou : chytrý Media Control ovládaný smartphonem, Media Display s dotykovou osmipalcovou obrazovkou, Media Nav s navigací a zrcadlením telefonu přes Wi-Fi.

MEDIA CONTROL: MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM DOSTUPNÝ PRO VŠECHNY

Media Control je kompletní multimediální systém. Toto zařízení obsahuje dva reproduktory, držák chytrého telefonu přímo zabudovaný do palubní desky, připojení Bluetooth a USB, ovladače u volantu a zobrazení informací z rádia na digitální obrazovce TFT 3,5 palců palubního počítače.

Přečtěte si také:  Hyundai Kona N dostane převodovku N DCT. Doplní ji mnoha zajímavými funkcemi

Nabízí rozšíření možností připojením smartphonu a bezplatné aplikace Dacia Media Control. Tato aplikace umožňuje využívat zejména navigaci pomocí aplikace GPS z telefonu, ještě ergonomičtější přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám a dalším funkcím jako rozeznávání hlasu Siri nebo Android. Pro bezpečnější řízení jsou ovladače umístěny na volantu a na sdruženém ovladači pod volantem.

2021-Dacia_Jogger_Extreme- (6)

MEDIA DISPLAY A MEDIA NAV

Media Display má čtyři reproduktory a vstup USB, palubní deska obsahuje velkou osmipalcovou dotykovou obrazovku v dostatečné výšce, kterou je mírně natočena k řidiči pro lepší viditelnost a ergonomii. Intuitivní a přívětivé rozhraní je vybaveno připojením Bluetooth a je kompatibilní se systémy Android Auto a Apple CarPlay. Jedinečná záložka „vozidlo“ umožňuje zejména přístup k nastavení vybraných asistentů řízení.

A konečně díky Media Nav je Dacia Jogger obohacena zabudovanou navigací a bezdrátovým zrcadlením chytrých telefonů přes Wi-Fi pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá šest reproduktorů a dva vstupy USB.

SÉRIOVÝ STANDARD

Dacia Jogger reaguje na potřeby rodin, jimž nabízí základní konektivitu s držákem telefonu, digitální obrazovku TFT 3,5 palců na přístrojovém štítu a podle verze až tři zásuvky 12 V k nabíjení tabletu kdekoliv. Sériovou nabídku doplňují další užitečná zařízení: ovladače na volantu pro omezovač rychlosti a automatické rozsvícení světel díky

Přečtěte si také:  Ferrari 296 GTB používá stejný motor jako Maserati MC20? "To je nesmysl," ozývá se z Ferrari
světelnému senzoru.

VOLITELNĚ NĚCO NAVÍC

Dacia Jogger nabízí další vybavení, buď volitelně nebo podle daného trhu. Mimo jiné zmiňujeme přední vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci s digitálním displejem, bezklíčový přístup a startování s handsfree kartou s dálkovým odemykáním kufru a rozsvěcením potkávacích světel pro snadné nalezení Dacie Jogger za tmy. Dále i automatické zapnutí stěračů, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací kameru, systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací senzory vpředu i vzadu.

MODERNÍ PLATFORMA A BEZPEČNOST NA PALUBĚ

Dacia Jogger je vybavena moderní platformou, zesílenou konstrukcí karoserie a šesti airbagy, dále má i asistenty řízení poslední generace.

PLATFORMA NOVÉ GENERACE DACIA

Rodina platforem CMF-B byla uvedena u třetí generace modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan a představuje srdce produktové strategie u modelů segmentu B a C. Dacia Jogger využívá specifický zadní modul pro délku do 4,55m a poskytuje tak prostor a multifunkční využití vozu segmentu C.

Přečtěte si také:  Test Dacia Logan TCe 100 LPG (2021)

Aerodynamika vozidla byla při vývoji na předním místě, a i díky ložiskům kol s nízkým třením, zakrytování podvozku a další optimalizaci, jako třeba automaticky ovládaným klapkám v přední části se povedlo docílit velmi nízké spotřeby paliva a emisí CO2.

ZESÍLENÍ KONSTRUKCE PODVOZKU

Dacia Jogger stojí na moderní platformě a přispívá k dobré ochraně v případě nárazu díky vysoké odolnosti a tuhosti. Konstrukce je zesílená v části motorového prostoru i kabiny. Přítomnost akcelerometru a senzorů tlaku ve dveřích umožňuje včasnou detekci bočních kolizí pro rychlejší rozvinutí hlavových a bočních airbagů chránících břicho, hrudník a hlavu.

AUTOMATICKÉ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ

Systém je aktivní při rychlosti 7 až 170 km/h. Pomocí předního radaru ověřuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu (detekce od 7 do 80 km/h pro stojící vozidlo). Pokud je zjištěno riziko kolize, systém vyšle vizuální a zvukový signál řidiči, než:

  • Zvýší výkon brzdového systému, pokud řidič brzdí, ale riziko stále trvá
  • Automaticky aktivuje brzdy nebo posílí brzdný účinek, pokud řidič nezabrzdí nebo brzdí nedostatečně.

SYSTÉM HLÍDÁNÍ MRTVÝCH ÚHLŮ

Aktivní od 30 km/h do 140 km/h. Upozorní řidiče na možnou kolizi s jiným vozidlem po straně nebo vzadu. Čtyři ultrazvukové senzory (dva se nacházejí v zadní části vozidla a dva vpředu) zachytí předměty v pohybu – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco nebo někdo nachází v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na vnějším zpětném zrcátku na odpovídající straně.

ASISTENT PARKOVÁNÍ

Tento systém se skládá ze čtyř ultrazvukových senzorů vpředu a čtyř vzadu, zadní kamery a dynamických vodících lišt na displeji infotainmentu, které umožňují snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním signálům.

Přečtěte si také:  Chcete si koupit malé ojeté auto? Na tuto pětici byste si měli dávat pozor

ASISTENT PRO ROZJEZD VE SVAHU

Toto zařízení po dobu dvou sekund brání vozidlu couvnout, než při rozjezdu ve svahu řidič sundá nohu z brzdy a přesune ji na plynový pedál.

Dacia Jogger je standardně vybavena omezovačem rychlosti a ESP poslední generace, v závislosti na výbavě rovněž tempomatem s ovládáním na volantu.

ŘADA EFEKTIVNÍCH MOTORŮ NA BENZÍN A LPG

Dacia Jogger využívá řadu motorů vhodných pro jakékoliv rodinné použití s novým benzinovým motorem 1.0 TCe 110 a motorem TCe 100 LPG, který pracuje na benzín / LPG. Motory mají Start & Stop a splňují normu Euro 6D Full.

NOVÝ MOTOR TCE 110

Dacia Jogger je vybavená zcela novým benzínovým motorem TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní. Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Tento motor s točivým momentem 200 Nm je nejvýkonnější z řady nabízené u Dacia Jogger.

Nový TCe 110 představuje technické inovace, které zvyšují jeho výkon, zlepšují spotřebu paliva a snižují emise CO2. Variabilní časování ventilů, variabilní olejové čerpadlo a využití řady účinnějších materiálů podporují výkon a snižují spotřebu paliva a opotřebení. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2. Takto vybavený motor TCe 110 kombinuje nejnovější technologie a nabízí zákazníkům nejlepší potěšení z jízdy a nejlepší možný poměr výkon / spotřeba.

Přečtěte si také:  Suzuki Jimny bude zachráněno. Evropské prodeje by měly být opět bezproblémové

DACIA LPG: DVOJÍ PALIVO BENZÍN-LPG

Dacia je jediný konstruktér, který nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a plyn LPG. Tovární implementace této technologie zaručuje bezpečnost a spolehlivost. Trvání konstrukční záruky, servisní intervaly a náklady na údržbu, kapacita palivové nádrže je identická jako u benzínové verze (nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola).

Smíšená spotřeba v cyklu WLTP začíná u 7.6 L/100 km (čili 121 g CO2/km) na motor 1.0 L TCe 100 LPG. Při jízdě na LPG vypouští Dacia Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. Poskytuje navíc dojezd přes 1 100 km díky svým 2 nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín.

Použití LPG u Dacie je snadné, zpříjemňuje řízení, snižuje emise CO2 a umožňuje velký dojezd na jedno tankování. V některých zemích lze při používání dvojího paliva benzín/LPG využít různé pobídky, nižší daň, nízkou nákupní cenu v čerpací stanici nebo absenci ekologické přirážky či omezení provozu.

2021-Dacia_Jogger_Extreme-prurez-kufr

OBJEM ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU (DM3 VDA / Litry)

5 míst

7 míst

Maximální objem zavazadlového prostoru všechny řady na místě

708 / 842

160 / 213

Maximální objem – řada 3 sklopená

565 / 712

Maximální objem – řada 2 sklopená a řada 3 vyjmutá

1 819 / –

2021-Dacia_Jogger_Extreme-rozmery

ROZMĚRY (mm)  
Celková délka

4 547

Rozvor

2 897

Přední převis

830

Zadní převis

820

Celková délka se sklopenými zrcátky / s nesklopenými zrcátky

1784 / 2052

Rozchod předních kol

1520

Rozchod zadních kol

1509

Výška se střešními lištami / bez střešních lišt

1632 / na

Výška prázdného vozidla s otevřenými zadními dveřmi

2020

Výška nákladové hrany

661

Světlá výška prázdná / se zátěží

200 / na

Prostor pro kolena ve 2. řadě

181

Prostor pro kolena ve 3. řadě

127

Šířka pro lokty vpředu

1410

Šířka pro lokty vzadu

1416

Šířka pro ramena vpředu

1394

Šířka pro ramena vzadu

1368

Výška interiéru v 1. řadě

912

Výška interiéru v 2. řadě

904

Výška interiéru v 3. řadě

855

Maximální šířka vstupu do zavazadlového prostoru

1034

Šířka mezi podběhy kol

1011

Délka nákladního prostoru se sklopenou lavicí

1150

1 komentář

  1. Počítejte s tím, že ten litr s LPG Vás bude pravděpodobně řezat na dálnici v levým pruhu,
    protože bude jezdit za ekvivalent 3,5l benzínu, takže spotřeba šumák.
    mám 1,6 LPG v Grand Scenicu a je občas uhnu z levýho nějaký raketě.
    A pocitově 1.6 jede hůř než litr otci v Logan MCV, tam má ale menší výkon.
    Překvapilo mě, že táhne od spodku.

Přidat komentář