Test-2020-plug-in_hybrid-Peugeot_3008_GT_Hybrid4- (1)

Na pátých dveřích a pod A sloupkem najdete decentní nápis Hybrid4. A to je to největší zaklínadlo testovaného Peugeotu 3008. Jednak totiž umí jezdit na elektřinu, a jednak je to čtyřkolka. Přes to všechno zvládne stovku pod šest vteřin a má dechberoucích 300 koní. Peugeot 3008 GT Hybrid4 jezdí famózně, levný ale rozhodně není.

Na dálnici spořit, ve městě užívat

Možná jste už zaznamenali, že Peugeot zkraje září omladil své stěžejní SUV 3008. Zvlášť pozoruhodná je hned na první pohled bezrámová maska, jež se jakoby rozplývá do stran. Od aktuální, testované verze ji rozeznáte snadno – kromě jiného grilu má „ledkové kly“ jako 508 a ne tak výrazně vykousnuté hlavní lampy.

Peugeot 3008 je jinak auto roztodivných tvarů. Je fajn, že trochu vyčnívá. Navenek působí hřmotně, uvnitř vás ale překvapí útulností. Vzdušný ale interiér úplně není. Dobrá zpráva je, že kufr zůstal plnohodnotný, baterie mu z 520 litrů objemu neubraly (menší je jen nádrž, má pouze 43 litrů), i tak je to ale auto spíš pro čtyři. Rodiny se staršími dětmi by se měly porozhlédnout spíš po 5008, přeci jen dozadu si tři pohodlně nesednou.

Test-2020-plug-in_hybrid-Peugeot_3008_GT_Hybrid4- (9)

3008 umí rozmazlit a velkou měrou za to může komfort architektury i-Cockpitu. U elektrifikované verze je tu několik novinek – nad ovladačem hlasitosti přibylo tlačítko na ovládání elektrického pohonu a knipl automatické převodovky lze tahem vzad dostat do režimu B, a posílit tak rekuperaci, aby se baterka snáze a rychleji dobíjela. Ideální je brzdný účinek motoru elektronicky podpořit na dálnici a nechat baterku plně dobíjet, abyste mohli ve městě přepnout do elektrického režimu a užívat si tichou a bezemisní jízdu.

Přečtěte si také:  Nová generace Hyundai Tucson představena. Je to revoluční změna

Hned tři motory

Pojďme ale hybridní pohon Peugeotu 3008 rozebrat detailněji – vrcholná verze nese označení GT Hybrid4 a má hned trojicí motorů. Jde o plug-in hybrid, takže jedna z jednotek je pochopitelně spalovací, jedná se o zážehovou šestnáctistovku PureTech o výkonu hned 200 koní. Té sekundují dva elektromotory, přičemž oba dva jsou v odlišných částech vozu. Jeden je vpředu na nápravě, s výkonem 110 koní, a druhý pohání 112 koňmi zadní kola.

Hybridní soustava vyvine parádních 300 koní (s max. točivým momentem 520 Nm), přičemž jak vidno podle umístění elektromotorů, Peugeot osadil své nejsilnější sériově vyráběný automobil pohonem všech čtyř kol. Ten si můžete užívat dokonce v plně elektrickém režimu. Ostatně pokud je to nutné,  elektricky jde jezdit i na dálnici, spalovací motor převezme iniciativu až v rychlostech přes 135 kilometrů za hodinu. V takovém případě ale baterku vyšťavíte dost rychle a jezdit budete už jen za spotřebu benzinového čtyřválce. Pokud nenecháte akumulátor nikdy úplně vyschnout, budete kombinovaně jezdit tak za čtyři až šest litrů. Hodně to ale závisí na tom, jak moc budete dobíjet a kudy budete jezdit.

Test-2020-plug-in_hybrid-Peugeot_3008_GT_Hybrid4- (15)

Mimochodem tenhle plug-in hybrid zvládne stovku pod šest vteřin. Je skutečně hodně, hodně rychlý. A je na své parametry (má skoro dvě tuny!) poměrně agilní, podvozkově překvapil. Je sportovně tužší, má skvělou trakci, neulítává a neskáče. Není s ním tolik „volné“ zábavy, i kvůli vysoké karoserii, ale předčí očekávání. I v malém terénu plném bahna, kamenů a polních děr, kde se neztratí. Z většího kopce se nebojte, pomůže vám asistent pro sjíždění.  

Super je, že na elektřinu můžete jet i v případě, že máte sepnutý pohon obou náprav. Je sice trochu zvláštní, že když se škrábete z nějakého rigolu, chybí k tomu typický řev spalovacího motoru. Ale třeba je to hudba budoucnosti.

Připlaťte si za lepší dobíječku

Baterie Peugeotu 3008 GT Hybrid4 disponuje kapacitou 13,2 kWh, takže ji nevyplácáte cestou na nákup. Peugeot slibuje dojezd mezi 50 až 60 kilometry, reálně se po městě dostanete tak na 45. I to je pěkné číslo. Akumulátor dobijete klasicky střídavým proudem.

Test-2020-plug-in_hybrid-Peugeot_3008_GT_Hybrid4- (34)

Palubní jednofázová dobíječka poskytne výkon 3,7 kW, ale tak jako obvykle doporučujeme připlatit si zanedbatelných osm tisíc za dvakrát tak výkonnější, protože pak dobijete auto u wallboxu za dnes standardní dvě hodiny. Auto pak samo napovídá, že se dobíjí rychlostí asi 20 kilometrů za hodinu. Z obyčejné zásuvky vám dobití do plných bude kvůli limitům dobíjecího kabelu (1,8 kW) trvat hodin osm.

Přečtěte si také:  Test Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase (2020)

Kdo chce nicméně jezdit na elektřinu, musí si pořádně připlatit. To dnes platí u kteréhokoli výrobce. 300koňová verze hybridního Peugeotu 3008 přijde v akci nejméně na 1 125 000 korun, což už je pořádná suma peněz. A to se bavíme pouze o výbavě GT line, v pravém GT dáte za auto ještě o 65 tisíc víc a dostanete navíc třeba adaptivní tempomat, couvací kameru, hliníkové devatenáctky, nosiče apod.

Kdo nepotřebuje čtyřkolku, ani mohutný výkon, přijde na chuť slabší variantě s 225 koňmi. Ta jde koupit v chudší výbavě i pod milion. Už vás ale nebudete moc těšit pocit, že jezdíte 300koňovým plug-in hybridem, který nemá v garáži soused, nikdo v ulici a možná ani v celém městě.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 3008 GT Hybrid4
Motory: řadový čtyřválec + 2x elektromotor
Objem válců: 1598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: všech čtyř kol
Výkon spal. motoru: 147 kW/200 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spal. motoru: 300 Nm při 3000 ot./min
Výkon předního elektromotoru: 81 kW
Výkon zadního elektromotoru: 83 kW
Točivý moment předního elektromotoru: 320 Nm
Točivý moment zadního elektromotoru: 166 Nm
Výkon soustavy: 220 kW/300 koní
Točivý moment soustavy: 520 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 5.9 s
Maximální rychlost: 240 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba: 1.5 l/100 km
Provozní hmotnost: 1915 kg
Emise CO2: 34 g/km
Délka: 4447 mm
Šířka: 1841 mm
Výška: 1624 mm (s nosiči)
Rozvor: 2675 mm
Objem zavazadlového prostoru: 520/1482 litrů
Ceník: ke stažení zde