2021-elektromobil-Dacia-Spring-Electric- (19)

Jedno se značce Dacia upřít nedá. Umí vyrábět a masově prodávat poměrně schopná auta a za celkem příznivé ceny. Ostatně, právě kombinace schopností a ceny udělala z modelu Duster jedno z nejoblíbenějších SUV. Teď chce značka podobným způsobem rozvířit vody elektromobility a to s modelem Spring. Ten je totiž nejlevnějším elektromobilem na evropském trhu, Česko nevyjímaje. Uveze čtyři pasažéry, trochu nákladu a nabídne městský dojezd až 305 kilometrů.

Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích. Jedna je standardní, pro onu čtyřčlennou posádku a předobjednávky na ni byly spuštěny už v dubnu. Další verze má označení Business a je určena pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily. Ta bude k dispozici na přelomu roku. Dacia ale na začátek roku 2022 plánuje ještě třetí verzi s označením Cargo, která nebude mít zadní sedadla.

Přečtěte si také:  Levná Dacia Spring v losím testu překonala i Teslu Model X

Malé SUV

Sama Dacia model Spring označuje za SUV, ale je dobré vědět, že jde o opravdu malé, typicky městské auto. Světlá výška je 150 mm, délka 3730 mm, výška 1510 mm a šířka 1580 mm. Průměrný cestující na zadních sedadlech budou mít pro kolena asi 100mm prostoru. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Jak už jsme zmínili, kromě čtyř lidí odveze Spring i nějaká ta zavazadla, ale nečekejte kufr o rozměru Dusteru! Spring nabídne objem kufru 290 litrů, ovšem po sklopení sedadel dokonce až 620 litrů.

Vpravdě městský výkon

Dacia Spring je svou podstatou určena do města, čemuž odpovídá i její výkon. Elektrická pohonná jednotka disponuje 33 kW, tedy 44 koňmi a 125 Nm. Spojena je s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. V praxi by to mělo stačit na městský dojezd až 305 kilometrů. V případě rozmanitější cest je to pak asi 230 kilometrů. Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.

Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.

Přečtěte si také:  Elektrická Dacia Spring Electric představena. Automobilka tvrdí: "Je to r-EV-oluce."

A teď to nejdůležitější, tedy ceny. Spring je k dispozici ve dvou výbavách – Comfort a Comfort Plus. Za první jmenovanou výbavu dá zákazník 449 900 Kč, za druhou pak 491 900 Kč. Příplatků mnoho není, peníze navíc je možné u nižší výbavy utratit třeba za metalický lak (9900 Kč) nebo třeba rezervní kolo (2000 Kč).

Jinak je možné připlatit si především za funkční věci, jako je nabíjecí kabel pro nabíjení z Wallboxu a veřejného nabíjení (typ 2/typ 2 6,6 kW), který vyjde na 8000 Kč. Nejdražší z příplatků pak je za 26 990 Kč nabíjecí stanice e Smart Wallbox se zásuvkou typ T2 a také domovní zásuvkou.

14 komentáře

  1. 449 900 resp. 491 900 opravdu hoooodně hluboko pod půl mega. Lži a dezinformace. Jak tu už bylo napsáno, přesně jak za komoušů.

  2. Mě by to stačilo, ale muselo by stát max. 100tis nové. Takhle mě levněji vyjde si čas od času auto půjčit nebo taxi

      • Eko-pipina promluvila…
        Ještě dodat, že todle přeci se přeci nabíjí ze zásuvky a tam je elektriky dost – a vždy byla.
        Jinak za mne stačí benzín V4, ale techniky vás unavovat nehodlám stejně by ste tomu nerozuměla.

Přidat komentář